امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای سفر ارزان به آنتالیا


1401/07/27
کد خبر : 26097
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

برای بسیاری از افراد سفر و گشت‌وگذار در سرزمین‌های گوناگون و هم‌نشینی با مردم دنیا یکی از بهترین سرگرمی‌ها و تفریحات محسوب ‌می‌شود. شهرهای ساحلی با پتانسیل بالایی که در زمینه تفریحات آبی ایجاد می‌کنند و جذابیت‌های طبیعی خود، همواره گردشگران زیادی را به‌سوی آب‌های نیلگون‌شان جذب می‌کنند. آنتالیا با ساحل چشم‌نواز و طبیعت بکر و آرام خود جزو مناطق توریستی دنیا بوده و شمار زیادی از مردم دنیا برای گردش و حتی خرید لباس‌ها با برندهای معروف سالیانه به این شهر بندری هیجان‌انگیز می‌روند. هزینه‌های سفر همیشه دغدغه مهم مسافران است. درحال‌حاضر و باتوجه به شرایط اقتصادی موجود، بررسی همه جوانب و پیداکردن بهترین راه برای رقم‌زدن یک سفر مقرون‌به‌صرفه اهمیت زیادی دارد. ازاین‌رو علاوه‌بر بررسی قیمت تور آنتالیا قبل از سفر، مطالعه راهنمای سفر ارزان به آنتالیا ضروری به‌نظر می‌رسد. درادامه این مطلب نکاتی را برای به‌صرفه‌کردن سفر به شما ارائه می‌دهیم.

با تور یا بدون تور

اینکه با تور ترکیه آنتالیا یا به‌صورت شخصی بروید، باتوجه به زمان سفر، روی میزان مخارج شما تاثیر می‌گذارد. گاهی سفر با تور آنتالیا می‌تواند گزینه بهتری باشد. اما اگر بخواهید هزینه‌های اسکان را کاهش دهید؛ یعنی به‌جای هتل در آپارتمان و هاستل بمانید، انتخاب تور ترکیه آنتالیا درصورتی‌که برای اقامت، هتل‌های آنتالیا را برای‌تان انتخاب کرده‌ باشند، احتمالا ایده خوبی نیست. با درنظرگرفتن همه شرایط اگر تصمیم‌تان برای سفر با تور آنتالیا قطعی بود، حتما سری به سایت علی بابا تور آنتالیا بزنید و قیمت تور آنتالیا را به‌طور دقیق بررسی کنید. به‌جز تابستان که سفر زمینی را کمی طاقت‌فرسا می‌کند، سفر با تور آنتالیا زمینی هم، لذت و جذابیت خاص خودش را برای علاقه‌مندان‌ به مسیر، خواهدداشت.

ارزان برویم!

اگر چمدان خود را به‌قصد رفتن به آنتالیا بسته‌اید، حتما ابتدا برای بررسی قیمت بلیط به سایت علی بابا مراجعه کنید. قیمت بلیط هواپیما به عوامل زیادی ازجمله کلاس پرواز، شرکت هواپیمایی و تاریخ سفر بستگی دارد. برای صرفه‌جویی در مخارج سفر می‌توانید شرکت‌های هواپیمایی داخلی را انتخاب کنید. پروازهای داخلی به‌ مقصد آنتالیا در فرودگاه اسپارتا می‌نشینند که نسبت ‌به فرودگاه بین‌المللی آنتالیا در فاصله بیشتری از شهر قرار دارد. هواپیماهای ایرلاین‌های خارجی در فرودگاه آنتالیا فرود می‌آیند. با انتخاب شرایط خود ازجمله تاریخ رفت، تعداد افراد و... در سایت علی بابا می‌توانید از پروازهای موجود در آن تاریخ آگاهی یابید. در قسمت تقویم قیمتی هم ارزان‌ترین روز هفته موردنظرتان را با رنگ سبز می‌بینید. چنانچه تقاضای سفر به آنتالیا در بازه زمانی مدنظر شما زیاد نباشد، خرید بلیط چارتر و لحظه آخری هم می‌تواند در شروع یک سفر ارزان به آنتالیا موثر باشد.

کجا اقامت کنیم؟ چه بخوریم؟

شاید در نگاه اول شهر گردشگرپذیری مثل آنتالیا با هتل‌های شیک و لاکچری‌اش کمی گران به‌نظر بیاید. ولی این شهر ساحلی با تنوع زیاد در اقامتگاه‌ها و قیمت‌های‌شان، امکان رزرو اتاق برای طیف وسیعی از بودجه‌ها را فراهم می‌کند. آپارتمان‌ها و هاستل‌های شهر آنتالیا با بازه قیمت بسیار گوناگون، برای اسکان در این شهر، بسیار اقتصادی هستند. به‌طورکلی قیمت گرا‌ن‌ترین هاستل در آنتالیا تقریبا با ارزان‌ترین هتل‌های درجه سه برابری می‌کند. البته اگر در زمان‌هایی که تعداد مسافران به این شهر کم‌تر است، مانند پاییز و زمستان، به آنتالیا بروید احتمالا با کاهش قیمت هتل‌ها روبرو خواهید بود. برای مشاهده مشخصات هتل‌ها و امکانات هراتاق می‌توانید به سایت علی بابا مراجعه کنید. برای خوردوخوراک هم آپشن‌های زیادی وجود دارد. از شعبه‌های مک‌دونالد در سطح شهر تا رستوران‌های متوسطی که غذا با قیمت خوب را به شما ارائه می‌دهند، همگی در آنتالیا فعالیت می‌کنند.

رفت‌وآمد کم‌هزینه

همان‌طورکه بررسی قیمت تور آنتالیا یا قیمت هتل و بلیط، پیش ‌از سفر، کاری مفید برای کاهش هزینه‌ها خواهد بود، با اطلاع از قیمت وسایل نقلیه مختلف در آنتالیا هم می‌توانید منبع مالی سفرتان را مدیریت کنید. در آنتالیا با وسایل مختلفی مثل تاکسی، دلموش، تراموا و اتوبوس می‌توانید به قسمت‌های مختلف شهر بروید. تاکسی علاوه‌بر هزینه ثابتی که دارد، به‌ازای هرکیلومتر هم مبلغی را به کرایه اضافه می‌کند. اگر برای توقف تاکسی هم تقاضا کنید، باید مبلغ بسیار بیشتری را بپردازید. همه این هزینه‌ها کنار دوبرابر بودن کرایه کیلومترشمار تاکسی بین ساعت 12 شب تا شش صبح، تاکسی را به وسیله نقلیه گرانی تبدیل می‌کند. دلموش هم شبیه تاکسی‌ون‌ها است که با هماهنگی شما را در مبدا سوار و در مقصدتان پیاده می‌کند؛ ولی بین راه مسافر می‌زند و از تاکسی گران‌تر است. برای حمل‌ونقل ارزان، اتوبوس گزینه بسیار خوبی به‌شمار می‌رود. حتی می‌توانید کارت بلیط الکترونیک تهیه کرده و به‌میزان دلخواه آن را شارژ کنید.

ارزان بخریم!

تقریبا در هیچ‌کدام از فصول سال نگران خرید نباشید. آنتالیا یکی ‌از قطب‌های پوشاک ترکیه با بازارهای محلی، اوت لت‌ها و حراج‌های آخر فصل، لوازم برند را با قیمت مناسب به مسافران عرضه می‌کند. اگر برای خرید به‌ویژه تهیه لباس تور ترکیه آنتالیا را همراهی می‌کنید، حتما بعد از کریسمس و در اسفند به ترکیه بروید. بهترین حراج ترکیه را در این دوران می‌یابید. حراج تابستانی، حراج خردادماه و بلک فرایدی ترکیه هم هرسال افراد زیادی را برای پرکردن چمدان‌های‌شان از اجناس ترک یا سایر برندهای معروف خارجی به‌سوی شهرهای مختلف ترکیه مثل آنتالیا و استانبول می‌کشاند. برای خرید از مراکز خرید بزرگ آنتالیا با قیمت خوب، رفتن به معروف‌ترین اوت لت آنتالیا یعنی دیپو و مرکز خرید لاپیس موجود در منطقه آزاد را در فهرست برنامه‌های سفر خود قرار دهید. بازارهای محلی هم برای چانه‌زنی و خرید زیرقیمت پاساژها مکان‌های مناسبی هستند. با رفتن به بازارهای محلی و همراهی با افراد محلی با بافت سنتی شهر آنتالیا هم آشنایی بیشتری پیدا می‌کنید. ولی احتمالا در بازارها، کالاهای مد روز را نمی‌بینید و برای دیدن آخرین مد روز دنیا باید مال‌های بزرگ شهر را انتخاب کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26097
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید