امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای سفر به وان و ارمنستان را بخوانید


1401/07/27
کد خبر : 25953
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

بدون شک دریاچه وان یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر است که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید . اغلب گردشگران یک روز کامل را به بازدید از طبیعت زیبای این دریاچه و جزیره آختامار اختصاص می دهند و سیری در تاریخ هزاران ساله این سرزمین خواهند داشت . باید افزود دریاچه وان ، بزرگ ترین دریاچه در کشور ترکیه است که از آب باران و رودخانه های کوچک فصلی تغذیه می شود و بر خلاف دریاچه ارومیه (که در فاصله کمی از آن قرار دارد ) توانسته تا به امروز به حیات خود ادامه دهد  . همچنین در اطراف این دریاچه و در داخل جزیره آختامار کافه ها و رستوران های متنوعی وجود دارد که برای صرف غذا و میان وعده بسیار ایده آل هستند .
 

موزه وان   Van Museum

همانطور که ابتدای مطلب تهیه شده توسط سایت سفر باتو ، اشاره کردیم ، شهر وان هزاران سال قدمت دارد و تاریخ کهن این شهر متاثر از حکمرانی های بزرگی بوده است . بنابراین میتوان حدس زد بازدید از موزه وان ، تا چه حد جذاب و سرگرم کننده خواهد بود . این موزه از بخش های مختلفی تشکیل شده است و در حیاط  آن ستون ها و آثاری با خط میخی به چشم می خورد که از تمدن اورارتوها به جا مانده اند و بر روی کتیبه های آن دست نوشته های باستانی دیده می شود .

قلعه وان    The Citadel of Van

قلعه باستانی تور وان یکی از نمادهای این شهر تاریخی است که بر روی تپه ای مشرف به ویرانه های شهر قدیمی اوراتو ساخته شده و قدمت آن به حدود سه هزار سال پیش باز می گردد . قلعه وان از سنگ های بازالتی و آجرهای گلی ساخته شده و به طرز معجزه آسایی با گذشت هزاران سال پابر جا مانده است . در نزدیکی آن برج زیبای ساردور قرار دارد که در آن کتیبه هایی دیده می شود که از دوران  حکمرانی اورارتو به جا مانده است .

کلیسای کاتولیک ایروان

همانطور که گفتیم شهر تاریخی ایروان دارای کلیساها و صومعه های فراوانی است و از میان همه آنها کلیسای جامع ایروان از اهمیت بسیاری برخوردار است . این بنای باشکوه کلیسای مریم مقدس نیز نامیده می شود و تنها کلیسای بازمانده از قرون وسطی تلقی می شود .
اما این بنا از گزند حوادث دور نیوده و بارها ویران و دوباره ساخته شده است . بخش هایی از این بنا در سال ۱۹۳۶ میلادی و در دوران حکومت شوروی سابق ویران شد ، و البته محراب زیبا و آب انبار آن جان سالم به در برد .

کلیسای جامع سنت گریگور روشنگر

کلیسای جامع ایروان یا همان سنت گریگور روشنگر یکی از مهم ترین و با نفوذ ترین کلیساهای این کشور است و اغلب مراسم بزرگ مذهبی و ملی میهنی این کشور  در داخل آن برگزار می شود . این بنا بسیار وسیع بوده و از سه کلیسای کوچک تر تشکیل شده است .
در داخل این بنا دو محراب جداگانه دیده می شود که اولی برای شاه تیرداد و دومی برای ملکه او ساخته شده است . مردم این کشور معتقدند این افراد نقش بسزایی در بسط و گسترش دین مسیحیت داشته اند از این رو بسیار محبوب هستند . گفتنی است این کلیسا بقدری بزرگ است که همزمان هزار و هفتصد نفر در آن قادر به عبادت خواهند بود .

سالن اپرا و تئاتر شهر ایروان

یکی از پر طرفدارترین جاذبه های گردشگری تور ارمنستان ساختمان اپرا تئاتر این شهر است که در حدود یک قرن قدمت داشته و از معماری باشکوه و زیبایی برخوردار است . این بنا یک شاهکار معماری است و ظرفیت گنجایش هزار و چهار صد نفر را دارد .
 این ساختمان در سال ۱۹۳۳ میلادی ساخته شد و از آن همان زمان به محفلی برای هنر دوستان و هنرمندان تبدیل شد . اولین نمایشی که در این سالن اجرا گردید نمایش رقص زیبای باله دریاچه قو بود و توانست به شهرت جهانی برسید .
بیشتر بخوانید: معرفی صومعه واراگاوانک در تور وان سفر باتو

موزه هنر کافسجیان

موزه هنر کافسجیان از دیگر مکان های فرهنگی شهر ایروان است که برای گرامیداشت موسس آن کافسجیان نامگذاری شده است . این موزه در یکی از مناطق توریستی و مشهور شهر به نام کنترون واقع شده و در اطراف جاذبه های زیبای دیگری همچون آبشار مشهور شهر ایروان را خواهید دید .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25953
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید