امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

روش های استعلام خلافی خودرو و پرداخت آن، 4 روش استعلام خلافی پرداخت آن


1401/07/27
کد خبر : 28699
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 10 نفر

در این مقاله قصد داریم به بررسی روش های مختلف استعلام خلافی خودرو و پرداخت خلافی بپردازیم.

روش های استعلام خلافی خودرو

روش های بسیاری برای استعلام خلافی خودرو وجود دارد. استعلام از پلیس +10 تهران یا محل زندگی شما، انجام این کار با سامانه های در دسترس، همگی از روش های استعلام خلافی خودرو هستند.
در این بخش قصد داریم به معرفی و آموزش روش هایی بپردازیم که با استفاده از آن ها می توانید خلافی وسیله نقلیه خود را استعلام بگیرید.

استعلام از طریق پلیس +10

اولین روشی که می توانید از طریق آن، خلافی خودروی خود را استعلام بگیرید، مراجعه به دفاتر پلیس +10 است. می توانید با مراجعه به نزدیک ترین دفتر پلیس +10 به محل سکونت خود، میزان خلافی خودرو را استعلام بگیرید. برای انجام این کار باید با پرداخت مبلغ مشخص شده 27 هزار تومان به علاوه تعرفه رسیدگی غیرحضوری اجرائیات که 10 هزار و پانصد تومان هزینه دارد، خلافی خودروی خود را استعلام گیری کنید.


 استعلام خلافی خودرو


انجام این کار فقط برای رانندگانی امکانپذیر است که میزان خلافی آن ها کمتر از یک میلیون تومان است و در صورت بالاتر بودن خلافی از میزان ذکر شده، می بایست به راهنمایی و رانندگی مراجعه کنید. در صورتی که خلافی شما بیش از 3 برگ باشد، برای هر برگ اضافه، باید مبلغ اضافه مشخصی را پرداخت کنید.

پیامک

یکی از روش های ساده استعلام خلافی خودرو که برای انجام دادن آن به اینترنت نیاز ندارید، استعلام گیری از طریق پیامک است. برای دریافت پیامک خلافی خودرو، باید شماره VIN خودرو که روی کارت ماشین درج شده است را به شماره 1101202020 ارسال کنید. کد VIN با IR آغاز شده و به هنگام نوشتن آن نباید فاصله گذاری کنید.
پس از ارسال کد VIN به شماره ذکر شده، مبلغ کلی خلافی خودرو به علاوه تعداد تخلفات انجام شده و آخرین تاریخی که خلافی خودروی شما به روزرسانی شده است، به صورت پیامک برایتان ارسال خواهد شد. هزینه انجام این کار 350 تومان است که به محض دریافت پیامک از شارژ سیم کارتتان کسر خواهد شد.

وب سایت راهور

یک راه دیگر برای استعلام خلافی خودرو، استفاده از سایت رسمی پلیس راهور کشور، rahvar120.ir است که با مراجعه به این سایت می توانید خلافی خودروی خود را استعلام گیری کنید.
سایت اصلی پلیس راهور، طیف بزرگی از خدمات
 مرتبط با انواع وسایل نقلیه را به صورت رایگان به شهروندان ارائه کرده و شما می توانید به راحتی با گوشی یا لپ تاپ به سایت راهور به نشانی ذکر شده وارد شوید و با طی نمودن مراحل استعلام گیری (ورود با استفاده از کد ملی و وارد کردن بارکد پستی 8 رقمی)، خلافی خودرو را استعلام گیری کنید.
کدی که آن را با نام بارکد پستی می شناسیم در کارت خودروهای جدید در سمت راست و در کارت خودروهای قدیمی در سمت چپ قرار دارد.

استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد VIN

کد VIN، یک کد منحصر به فرد بوده که دارای حروف الفبای انگلیسی به جز حروف O و Q است. حذف حروف مذکور به علت جلوگیری از به وجود آمدن تشابه، صورت گرفته است. این کد شامل اعدادی از 1 تا 9 بوده و برای هر خودرو به صورت اختصاصی صادر می شود. این کد، توسط سازمان بین المللی استانداردسازی، تعریف و ارائه شده است و برای شناسایی انواع وسایل نقلیه همچون خودروهای سبک و سنگین و انواع موتور سیکلت، مورد استفاده قرار می گیرد. این کد در چند جا درج شده است. اغلب در زیر لبه شیشه جلویی، سمت راننده یا بر روی پلاک وسیله نقلیه، می توانید کد VIN را پیدا کنید.

روش های پرداخت خلافی خودرو، چگونه خلافی خودرو را پرداخت کنیم؟

 استعلام خلافی خودرو


روش های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که بدون هیچگونه معطلی به شما این امکان را می دهد تا خلافی های خود را پرداخت کنید.

پرداخت با کدهای USSD

روش های مختلفی برای استعلام خلافی خودرو با استفاده از کد VIN وجود دارد. یکی از این روش ها استفاده از کدهای USSD بوده و شما می توانید با شماره گیری کد *110# از گوشی خود و ارسال کد 17 رقمی VIN که در سند، کارت ماشین، پلاک و شیشه جلویی خودرو در سمت راننده وجود دارد، خلافی خود را استعلام گیری و مشاهده کنید. این امکان فراهم شده است که جریمه خود را با استفاده از همین سامانه پرداخت نمایید.

پرداخت با خودپرداز

مطابق توافقات صورت گرفته، در حال حاضر 12 بانک هستند که خدمات پرداخت خلافی خودرو را فراهم کرده اند و در ادامه آن ها را معرفی می کنیم:
•    بانک پاسارگاد
•    بانک حکمت ایرانیان
•    بانک ملی
•    بانک دی
•    بانک سپه
•    بانک سینا
•    بانک صادرات
•    پست ‌بانک
•    بانک توسعه تعاون
•    بانک رفاه کارگران
•    بانک پارسیان
•    بانک قوامین
در حال حاضر می توان گفت که همه یا دست کم، 90 درصد خودپردازهای موجود در سراسر کشور، امکان پرداخت خلافی وسیله نقلیه را فراهم کرده اند. البته ممکن است که برخی خودپردازها این امکان را نداشته باشند، اما اکثر خودپردازهای نصب شده در سراسر شهر، این امکان را ارائه کرده و می توانید با در دست داشتن کارت اعتباری عضو شبکه شتاب خود و مراجعه به یکی از عابربانک ها در نزدیکی محل سکونتتان، اقدام به پرداخت خلافی خودرو یا سایر وسایل نقلیه خود نمایید.
برای پرداخت خلافی لازم است که شناسه قبض و پرداخت را همراه خود داشته باشید که در بخش روش های استعلام خلافی خودرو به این موضوع پرداختیم که چگونه می توانید خلافی خود را استعلام گیری کرده و شناسه قبض و شناسه پرداخت را دریافت کنید.

پلیس +10

خدمات پلیس +10 طیف گسترده ای را شامل می شوند که یکی از آنها پرداخت خلافی خودرو است. مهم نیست که می خواهید به دفاتر پلیس +10 جنوب تهران مراجعه کنید یا دفاتر پلیس +10 زنجان، اهواز، بابل یا هر جای دیگر. همه دفاتر پلیس +10 به سامانه ای واحد مجهز هستند و شما در هر کجای کشور که باشید، می توانید با مراجعه به نزدیک ترین دفاتر پلیس +10، خلافی خودروی خود را پرداخت کنید.
تلفن بانک
اپلیکیشن های تلفن بانک رسمی و غیررسمی بسیاری وجود دارند که خدمات استعلام گیری خلافی خودرو و پرداخت آن را به صورت آنلاین انجام می دهند. مزیت استفاده از تلفن بانک برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو، سهولت در استفاده و سرعت بالا در انجام عملیات است.
کلام آخر
در این مقاله به بررسی روش های مختلف برای استعلام و پرداخت خلافی خودرو با استفاده از راه های گوناگون آنلاین، مراجعه به دفاتر پلیس +10 و پیامکی معرفی و آموزش داده شد. امیدواریم این مطلب برای شما مفید باشد. اگر هم سوالی در این زمینه دارید می توانید در کامنت ها با ما به اشتراک بگذارید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28699
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید