امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

روشهایی مناسب برای رشد مو


1401/07/27
کد خبر : 27870
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

بدن انسان حدود 5 میلیون تار مو دارد که 100000 تا 150000 آن از پوست سر است. مساحت کل پوست سر حدود 500 سانتی متر مربع یا حدود 200 تار مو در هر سانتی متر است.
تقویت فولیکول های مو یکی از مهم ترین مواردی است که موهای شما را پرپشت و زیبا می کند. شما باید تمام تلاش خود را برای تقویت فولیکول ها انجام دهید، اما فقط با شامپوهای مختلف بشویید و از روش هایی مانند لوسیون و لوسیون استفاده کنید. . . برای تقویت فولیکول های مو کافی نیست. آنها برای حفظ جریان خون، خون رسانی و اکسیژن باید سخت کار کنند و شما در این امر نقش ایفا خواهید کرد.
باید بدانید که داشتن موهای بلند آنقدرها هم که به نظر می رسد ساده نیست. تنها با تلاش و مراقبت می توان به موهای بلند، سالم و زیبا دست یافت. و البته، درمان های خانگی ساده ای وجود دارد که در صورت تکرار، شما را به نتیجه می رساند و نیاز به کاشت مو را از بین می برد.

رژیم غذایی کامل

این روزها، اکثر اعضای جامعه در طول روز بسیار مشغول هستند و به سختی می توانند روی غذای خود تمرکز کنند. به همین دلیل است که ریزش مو، که ریشه در فولیکول های ضعیف شده دارد، اغلب رخ می دهد. بنابراین رژیم غذایی متعادل و سرشار از ویتامین های B و E، روی و اسیدهای چرب تاثیر زیادی در تقویت فولیکول های مو دارد. در غی اینصورت باید برای کسب اطلاع در مورد هزینه کاشت مو در اهواز به سایت کاشت با ما سر بزنید.

ورزش

ورزش منظم رشد مو را تسریع می کند. در واقع یک برنامه تغذیه و ورزش خوب به رفع کمبود مواد مغذی لازم در بدن و کاهش استرس کمک می کند..

الگوی خواب مناسب

الگوی خواب شما هم بر کیفیت پوست و هم بر سلامت فولیکول های مو تأثیر می گذارد. همچنین، قبل از رفتن به رختخواب، باید تمام نرم کننده ها و گیره ها را از موهای خود پاک کنید. در واقع بسیار مهم است در هنگام خواب در راحتی کامل باشند.

شامپوی مناسب را انتخاب کنید

شامپوهای حاوی سولفات و پارابن به طور جدی فولیکول های موی شما را تحت تاثیر قرار می دهند. در واقع این عناصر فولیکول ها را جدا می کنند. در این حالت موها به راحتی کنده می شوند و نمی توانند دوباره رشد کنند. اگر می خواهید با شستن مداوم آسیب نبیند، باید از شامپوهای ملایم استفاده کنید. شامپوهای کراتین و شامپوهای گیاهی بهترین پاک کننده مو هستند.

آب هویج

 با آبمیوه گیری، آب هویج را در خانه درست کنید و به مدت 30 دقیقه در یخچال بگذارید، سپس مستقیماً به موهای خود بمالید. بتاکاروتن موجود در آن به طور موثری ریشه مو را تقویت کرده و از ریزش آن جلوگیری می کند.

عصاره آلوئه ورا

بهتر است از عصاره تازه گیاه آلوئه ورا (به جای استفاده از آنها) استفاده کنید. از آن به عنوان ماسک استفاده کنید و بگذارید حداقل 45 دقیقه روی موها بماند و سپس آبکشی کنید.

روغن زیتون برای تقویت مو

به طور کلی روغن زیتون را می توان به دو روش مختلف برای تقویت مو در مردان و زنان استفاده کرد و می توان از آن به صورت خوراکی یا موضعی برای پوست و مو استفاده کرد. اگر می خواهید روغن زیتون بخورید، می توانید آن را به راحتی به سالاد یا نوع دیگری از غذا اضافه کنید. با این حال، اگر شما از معدود افرادی هستید که طعم روغن زیتون را دوست ندارید، می توانید از کپسول های مکمل استفاده کنید. در ایران به خصوص در شیراز کلینیکهای معتبری برا کاشت هست ، اما شاید بد نباشد برای پس بردن به کیفیت این کلینیکها و قیمت مناسب آنها در سفرهایی به کشورهای اطراف ایران مانن ارمنستان و گرجستان و دبی و حتی تور استانبول دارید قیمتها و خدمات ارائه شده توسط آنها را با کشور خودمان مقایسه کنید تا متوجه شوید بهترین جا در ایران است.
دستور العمل های بی شماری برای تهیه ماسک مو با روغن زیتون وجود دارد، اما همه آنها از یک فرآیند ساده پیروی می کنند: روغن زیتون باید قبل از استفاده گرم شود، سپس به آرامی روی پوست سر مالیده شود و روی پوست سر ماساژ داده شود. پس از یک ساعت باید با شامپوی بدون سولفات شسته شود و در مکانی با تهویه مناسب برای رطوبت قرار گیرد.

روغن بنفشه

روغن بنفشه اسانسی است که حاوی مقادیر زیادی چربی غیراشباع است. خواص درمانی این روغن باعث استفاده از آن در محصولات سلامت پوست و مو شده است..
 لازم به ذکر است که تقویت فولیکول های موی مردانه تنها خاصیت روغن بنفشه برای مو نیست. از دیگر فواید آن می توان به درمان شوره سر، تقویت ریشه و ساقه مو و کمک به افزایش تراکم اشاره کرد. نحوه استفاده از روغن بنفشه برای تقویت ریشه موهای مردان بسیار ساده است. می توانید این روغن را به تنهایی یا با سایر روغن های تقویت کننده موهای مردانه مخلوط کنید. مخلوط به دست آمده را باید روی پوست سر مالیده و ماساژ دهید تا روغن به خوبی جذب پوست سر شما شود. اثرات لیزر موهای زائد را بشناسید.
 استفاده از این روغن به شما کمک می کند موهایی شاداب و درخشان داشته باشید. پس از مالیدن روغن به ریشه مو، حدود 3 ساعت صبر کنید و سپس موهای خود را با آب ولرم بشویید. برای اینکه این روش بهترین کار را داشته باشد، باید آن را یک روز در میان تکرار کنید.

روغن رزماری

شاید مهمترین خاصیت روغن رزماری تحریک جریان خون در پوست سر باشد. با این عملکرد، روغن رزماری فولیکول های مو را تقویت و تقویت می کند. این روغن همچنین ضد التهاب و آنتی اکسیدان است. در نتیجه سلول های پوست سر و فولیکول های مو می توانند در فعالیت ها و روند طبیعی رشد موی سالم شرکت کنند. روغن رزماری سالهاست که به عنوان محرک رشد شناخته شده است. این روغن همچنین ضد قارچ است و پوست سر را تمیز و سالم نگه می دارد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27870
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید