امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

رونمایی از جاذبه های مدرن تور مشهد


1401/07/27
کد خبر : 28017
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 9 نفر

چند سال بعد با شهادت این امام بزرگوار در شهری که پس از آن مشهدالرضا نام گرفت، زیارتگاهی بر پا شد که این شهر را به دومین شهر زیارتی جهان تبدیل ساخت. حالا مشهد در سایه بارگاه امام مهربانی ها پر مسافرترین شهر ایران است.
برای سفر به این مقصد محبوب و جذاب روزانه تورهای مختلفی از سراسر کشور برگزار می گردد که شیوه سفر به این شهر را ساده تر و در اغلب موارد کم هزینه تر کرده است. در مطلب پیش رو ضمن معرفی مختصر جاذبه ها، تورهای مشهد را از جهات مختلف چون شیوه سفر، هزینه، نوع اقامت، بهترین زمان رزرو و غیره بررسی خواهیم کرد.

به شهر زیارتی - سیاحتی مشهد خوش آمدید!

همه ما مشهد را به عنوان شهری زیارتی می شناسیم، اما با سفر به آن شاهد انواع جاذبه های سیاحتی نیز بوده ایم. در واقع آمار بالای سفرهای زیارتی به این شهر سبب شد تا مشهد با توسعه زیرساخت های گردشگری و ایجاد نوع های جدیدی از توریسم، هم مسافران بیشتری جذب کند و هم مسافران ثابتش را مجذوب تر نماید. در این شهر می توانید شاهد انواع جاذبه ها از نوع زیارتی، تاریخی، تفریحی، مناطق دیدنی، مکان های فرهنگی و غیره باشید.

جاذبه های زیارتی مشهد الرضا

مشهد دومین شهر مذهبی جهان است و عنوان پایتخت معنوی ایران از همین رو به این شهر داده شده. حرم امام هشتم (ع) مهم ترین جاذبه زیارتی این شهر است. اما این نوع از جاذبه ها به این مکان ختم نمی شود. شما با رزرو تور مشهد می توانید از مکان های متنوع زیارتی بازدید نمایید. نکته جالب توجه اینجاست که این نوع از جاذبه ها اغلب دارای سبکی سنتی هستند و در قالب جاذبه های زیارتی- تاریخی خود نمایی می کنند. در ادامه معروف ترین جاذبه های زیارتی را این شهر خواهید دید:
•    مسجد گوهرشاد
•    مقبره پیر پالان دوز
•    امامزاده سید ناصر و سید یاسر
•    آرامگاه خواجه ربیع
•    گنبد خشتی
•    آرامگاه خواجه مراد
•    آرامگاه خواجه اباصلت

جاذبه های سیاحتی و مدرن مشهد

از جاذبه های مدرن تور مشهد

هر چه زمان رو به جلو می رود، مشهد سیاحتی تر می شود. این شهر اکنون در دل خود جاذبه هایی را جای داده که خیلی از مسافران از وجود آنها بی خبرند. شاید ندانید که مشهد به سبب وجود چهار پارک آبی مدرن به مجهزترین شهر خاورمیانه از نظر مجموعه های آبی معروف است و یا شاید از وجود جنگل جیغ مشهد که مکانی مرموز و از نظر بسیاری از بازدیدکنندگان مخوف است اطلاعی نداشته باشید. به شما پیشنهاد می کنم قبل از رزرو تور خود، لیست جاذبه های این شهر را به طور دقیق مطالعه کنید و سپس برنامه سفر خود را بچینید. لیستی که در ادامه آمده می تواند به شما در چیدن برنامه تفریحی مشهد کمک کند.
•    آرامگاه فردوسی
•    پارک آبی ایرانیان
•    سرزمین موجهای آبی
•    سرزمین موجهای درخشان
•    پارک ساحلی آفتاب
•    پارک جنگلی وکیل آباد
•    پارک ملت
•    جنگل جیغ
•    باغ وحش وکیل آباد
•    چالیدره

پر طرفدارترین تورهای مشهد

سفر به مشهد در تمام کشور پر طرفدار است. این شهر حتی در خارج از مرزهای ایران نیز محبوب است و سالانه جمع بسیاری از توریست های خارجی در این شهر حضور پیدا می کنند. در حال حاضر تورهای زیر در داخل کشور بسیار پر طرفدار هستند.

تور مشهد از تهران

این تور به دو صورت هوایی و زمینی برگزار می گردد و در هر نوع خود دارای طرفدارانی پر و پا قرص است. فاصله هوایی تهران تا مشهد 724 کیلومتر است و 80 الی 120 دقیقه طول خواهد کشید. در سفر زمینی 900 کیلومتر مسیر پیش پای مسافران است که طی کردن آن با اتوبوس 13 ساعت، با قطار 10 تا 11 ساعت و با قطار سریع السیر بین 6 تا 8 ساعت طول می کشد.

تور مشهد از شیراز

این تور نیز از سفرهای پرطرفداری است که به دو صورت هوایی و زمینی قابل رزرو است. در تورهای زمینی با اتوبوس بسته به این که کدام مسیر را انتخاب کنید بین 15 تا 16 ساعت در راه خواهید بود. مسیر شیراز به مشهد با تور زمینی قطار، 15 ساعت  طول خواهد کشید. در سفر هوایی نیز پرواز شما یک ساعت و 25 دقیقه زمان خواهد برد.

تور مشهد از تبریز

 از جاذبه های مدرن تور مشهد


فاصله هوایی تبریز به مشهد 1198 کیلومتر است و در یک ساعت و 40 دقیقه طی خواهد شد. در تورهای زمینی شما 1521 کیلومتر مسیر پیش رو دارید و بعد از 16 ساعت و 10 دقیقه به مقصد خواهید رسید. با توجه به مسیر طولانی بین تبریز و مشهد رزرو تورهای هوایی در این مسیر بسیار پرطرفدار است.

قیمت تور مشهد چقدر است؟

تور های مشهد دارای قیمت های مختلفی هستند و سبب این اختلاف قیمت فاکتورهای متعددی است. فاکتورهایی چون زمان سفر، کیفیت اقامتگاه انتخابی، خدمات تور، شیوه سفر (هوایی/ زمینی)، مبدأ سفر، مدت زمان اقامت و خدمات تور عوامل تعیین کننده قیمت هستند. هر کدام از این عوامل ذکر شده می تواند متغیر باشد و در پی تغییر خود هزینه تور را نیز تحت تأثیر قرار دهد.

بهترین زمان برای خرید تورهای مشهد

پیش از این گفته شد که زمان سفر از فاکتورهای اصلی تعیین قیمت تور است. البته زمان به جز قیمت، کیفیت امور متعدد سفر را تحت تأثیر قرار خواهد داد. انتخاب زمان مناسب برای سفر بیش از همه بستگی به شرایط و سلیقه مسافران دارد. از نظر برخی افراد تورهای ارزان مشهد یعنی بهترین تورها. برای این افراد بهترین زمان خرید تور زمستان است. برخی دیگر به آب و هوایی عالی فکر می کنند. این افراد باید بهار یا اوایل پاییز تور خود را خریداری نمایند. تور مشهد نوروز یکی از بهترین تورهای مشهد از نظر زمان است که به دلیل تقاضای بالا برای رزرو آن از سایر تورها گران تر تمام می شود.

هتل مشهد با تنوع بی نظیر در کیفیت و قیمت

وجود بیش از هفتاد در صد هتل های کشور در مشهد کار مسافران را برای اقامت در این شهر ساده کرده است. با این حال تنوع موجود در این اقامتگاه ها سبب شده انتخاب هتل به کاری نیازمند دقت تبدیل شود. چرا که بخش مهمی از کیفیت سفر شما به اقامتگاه انتخابی تان بستگی دارد. شما می توانید در این کلان شهر مهمان هتل های لوکس یا ارزان باشید.

هتل های لوکس

هتل های لوکس مشهد زمینه یک اقامت فوق العاده لذت بخش را فراهم می آورند. در این هتل ها می توانید به انواع فضاهای ورزشی و تفریحی چون استخر، سونا، ماساژ و سالن های ورزشی دسترسی داشته باشید، در لوکس ترین اتاق ها اقامت کنید و در مجلل ترین رستوران ها غذا بخورید. نمونه هتل های لوکس مشهد را مشاهده می کنید.
•    هتل مجلل درویشی
•    هتل قصر طلایی
•    هتل بین المللی قصر
•    هتل الماس 2
•    هتل رز درویشی

هتل های ارزان قیمت

در مشهد می توانید مهمان انواع اقامتگاه ارزان قیمت از هتل تا خانه مسافر باشید و هزینه سفر خود را به میزان قابل توجهی کاهش دعید. در این نوع از هتل ها امکانات تفریحی چندانی در دسترس نخواهید داشت و در اتاق هایی با کیفیت متوسط رو به بالا سکونت خواهید کرد. هتل های زیر در دسته اقامتگاه های ارزان قیمت مشهد قرار دارد.
•    هتل نسیم
•    هتل قدس
•    هتل کوثر
•    هتل ایران زمین

پرواز، قطار یا اتوبوس؛ چگونه سفر کنیم؟

اینکه رزرو تور مشهد هوایی را انتخاب کنید و یا اینکه سفر زمینی را انتخاب نمایید، به مبدأ و همچنین بودجه شما بستگی دارد. اگر مسیر شما تا مشهد دور است بهتر است پول بیشتری برای خرید بلیط هواپیما مشهد خرج کنید و قید سفر زمینی را بزنید. اما اگر هزینه سفر اولویت اول شماست، می توانید سفرهای زمینی را انتخاب نمایید. تورهای هوایی مشهد از تمام شهرهای دارای فرودگاه برگزار می شود. در شهرهای فاقد فرودگاه، می توانید خود را به نزدیک ترین شهر مجهز به فرودگاه برسانید و مسافر تور هوایی مشهد باشید.
www.safarus24.com
021-25917120
09190115424


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28017
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید