امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

راهنمای سفر به کیش


1401/07/27
کد خبر : 27361
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

به گزارش سفر باتو کیش جزیره‌ای در آب‌های خلیج فارس است که در سال‌های اخیر با وجود سواحل زیبا و مراکز تفریحی متنوع، یکی از مقاصد مهم گردشگری در جنوب ایران بوده است. در این مقاله قصد داریم اطلاعات دقیقی از نحوه دسترسی، آب و هوا و سایر موارد مورد نیاز برای یک سفر بی دردسر به کیش در اختیار شما قرار دهیم. تور کیش سفر باتو را از دست ندهید.

چرا به کیش سفر کنیم؟

سفر به جزیره کیش می تواند سفری کاملا متفاوت با تجربیات قبلی شما در ایران باشد. کیش جزیره ای با سواحل مرجانی، آب های شفاف و تپه های شنی سفید، مراکز خرید متنوع، اسکله های تفریحی، مکان های فرهنگی، تاریخی و معماری متفاوت از شهرهای دیگر ایران است. در این سفر حوصله شما سر نمی رود و سرگرمی ها آنقدر زیاد و متنوع خواهد بود که متوجه گذر زمان نخواهید شد. با بازدید از مکان های تاریخی به اهمیت ویژه آن در گذشته پی خواهید برد.

چگونه به کیش برویم؟

گزینه های مختلفی برای رسیدن به جزیره کیش وجود دارد. شما می توانید سفر خود را از طریق هوا، زمین یا راه آهن آغاز کنید. می توانید با ماشین یا اتوبوس به صورت زمینی سفر کنید، اما به خاطر داشته باشید که با ماشین راه طولانی در پیش دارید و اگر فردی ماجراجو هستید که زیاد سفر کرده اید، در غیر این صورت سفر با هواپیما یا قطار ایده خوبی است. بهترین گزینه برای شما. به سفر هوایی اگر قصد سفر هوایی دارید می توانید از فرودگاه بین المللی کیش استفاده کنید. در طول هفته پروازهای روزانه از تهران، شیراز، مشهد، اصفهان و تبریز به کیش و بالعکس انجام می شود. پروازهای کیش عموما توسط کیش ایر، آتا، ایر تور یا کاسپین انجام می شود. فرودگاه بین المللی کیش در مرکز شهر و در امتداد بلوار فرودگاه قرار دارد و زمان پرواز معمولا بین 1:30 تا 2 ساعت است.
سفر با قطار راه دیگر سفر به کیش با قطار است. سفر با قطار برای شما سفری جذاب و نسبتاً ارزان است چرا که در طول مسیر می توانید جاذبه های دیدنی را ببینید. در ایستگاه بندرعباس در بلوار شهدا واقع شده و تا اسکله مسافربری در 5 پله تقریباً 10 دقیقه فاصله دارد.
اگر می خواهید در هزینه های سفر خود صرفه جویی کنید، سفر با اتوبوس راه خوبی است. با اتوبوس به پایانه مسافربری بندرعباس واقع در خیابان آزادی نزدیک ساحل بروید، سپس با تاکسی 10 دقیقه ای به اسکله بندرعباس بروید و با قایق به بندر کیش بروید.
ماشین شخصی، اگر بخواهید با ماشین شخصی سفر کنید، از هر شهر ایران به راحتی می توانید به جزیره کیش برسید. توجه داشته باشید که بخشی از سفر شما با دریا آغاز می شود، پس بهتر است ابتدا وارد بندرعباس شوید.
حمل و نقل به جزیره کیش در نزدیکی شهرهای بندرعباس، بندر چارک، بندرلنگه و بندر آفتاب. باید از بندرعباس به یکی از این بنادر بروید و از آنجا با قایق ماشین خود را به کیش ببرید. بندر چارک نزدیک ترین و بهترین بندر برای حمل خودرو به جزیره کیش است. فاصله بندرعباس تا بندر چارک 271 کیلومتر است که 3.5 ساعت زمان می برد و فاصله بندر چارک تا جزیره کیش 32 کیلومتر است که حدود 2.5 ساعت طول می کشد.
در ادامه به فاصله شهرهای تهران، شیراز و بوشهر تا بندرعباس با خودروی شخصی اشاره می کنیم.
فاصله تهران تا کیش با ماشین، همانطور که قبلا هم اشاره کردیم، ابتدا باید به بندرعباس رفته و از آنجا وارد بندر چارک شوید تا از طریق Landicraft به کیش برسید. راه تهران به بندر چارک 1540 کیلومتر است که با ماشین حدود 17 ساعت راه است و در این جاده شهرهای قم، کاشان، نایین، یزد، شیراز و بندرعباس قرار دارند.
فاصله شیراز تا کیش با ماشین شخصی جاده شیراز به کیش مستقیم نیست. ابتدا باید از شیراز تا بندر چارک را با ماشین شخصی طی کنید، این مسیر ۵۲۰ کیلومتر است که با ماشین ۷ ساعت طول می کشد. در این مسیر از شهرهای کوار و فیروزآباد عبور خواهید کرد و در پایان از بندر چارک با لندیکافت به کیش سفر خواهید کرد.
فاصله بوشهر تا کیش با ماشین، برای رسیدن به جزیره کیش از بوشهر ابتدا باید حدود 6 ساعت رانندگی کنید و از شهرهای خورمج، کنگان و عسلویه تا بندر چارک بروید، این مسیر 479 کیلومتر است.

آب و هوا در کیش

کیش در جنوبی ترین نقطه ایران قرار دارد و آب و هوای آن در اکثر فصول سال گرم و مرطوب است و باران و برف زیاد نمی بارد. هوا از اوایل بهار تا اردیبهشت ماه نسبتا معتدل و خنک است و از اواخر بهار تا اواسط پاییز هوا همچنان گرم و مرطوب است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27361
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید