امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

ریاضی را چگونه بخوانیم؟


1401/07/27
کد خبر : 26294
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر

بیشتر افراد به جای درک ریاضی سعی میکنند مفاهیم را حفظ کنند خواهش میکنیم شما از ان دسته از افراد نباشید وحتما با حضور در کلاس های اموزشی ما تدریس انلاین ریاضی و فیزیک  ریاضی را از پایه قوی کنید و قدم به قدم باما همراه باشید تا به درصد بالایی در این دروس برسید. همیشه به دنبال چرایی حل مسئله باشید نه فقط چگونگی حل آن، برای مثال نگاهی به الگوریتم تقسیم معمولی بیندازید،‌ وقتی می‌خواهیم ۷۳ را بر ۳ تقسیم کنیم،‌ اول می بینیم ۷ تقسیم بر ۳ چند می‌شود اما این ۷ در واقع ۷۰ است یا ۷ تا ۱۰ تایی، درک این واقعیت به این معناست که بدانیم در این مسئله چند گروه ۳ تایی در عدد ۷۳ وجود دارد و تقسیم کردن ۷ بر ۳ یک راه میانبر است و درک اینکه در واقع ما ۷۳ را بر ۳ تقسیم می‌کنیم مهم است. اگر الگوریتم تقسیم را به درستی درک کنیم دیگر برای ما مسئله‌ی سختی نخواهد بود.

ریاضی را روخوانی نکنید تمرین حل کنید چگونه ریاضی خودرا قوی کنیم؟

بر خلاف برخی مباحث آموزشی، ریاضی را نمی‌توان بدون تمرین یاد گرفت. ریاضی مبحثی است که اغلب آسان به نظر نمی اید،‌ اما نگران نباشید این کاملا طبیعی و بخشی از فرآیند یادگیری ریاضی است. سعی کنید با آن ارتباط برقرار کنید بسیاری از مفاهیم ریاضی به هم مرتبط هستند،‌ هر چقدر بیشتر این روابط را کشف کنید، ریاضی را بهتر می‌توانید بفهمید. مفاهیم ریاضی درجات سختی متفاوتی دارند، از سطحی که شما در آن هستید، شروع می‌شود و به سطوح سخت‌تر می‌رسد. اینترنت منبعی غنی از سایت‌های تعاملی مباحث ریاضی است که می‌توانید از آنها استفاده کنید.
می‌پرسید چگونه ریاضی خود را قوی کنیم، جواب ساده است، کافیست تمرین کنید! حلِ بسیاری از مسائل ریاضی مربوط  به درک مفهوم آن است. بعضی افراد نیاز به تمرین بیشتر و برخی نیاز به تمرین کمتری دارند. شما باید یک مفهوم را آنقدر تمرین کنید تا به خوبی درک‌اش کنید و بتوانید به راحتی و به سرعت، راه حل مسائل مختلف آن را بیابید و در یک لحظه بگویید آهان فهمیدم!
اگر بتوانید ۷ مسئله‌ی مختلف را در یک مبحث ریاضی به درستی حل کنید، یا اینکه اگر مسئله‌ای را پس از چند ماه دوباره دیدید،‌ باز هم قادر به حل آن باشید٬ می‌توان گفت که آن مفهوم را درک کرده‌اید. حل کردن مسائل و تمرین‌های زیاد،‌ کلید درک یک مفهوم ریاضی است.
این مورد هم شبیه تمرین است. به ریاضی مانند یک ابزار موسیقی فکر کنید. بسیاری از افراد کار کردن با آلات موسیقی را بلد نیستند،‌ بنابراین اول آموزش می‌بینند، تمرین می‌کنند و همین طور پیش می‌روند و درس‌ها را مرور می‌کنند. فرض کنید به شما برگه‌ای ۲۰ سوالی داده‌اند و از شما خواسته‌اند که فقط سوالات زوج را حل کنید، این برای بعضی از افراد کافی است اما بسیاری دیگر نیاز دارند که همه‌ی سوالات را کار کنند تا به درک کامل آن مفهوم برسند. انجام دادن تمرین اضافه‌تر به شما در درک بهتر مفاهیم کمک می‌کند. همیشه مسائل را پس از چند ماه دوباره ببینید تا اطمینان یابید که باز هم قادر به حل‌شان هستید.
سعی کنید در مورد راه حل مسائل مختلف برای دیگران توضیح بدهید، به دوست‌تان درس بدهید یا نکات آن را ثبت کنید. این مهم است که مسائل را بنویسید یا نحوه‌ی حل کردن آنها را شرح دهید. از خودتان بپرسید که به چه دلیلی این مسئله را به این روش حل کردید.
یکی از بزرگترین چالش‌های دانش آموزان و دانشجویان در تمام مقاطع تحصیلی، یادگیری درس ریاضی می‌باشد. برای قوی شدن در درس ریاضی نیاز به مطالعه عمیق و اصولی و درک مفاهیم ریاضی و همچنین تمرین و تکرار دارید. روش‌های زیادی وجود دارد که با کمک آن‌ها میتوانید مفاهیم ریاضیات را از ابتدایی تا دانشگاه تقویت کنید و بعد متوجه بشید که ریاضی یکی از شیرین ترین درس‌های دنیاسیت. اگر میخواهید در درس ریاضی بهترین باشید و درس ریاضی را به صورت مفهومی‌آموزش ببینید در این مقاله با ما همراه باشید.

5 راهکار برای درک بهتر ریاضی

۱_ درس ریاضی حفظ کردنی نیست تمرین کردنی است.

 همانطور که همه ما میدانیم درس ریاضی حفظ کردنی نیست و تمرین کردنی است اغلب دانش آموزان میگویند در حل تمرین‌های قبل از امتحان مشکلی نداریم ولی در سر جلسه امتحان با اندک تغییری نمیتوانیم مسائل ریاضی را به درستی حل کنیم. قبل از هرچیز باید بدانید که ریاضی، یک درس حفظ کردنی نیست و به جای حفظ کردن راه حل مسائل باید روابط آن‌ها را درک کرد و فهمید. برای مثال میتوان به مبحث مثلثات اشاره کرد که بسیاری از دانش آموزان بدون توجه به ارتباط منطقی که میان آن‌ها وجود دارد فقط آن را حفظ مینمایند و در امتحان دچار مشکل می‌شوند.

۲_ از هر فرصتی استفاده کنید و ریاضی را فرا بگیرید.

برای قوی شدن در درس ریاضی از هر فرصت آزادی که دارید استفاده کنید و آن را آموزش ببینید. کلاس‌های تقویتی شرکت کنید، فیلم‌های آموزشی ریاضی را ببینید. تابستان و تعطیلات نوروز بهترین زمان برای آموزش بهتر درس ریاضی و برطرف کردن اشکالات پایه ای این درس می‌باشد.

۳_ در کلاس ریاضی حضور اکتیو داشته باشید

حضور همیشگی شما در کلاس ریاضی بسیار مهم است. یک جلسه غیبت کردن باعث می‌شود از درس عقب بمانید. در طول دوره تحصیلی به یادگیری علاقه نشان دهید، حتما در کلاس ریاضی تمرکز بالایی داشته باشید و حواس خود را جمع کنید تا ببینید معلم چگونه مسائل ریاضی را حل میکند. هرجا که لازم بود نکته برداری کنید، سوال بپرسید و برای یادگیری مشتاق باشید. اگر سر کلاس به تدریس معلم گوش نکنید و درس را یاد نگیرید بعدا مجبور خواهید شد چندین برابر زمان صرف یادگیری آن مبحث کنید. حتی اگر در سر کلاس ۵۰ درصد مطالب را آموزش ببینید دیگر مجبور نیستید در خانه مطالب اولیه را بخوانید و میتوانید تمرینات بیشتری را حل کنید تا پایه ریاضی خود را قوی کنید.

۴_ مرحله به مرحله ریاضی خود را قوی کنید

برای قوی شدن در درس ریاضی زیاد عجله نکنید و مرحله به مرحله پیشرفت کنید. مثلا اگر نمره ریاضی شما ۱۳ است یک مرتبه به نمره ۲۰ فکر نکنید زیرا این مقدار تغییر در ضمیر ناخود آگاه شما باور نکردنی به نظر می‌رسد و در نتیجه خسته می‌شوید و برای پیشرفت در این درس کاری انجام نمیدهید اما رسیدن از نمره ۱۳ به ۱۶ خیلی سخت به نظر نمی‌رسد و میتوانید روی آن حساب کنید. بنابراین هدف خود را مشخص کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید و بیشتر درس بخوانید و تلاش کنید تا در درس ریاضی قوی شوید.
 

۵_ حل تمرین زیاد تمرین های منتخب

موثرترین روش برای یادگیری ریاضی حل تمرین است. هرچقدر تمرین‌های بیشتری حل کنید در درس ریاضی قوی تر می‌شوید. مفاهیم ریاضی را آنقدر تمرین کنید تا به خوبی بتوانید راه حل مسائل مختلف آن را بیابید. بهترین کاری که در طول دوره تحصیلی میتوانید انجام دهید این است که درس ریاضی را سر کلاس آموزش ببینید و تمرین‌های آن بخش را مرحله به مرحله انجام دهید. زمانی که مسئله ای را حل میکنید پاسخ تشریحی آن را برای خود مرور کنید تا بتوانید درک درستی از حل مسائل ریاضی داشته باشید و در مرحله ی بعد راحت تر تمرین‌های ریاضی را حل کنید.

بهترین پکیج کنکور ریاضی چه ویژگی هایی دارد؟

پکیج کنکور ریاضی ، اگر برای خود و کنکور خود ارزش قایل هستید و دنبال رتبه های برتر کنکور و در نهایت بهترین رشته های دانشگاهی هستید بهترین راه استفاده از پکیج کامل تخصصی رشته ی ریاضی مشاور ۲۴ است.مشاور ۲۴، آخرین مرحله برای رسیدن به موفقیت شما در این مسیر پر از چالش است.
 

بهترین پکیج کنکور فیزیک چه ویژگی هایی دارد؟

پکیج کنکور فیزیک  نسبت به کلاس های حضوری که در منزل برگزار می شود مزیت هایی دارد. در کلاس های اینترنتی وقت مدرس برای رسیدن به کلاس در مسیر تلف نمی شود و در نتیجه با هزینه کمتری حاضر خواهد بود کلاس را برگزار نماید. نرخ کلاس های آنلاین به نسبت کلاس های حضوری معمولا ۲۰ درصد کمتر است. نکته دیگر اینکه کلاس های انلاین را در هر زمانی می توان برگزار نمود. مثلا اگر دانشجویی ساعت ۱۰ شب بخواهد از کلاس خصوصی استفاده کند امکان برگزاری کلاس حضوری وجود ندارد ولی کلاس اینترنتی را می توان برگزار نمود. برای مدرسین هم کلاس آنلاین مزیت های زیادی دارد و اساتیدی که ساکن شهرهای بزرگ نیستند و ممکن است در شهر محل سکونت خودشان تقاضا



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26294
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید