امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

راهکارهای شگفت انگیز برای انتخاب فیلم و سریال مناسب برای دیدن


1401/07/27
کد خبر : 27308
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 23 نفر

البته مانند اکثر موارد مشابه، تعدد گزینه ها انتخاب را دشوار می کند. کدام برنامه تلویزیونی ارزش دیدن دارد؟ نون خ یا پایتخت؟ آیا ترس و هیجان "احضار" جیمز وان را دوست داریم یا دلهره و تعلیق "سریع و خشن" را؟! وقتی در مورد ژانر اطلاعات زیادی نداریم، از کجا بفهمیم که یک فیلم یا سریال مطابق سلیقه ماست یا خیر؟ آیا آنها برای تماشای خانواده مناسب هستند؟ آیا تماشای آنها برای کودکان بد نیست؟!

انتخاب فیلم مناسب بر اساس امتیاز کاربران

شاید برایتان پیش آمده باشد که به دلیل تعریف و تمجید بی وقفه یکی از دوستانتان فیلمی را تماشا کرده باشید و در پایان به قضاوت دوستتان بی اعتماد شوید! در واقعیت اتفاق خاصی پیش نیامده است. حتی اگر فیلم مورد نظر شاهکار قرن هم باشد، ممکن است با سلیقه ما سازگار نباشد. اینجاست که دانستن نظرات دیگران به ما در انتخاب فیلم کمک می کند. اگرچه افراد مختلف سلایق متفاوتی دارند، اما در مورد نظرسنجی می توان روی امتیاز به دست امده از مجموع سلیقه ها حساب کرد. فضایی که نظرات افراد مختلف (حرفه ای و غیر حرفه ای) را به ما می دهد، نعمت بزرگی است! اگر این امتیاز از نظر هموطنان ما به دست امده باشد که بهتر هم هست. چون احتمالا دغدغه ها و زمینه های ذهنی مشترکی داریم.
«داستان خاصی نداشت، اما از خنده مردم»، «پایانش را خیلی دوست داشتم!»، «بازی‌ها افتضاح بودند» و دیگر نظرات مشابه در تعداد زیاد، معیار خوبی برای تصمیم گیری در مورد اینکه آیا یک فیلم مناسب است یا نه. یا سریالی است که با سلیقه «شما» مطابقت دارد؟! حتی اگر حوصله خواندن نظرات را ندارید، می توانید خلاصه آنها را در تعداد ستاره های کوچک درخشان جلوی هر عنوان ببینید. رتبه بندی فیلم که توسط تعداد زیادی از کاربران ضبط و مشاهده می شود، می تواند معیار اولیه خوبی برای انتخاب فیلم باشد. سایت ها و مجلات زیادی امکان امتیاز دهی به فیلم ها و سریال ها را فراهم کرده اند. از این رو یکی از راه ها چرخ زدن در سایت های نقد و بررسی فیلم و سریال است که به ما دید خوبی در مورد فیلم مورد نظر می دهد. اما نکته مهم اعتبار مرجع مورد نظر و تعداد رای دهندگان در هر عنوان است. امتیاز هفتی که از 300 کاربر به دست می آید قابل اعتماد تر از امتیاز 9 ای است که از 5 تا 6 کاربر به دست آمده است.


انتخاب فیلم و سریال

نقد و بررسی های مختلف را مطالعه نمایید

جدا از سلیقه، ارزش محتوا و ساختار فیلم ها و سریال ها هم کم اهمیت نیست. آیا با یک داستان پیچیده روبرو هستیم یا یک داستان سرراست؟ کارگردان چقدر کارش را خوب انجام داده است؟ بازی ها چطوره؟ آیا داستان و فیلمنامه قوی و ساختارمند پیش روی ماست یا فیلم نامه شل و پر از حفره است؟ علاوه بر فیلمبرداری، طراحی صحنه و لباس، موسیقی، تدوین، جلوه های ویژه و سایر عناصر فیلمسازی موضوع نقد فیلم است. در این مورد هم اگر نقدهای بیشتری داشتیم بهتر بود. توجه داشته باشید که منتقد هم یک انسان است; شاید ارادت به کارگردان مورد علاقه اش مانع از دیدن ایرادات او شود. مجلات و سایت های مختلفی اینترنتی نظیر مهتاب فیلم نقد سریال و فیلم را ارائه می دهند. یک مرجع خوب و حرفه ای را انتخاب کنید که دارای بررسی های متنوعی از جمله بررسی محتوا، بررسی های فنی و موارد دیگر باشد.

از اخبار جذاب و موثق هنرمندان مطلع شوید

برای خیلی ها نام بازیگر یا کارگردان مورد علاقه شان برای تماشای یک فیلم یا سریال خاص کافی است. بنابراین مدام به دنبال اخبار و پاورقی های بازیگر مورد علاقه خود هستند. در دنیای سلبریتی ها «کی چه چیزی گفت؟ چه کرد، چه پوشید؟» برای خیلی ها جذاب است. این خبر را دنبال کنید اگر وقت دارید البته مشکلی نیست. اما در حوزه اخبار هنرمندان و افراد مشهور بازار شایعات داغ است. بنابراین مراجعه به یک منبع معتبر ضروری است. بیشتر به اخباری اکتفا کنید که در بیوگرافی بازیگران وجود دارد نه اخباری که امروز وجود دارد و ممکن است فردا تکذیب شود.

نکته قابل توجه دیگر این است که علاوه بر نام کارگردان، بازیگران و سایر عوامل فنی فیلم به خودی خود دلیلی برای تماشای فیلم یا سریال هستند. اینکه رامبد جوان با بازی همسرش نگار جواهریان فیلمی به نام «نگار» ساخته است، می تواند دلیلی برای تماشای این فیلم باشد. بازیگری که برای ایفای نقش در یک فیلم سینمایی 25 کیلو وزن کم کرد، اولین فیلم هالیوودی یک کارگردان مطرح ایرانی، کسب بیشترین جوایز امی، دریافت بیشترین جوایز در شب حافظ، برنده شدن اسکار و بسیاری از خبرهای مشابه، می تواند دلیلی برای تماشای یک فیلم توسط بعضی افراد باشد. پس بهتر است این خبرها و حواشی را دنبال کنید و یک منبع موثق و به روز برای این کار داشته باشید.

اطلاعاتی در مورد فیلم که قبل از تماشای آن باید بدانید

نکته دیگری که در انتخاب فیلم یا سریال حائز اهمیت است، شرایط تماشای آن است. موضوع درجه بندی فیلم ها و محصولات ویدئویی در ایران جایگاه چندانی ندارد. اگر گفته شود فیلمی مثلا برای زیر 16 سال مناسب نیست، معلوم نیست به خاطر محتوای خشونت آمیز است یا حرف های نامناسب یا چیزهای دیگر. همیشه نمی توان کودکان را به دیگران بسپارید یا آنها را بخوابانید و با خیال راحت فیلم تماشا کنید. دانستن اینکه با چه نوع محتوایی سروکار داریم، خیال ما را راحت می کند. با علم به این که اگر کودکمان در حین بازی با اسباب بازی هایش نگاهی به تلویزیون بیندازد، چیزی نبیند که با یکی دو جمله رفع نشود، با آرامش و بدون نگه داشتن انگشتان خود دور دکمه فوروارد یا سوئیچ کانال، فیلم خود را تماشا می کنیم.


 انتخاب فیلم و سریال


همچنین برای بسیاری از جوانان مهم است که بدانند می توانند یک فیلم یا سریال تلویزیونی را با پدر، مادر، خواهر یا برادر خود تماشا کنند. این موضوع به دلیل شرایط عرفی و فرهنگی جامعه ما اهمیت ویژه ای دارد. در غیاب روشی سیستماتیک و ساختاریافته برای تشخیص چنین مواردی، دسترسی به منبعی که نظرات افراد مختلف را در مورد آن در اختیار ما قرار می دهد به کسب اطلاعات در این زمینه کمک می کند.

با خیال راحت بنشین و تماشا کن

این شما هستید که تصمیم می گیرید اولویت هایتان چیست. سلیقه یا محتوا و ساختار مهم نیست، اما اغلب نمی توان یکی را بدون دیگری مبنا قرار داد. اخبار و حواشی ممکن است بر تصمیم شما برای انتخاب فیلم یا سریال تاثیر بگذارد.

کیفیت فیلم را هم درنظر داشته باش

در انتها باید توجه داشته باشیم که یکی از مهم در لذت بردن از فیلم مورد نظر کیفیت عالی فیلم است. در رابطه با کیفیت بالای فیلم نکات زیر را مدنظر داشته باشید:
برای به دست آوردن هر چیزی خوب باید صبر کرد و خرج کرد. از آنجایی که ما عضو قانون جهانی حق چاپ نیستیم، فیلم‌های با کیفیت جهانی بسیار ارزان‌تر و راحت‌تر از آنچه فکر می‌کنید به ما ارائه می‌شود. یعنی شما می توانید با هزینه بسیار کم به عضویت ویژه سایت های دانلود فیلم درآمده و از کیفیت های متفاوتی که برای هر فیلم ارائه می دهند استفاده کنید. این سایت ها امروزه بسیار حرفه ای شده اند و علاوه بر معرفی کامل فیلم، حتی امتیاز منتقدان و مخاطبان فیلم ها را نیز به مخاطب می دهند تا بدانند دقیقا چه فیلمی را دانلود می کنند.
این بدان معناست که بر خلاف نرم افزار تورنت، لقمه راحتی برای شما گرفته شده است و می توانید با اطلاعات کافی و بدون جستجوی زیاد، فیلم های مختلف را به دلخواه خود پیدا کنید. کار و جستجو در آنها نیز بسیار ساده و آسان است. البته علاوه بر هزینه عضویت در این سایت ها، باید از هزینه ای که برای ترافیک اینترنت می پردازید نیز آگاه باشید. چون یک بار که چشمانتان را باز کنید می بینید که یک ماه تمام برای دانلود چند فیلم با کیفیت وقت گذاشته اید. اگرچه راه حلی برای این مشکل وجود دارد، اما سعی کنید در این زمینه با دوستان خود یک معامله فرهنگی کنید، مثلاً اگر چهار نفر هستید که چهار فیلم مشترک را دوست دارید، هر کدام یک فیلم بگیرید و سپس با هم به اشتراک بگذارید. اجازه دهید. این باعث صرفه جویی در تمام وقت و هزینه شما می شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27308
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید