امروز شنبه 05 آبان 1403

Saturday 26 October 2024

روند فروش بلیط های هواپیما


1403/08/02
کد خبر : 2409283
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 90 نفر

تهیه بلیط های هواپیما به آن سادگی که برای مسافران به نظر می‌رسد نیست. این موضوع معمولا یک فرایند پیچیده است که شامل بسیاری از سیستم‌ها، تعاملات و مقررات است. این مقاله قصد دارد توضیح دهد که سیستم فروش بلیط هواپیما چگونه کار می‌کند، بلیط چیست، آژانس باید چه اعتباری برای صدور بلیط داشته باشد و چگونه صندلی‌های پرواز را بدون داشتن گواهینامه‌های اصلی بفروشد. این مطلب را بخوانید و برای تبادل نظر و مشورت با دوستان خود، آن را با دیگران هم به اشتراک بگذارید.

 

بلیط هواپیما چیست؟

بلیط هواپیما سندی است که توسط یک شرکت حمل‌و‌نقل یا آژانس مسافرتی به مسافر به‌عنوان تاییدیه خرید صندلی در پرواز اعطا می‌شود. بلیط می‌تواند به دو صورت کاغذی و الکترونیکی وجود داشته باشد. امروز، به‌احتمال زیاد با نسخه دیجیتال سروکار خواهید داشت، درحالی‌که نسخه‌های چاپی در حال تبدیل‌شدن به مصنوعات موزه هستند.

صرف‌نظر از فرم، بلیط هواپیما چندین عملکرد مهم را انجام می‌دهد. این قرارداد بین یک مسافر و یک شرکت هواپیمایی امضا می‌شود و حقوق و مسئولیت‌هایی را برای هر دو طرف ایجاد می‌کند. بلیط مستند می‌کند که آیا مسافر می‌تواند برنامه سفر را تغییر دهد، پرواز را لغو کند یا بازپرداخت دریافت کند یا خیر. همچنین بلیط های هواپیما به‌عنوان یک سند سفر عمل می‌کنند و تضمین می‌کند که یک شرکت هواپیمایی صندلی و خدماتی را که در کرایه گنجانده شده است، برای صاحب بلیط فراهم خواهد کرد. از سوی دیگر، اپراتورها از یک سند به‌عنوان منبع اطلاعات در مورد مسافر و رزرو استفاده می‌کنند.

خرید بلیط هواپیما

بلیط های هواپیما روابط بین خطوط هوایی متعددی که در یک سفر شرکت دارند را مدیریت می‌کند. به بیان دقیق‌تر، مسئولیت‌های متصدی معتبر صادرکننده بلیط و شرکت یا شرکت‌هایی که پرواز را انجام می‌دهند، مشخص می‌شود. صحبت از پروازهایی که توسط چندین شرکت هواپیمایی انجام می‌شود، است که در هر لحظه فقط یکی از آن‌ها بلیط موردنظر را در اختیار دارد. این مالکیت باعث می‌شود شرکت هواپیمایی در قبال مسافر و به‌روزرسانی وضعیت آن‌ها (بررسی، سوارشدن، پرواز و غیره) مسئول باشد.

فرایند تهیه بلیط هواپیما

تهیه بلیط هواپیما آخرین مرحله از فرایند رزرو پرواز پیچیده است. برای مسافری که پرواز را از طریق وب‌سایت می‌خرد، ممکن است یک جریان واحد به نظر برسد، زیرا همه چیز بسیار روان و سریع پیش می‌رود. اما در‌واقع، سه مرحله مجزا وجود دارد که هر‌کدام از چندین قسمت تشکیل شده‌اند.

جستجوی پرواز

اولین قدم خرید بلیط هواپیما، جستجوی پرواز است که می‌تواند در پلتفرم‌های مختلف انجام شود. برخی از این موارد عبارت‌اند از: صفحات وب خطوط هوایی، آژانس‌های مسافرتی آنلاین یا موتورهای متاجستجو. علی بابا یکی از بهترین گزینه‌هایی است که شما به‌آسانی می‌توانید انواع خدمات سفر و گردشگری ازجمله خرید بلیط شرکت‌های هواپیمایی مختلف را در آن ببینید.

صفحات وب خطوط هوایی هنگامی که یک مسافر برای یک پرواز در وب‌سایت یک شرکت هواپیمایی جستجو می‌کند، درخواست مستقیما به سیستم رزرواسیون مرکزی شرکت هواپیمایی (CRS)، بدون دخالت شخص ثالث ارسال می‌شود. CRS لیستی از گزینه‌های موجود را برای تاریخ‌های مورد‌نیاز برمی‌گرداند. خیلی ساده و سرراست! با‌این‌حال، اغلب اوقات، انتخاب به پروازهای یک شرکت هواپیمایی خاص و شرکای آن محدود می‌شود.

آژانس‌های مسافرتی آنلاین

اگر می‌خواهید پیشنهاد‌های خطوط هوایی متعدد را مقایسه کنید یا یک برنامه سفر چند‌مرحله‌ای را برنامه‌ریزی کنید. آژانس‌های مسافرتی آنلاین (OTA) چیزی است که نیاز دارید. این مجموعه‌ها داده‌های پرواز را از سیستم‌های توزیع جهانی (GDS)، تحکیم کننده‌های هوایی و شرکت‌های حمل‌ونقل شریک دریافت می‌کنند. بیشتر OTAها برای اولویت‌بندی نتایج بر اساس قوانین تجاری و اعمال نشانه‌گذاری‌های قیمتی قبل از نمایش تخفیف‌های بلیط هواپیما به کاربران نهایی، به فناوری موتور رزرو متکی هستند.

نحوه عملکرد موتور رزرو در آژانس مسافرتی آنلاین PlayButton

موتورهای رزرو OTA چگونه کار می‌کنند؟ موتورهای متاجستجو اطلاعات OTA و CRS خطوط هوایی را جمع‌آوری می‌کنند تا وسیع‌ترین طیف ممکن از گزینه‌ها را نشان دهند. این فرایند روی گزینه‌هایی از شرکت‌های هواپیمایی ارزان‌قیمت که معمولا پروازهای خود را با GDS (و در‌نتیجه، با OTAها) به اشتراک نمی‌گذارند نیز انجام می‌شود. موتورها معمولا از رزرو پشتیبانی نمی‌کنند. در عوض، آنها کاربر را به وب‌سایت هواپیمایی یا OTA هدایت می‌کنند.

رزرو پرواز

مرحله شماره دو رزرو است. پس از اینکه مسافر پرواز خاصی را انتخاب کرد، خرده‌فروش - چه وب‌سایت شرکت هواپیمایی یا OTA - با CRS بررسی می‌کند که آیا این گزینه همچنان با همان قیمت موجود است یا خیر. سپس داده‌های مسافر را جمع‌آوری می‌کند تا یک رکورد نام مسافر (PNR) ایجاد کند. این سند دیجیتال حاوی اطلاعات ضروری در مورد برنامه سفر موردنظر است و در CRS ذخیره می‌شود.

هنگامی که مسافر همه جزئیات اجباری را وارد کرد، سیستم یک مرجع رزرو ایجاد می‌کند. یک کد منحصر‌به‌فرد که به‌عنوان آدرس فایل PNR در CRS عمل می‌کند و رزرو را تایید خواهد کرد. مسافران چنین کدهایی را از طریق ایمیل دریافت می‌کنند و می‌توانند از آنها برای پیگیری وضعیت پرواز، تغییر جزئیات برنامه سفر، اضافه‌کردن موارد جانبی یا لغو سفر استفاده کنند. تهیه بلیط و رسید الکترونیکی بلیط سفر نیز از مراحل پایانی برای رزرو بلیط هواپیما هستند.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409283
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید