امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

رومیزی جدید برای میزهای مختلف


1401/07/27
کد خبر : 26999
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر
 شاید در نظر اول فکر کنید که یک رومیزی تأثیر چندانی در دکوراسیون منزل شما نمی گذارد، اما اشتباه نکنید، کوچک‌ترین اجزا نیز در چیدمان منزل شما جلوه خاص و مخصوص به خود را داند و نباید آن‌ها را نادیده بگیرید. در اینجا انواع رومیزی با سبک‌ها و طرح های مختلف را به شما ارائه می دهیم تا با توجه به سلیقه و سبک دکوراسیون منزلتان از میانشان دست به انتخاب بزنید.
رومیزی ترمه: اکثر افرادی که رومیزی ترمه را انتخاب می کنند به دکوراسیون سبک سنتی و کلاسیک ایرانی علاقمند هستند. این نوع رومیزی ها گزینه‌های بسیار مناسب برای کامل کردن چیدمان منازلی هستند که از دکوراسیون سبک ایرانی استفاده کرده اند.پس اگر اثاثیه منزلتان همه از سبک سنتی پیروی کرده‌اند و فرش و کمد و ... طرح های ایرانی دارند بهتر است با خرید رومیزی ترمه دکوراسیون منزل خود را کامل کنید.
رومیزی توری: رومیزی های توری از ظرافت و زیبایی خاصی برخوردارند و این امکان را به شما می دهند که در دکوراسیون های مختلف از آن استفاده کنید. اما سبکی که با این نوع رومیزی همخوانی بیشتری دارد سبک دکوراسیون کلاسیک است.اگر می خواهید رومیزی توری‌تان جلوه بیشتری در خانه داشته باشد بهتر است از میز های پایه بلند استفاده کنید تا کناره‌های تزیین‌شده رومیزی خودنمایی کند.
رومیزی چند تکه‌ای: این مدل از ترکیب دو یا چند تکه پارچه مختلف ساخته‌شده و بیشتر برای میز آشپزخانه مورد استفاده قرار می گیرد.رومیزی چند تکه را می توانید با اشیا دیگری که رنگ های متنوع دارند ست کنید و جلوه زیبایی را به فضای خود ببخشید.
رومیزی راه‌راه: رومیزی های راه‌راه اگرچه طرح های ظریف و پیچیده ندارد اما همین چند راه‌راه زیبایی خاصی را به محیط شما می‌بخشد.این رومیزی‌ها که دو رنگ یا چند رنگ هستند قابلیت ست شدن با انواع دکوراسیون مثل کانتری،روستیک، مدرن و حتی کلاسیک را دارند.
رومیزی ساتن: رومیزی های ساتن به دلیل ظاهر جذاب و براق بودنشان برای میزی های دکوری بسیار مناسب هستند.بعضی از این رومیزی‌ها دارای تزئینات توری هستند و برخی چند لایه‌اند.چنانچه می‌خواهید بهترین ترکیب دکوراسیون را داشته باشید باید بدانید که رومیزی های ساتن با سبک های مجلل و کلاسیک زیبایی دوچندانی پیدا می کند.
رومیزی هندی: به این دلیل که طرح های این مدل از کشور هندوستان آمده است به آن رومیزی هندی می‌گویند. رنگ های شاد و زیبا همراه با زرق و برق زیاد از ویژگی های این مدل رومیزی می باشد.در برخی از جاها به این رومیزی «ساری» هم گفته می شود.
رومیزی طلایی: نمونه رومیزی طلایی با آن زرق‌وبرق و زیبایی منحصر به فردش تقریباً نظر همه افراد را به خود جلب می کند و خیلی از مردم دلشان می خواهد این نوع رومیزی را در خانه خود داشته باشند. این نوع رومیزی اگر با سبک دکوراسیون کلاسیک نیز ترکیب شود جلوه ای باشکوه به پذیرایی شما می‌بخشد.
رومیزی قلاب‌بافی: رومیزی قلاب‌بافی معمولاً برای سبک های وینتیج و کلاسیک بسیار مناسب است. اگر از این رومیزی بر روی میز ناهارخوری یا میز های تزئینی استفاده کنید جلوه گرم و صمیمی به خانه می بخشد.
رومیزی کتان: این مدل از جمله پرطرفدارترین نوع رومیزی‌هاست.ظاهر ساده آن‌ها باهر نوع دکوراسیونی قابل انطباق است و این راز محبوبیت آن‌است.
رومیزی گلدار: اگر چه این طرح ها بسیار قدیمی شده‌اند اما هنوز میان بانوان طرفداران پرو پا قرصی دارند. این مدل رومیزی گزینه‌ای بسیار پرکاربرد برای میزهای ناهارخوری، آشپزخانه و بالکن است که با طرح‌ها و رنگ های شاد خود اشتهای شما را باز می کند.بهتر است که رومیزی گلدار را با اثاثیه نقش دار به کار ببرید تا جلوه‌ای بیشتر به فضای شما ببخشد.


 رومیزی
کوسن مبل

کوسن چیست؟

وجود کوسن در هر خانه‌ای نشانگر سلیقه و نوع نگاه صاحب‌خانه به دکوراسیون داخلی است. وجود کوسن ها به خانه ای عمق و بعد می بخشد و باعث زیبایی بیشتر خانه‌ها می‌گردد. امروزه کوسن مبل ها را در هر خانه‌ای می توان مشاهده کرد.این کالا دارای رنگ‌ها و طرح های متنوع و بسیار زیبایی است و برای بالا بردن جذابیت و زیبایی منزل بر روی مبل راحتی و در اتاق‌خواب بر روی تخت قرار می‌گیرد. کوسن ها به عنوان بخشی از دکوراسیون منزل ، زیر دستی و راحت تر قرار گرفتن اعضای بدن استفاده می شود.کوسن ها در انواع مختلفی تولید می شوند: گرد، مربعی،به شکل پشتی،بالشتی،منگوله دار ،ترکه ای،تخت، و... این کالا در رنگ‌ها و طرح های متنوع مثل طراحی سنتی، فانتزی، سه بعدی، تولید می‌شوند.
 

چیدمان کوسن

برای یک چیدمان خوب ترفندها و قوانینی وجود دارد که در زیر به برخی از مهم‌ترین آن‌ها می‌پردازیم:
چیدمان چهارتایی کوسن: شما بر روی کاناپه‌های سه نفره می‌توانید 4 کوسن بگذارید که این مدل چهار کوسن خود به دو مدل متقارن و نامتقارن تقسیم می‌شود:
چیدمان متقارن:دو کوسن اول را دو طرف کاناپه می گذاریم. در مرحله بعدی دو کوسن دیگر را که اندازه ،رنگ و بافت متفاوتی دارند را جلوی کوسن های قبلی می‌گذاریم.در این بخش می‌توانید کوسن های مستطیلی یا دایره‌ای را نیز بکار ببرید.
چیدمان نامتقارن:در این استایل از چیدمان سه کوسن را در یک طرف مبل و چهارمی را در طرف دیگر می گذاریم.شما می‌توانید کوسن چهارم را با رانر یا رومیزی ست کنید.این نوع چیدمان سبک مدرن تری را به شما القاء می کنند.
چیدمان 5 تایی کوسن: برای چیدمان 5 تایی همان روش های قبل را بکار می بریم اما این دفعه یک کوسن دیگر را هم اضافه می‌کنیم. که از نظر رنگ، طرح و اندازه با بقیه متفاوت است.در این روش نیز می توانیم اصول تقارن و عدم تقارن را نیز رعایت کنیم. اگر می‌خواهیم چیدمان متقارنی داشته باشیم بایستی کوسن پنجم را در وسط قرار دهیم. و اگر بخواهیم چیدمان نامتقارن داشته باشیم کوسن پنجم را سمت راست یا چپ قرار می دهیم.که در واقع دو ترکیب دوتایی و سه تایی بوجود می‌آوریم.
 
چیدمان لوکس بر روی مبلمان ال شکل: برای اینکه چیدمان لوکس بر روی مبل ال شکل داشته باشیم ابتدا سه نقطه بر روی مبل انتخاب می کنیم. د. سر مبل و کنج دو عدد کوسن را یک سر مبل و دوتای مشابه را در سر دیگر می‌گذاریم.و در نهایت 2 تا 3 کوسن را در کنج چیدمان می‌کنیم در اینجا بهتر است که کوسنی که در کنج قرارگرفته و با بقیه متفاوت است با رانر و رومیزی ست باشد.


کوسن مبل

روتختی

سرویس روتختی

یک سرویس روتختی که به آن سِت روتختی نیز گفته می‌شود مجموعه‌ای چند تکه و دوخته‌شده از پارچه ملحفه‌ای است که برای استفاده در زمان خواب بکار می رود.در ادامه این مطلب به اجزاء تشکیل‌دهنده ست رو تختی اشاره می کنیم:
لحاف یا (لایت لحاف): لحاف تکه پارچه دوخته‌شده‌ای است که درونش را از الیاف پنبه یا پشم‌شیشه پر کرده و انتهای آن را دوخته یا زیپ می کشیم. به طور معمول هر دو سمت لحاف‌ها دارای طرح می‌باشد و اگر لحاف بدون طرح و ساده باشد به آن لحاف لایت می گوییم.
ملحفه رو انداز: این ملحفه در برخی از سرویس های خواب وجود دارد و جهت استفاده در روز های گرم در نظر گرفته شده است. این ملحفه دارای دوردوزی ساده و طرح دار است و زیبایی خاصی به سرویس خواب شما می‌بخشد.
کاور لحاف : کاور لحاف یک کیسه دوخته‌شده از جنس پارچه ملحفه‌ای است که لحاف را درون آن جای می دهند.
ملحفه تشک: ملحفه‌ای که بر روی تشک انداخته می شود را ملحفه تشک می گویند.این ملحفه می تواند دور دوزی شده یا کش دار باشد.
رویه کوسن: در برخی از سرویس های خواب یک یا چند رویه کوسن هم وجود دارد که می-توانید با پر کردن داخل آن ها نمایی زیبا تر و جذاب تر به تخت خود بدهید.
رویه بالش:رویه بالش یا روبالشی یک کیسه دور دوزی شده کوچک جهت قرار گرفتن بالش در آن است. این روبالشی‌ها به صورت تک یا چند تایی در سرویس های خواب وجود دارند . شما می توانید در زمان کثیف شدن یکی، بالش را از درون آن درآورده و رو بالشی دیگری را استفاده کنید.

تاثیر روتختی بر دکوراسیون اتاق

رو تختی‌ها در حوزه چیدمان و دکوراسیون اتاق نقش زیادی دارند. انتخاب کردن یک روتختی مناسب برای اتاق‌خواب به علت تنوع بسیار زیاد طرح‌ها و رنگ‌ها ، کار بسیار دشواری است.پیش از آنکه اقدام به خرید سرویس روتختی کنید بایستی بدانید که چه طرح و رنگی را مد نظر دارید. آیا رنگ سرد می خواهید یا رنگ گرم. آیا طرح مدرن و ساده می‌خواهید یا دلتان می‌خواهد سرویس روتختی‌تان پر طرح و نقش و رنگارنگ باشد؟ نقش روتختی در دکوراسیون داخلی بسیار بالاست. پس لازم است که در هنگام خرید دقت کافی را داشته باشید.باید بدانید که تخت شما سنتی است یا ساده. برای مثال تخت خواب‌هایی که از چوب با تراکم بالا ساخته‌شده و سنگین هستند نیاز به یک روتختی مجلل دارند و یا تخت خواب های ساده و بدون تزیینات نیاز به رنگ های ملایم و ساده دارند. همچنین ملحفه‌ای که از آن به عنوان روتختی استفاده می‌کنید بهتر است که از جنس نرم کتان یا نخ باشد تا برای شما حساسیت ایجاد نکند. به این موارد می‌توان چیزهای دیگری را هم افزود ، پس در نظر داشته باشید که انتخاب یک سرویس خواب مناسب برای اینکه با فضای اتاق شما هماهنگی و هارمونی ایجاد کند نیاز به توجه به مسائل زیادی را می‌طلبد.

روتختی


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26999
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید