امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

راهنمای خرید قطعات گیمینگ برای عاشقان بازی های کامپیوتری


1401/07/27
کد خبر : 27520
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

اگر شما جز کسانی هستید که علاقه مند به بازی های کامپیوتری و یا به اصطلاح گیمر هستید، حتما از اهمیت وجود یک سیستم گیمینگ قوی برای انجام بازی های جذاب و به روز دنیا اطلاع دارید.
حتی اگر شما خودتان گیمر نباشید قطعا در بین دوست و آشنا افرادی علاقه مند به بازی های آنلاین را دیده اید و متوجه شده اید که عاشقان بازی های کامپیوتری تا چه حدی به ارتقا سیستم گیمینگ خود و خرید قطعات گیمینگ علاقه دارند و در مورد آن تحقیق می کنند.
سامان پی سی به عنوان مرکز فروش قطعات کامپیوتر در این مقاله به شما کمک می کند تا به روزترین اطلاعات را در مورد خرید قطعات گیمینگ و اسمبل کردن یک سیستم گیمینگ به دست بیاورید.


 خرید قطعات گیمینگ

قطعات مورد نیاز برای اسمبل کردن سیستم گیمینگ

شما با مراجعه به مرکز فروش قطعات کامپیوتر مطمئنا با تعداد زیادی از قطعات و سخت افزار مواجه می شوید که ممکن است در انتخاب سردرگم شوید. بنابراین بهتر است از قبل خرید به خوبی در مورد آن تحقیق کنید. در ادامه ما راهنمایی های لازم را ارائه داده ایم.

CPU یا هوش سیستم گیمینگ

در خرید قطعات گیمینگ از مرکز فروش قطعات کامپیوتر مهم ترین مولفه ای که باید به آن توجه کنید انتخاب یک cpu  قدرتمند است. زیرا تمامی دستورالعمل ها در این قسمت از سیستم، پردازش میشود. دو کمپانی قدرتمند Intel  و AMD  ارائه دهنده مدل های مناسب CPU برای گیمینگ هستند.
اگر قصد خرید محصولات جدیدAMD  را دارید دو مدل Ryzen و Threadripper مدلهای بسیار مناسبی از CPU  برای بازی کامپیوتری از این کمپانی هستند. علاوه بر گیمینگ این سی پی یو مناسب کارهای سنگین گرافیکی هم است.
نسل جدید CPU های  کمپانی اینتل گزینه‌ی بسیار خوب و قدرتمندی برای گیمینگ هستند. می توان به نسل 12GEN  ازCORE i9)  (CORE i5, CORE i7 ,  که نسبت به نسل قبلی خود یعنی نسل 11 تا حدی بسیار زیادی بهینه شده است، اشاره کرد.
همچنین نکته ای که در این قسمت باید به آن اشاره کنیم این است که برای خنک نگه داشتن cpu و بالا رفتن کارایی و طول عمر آن باید از خنک های قوی استفاده کنید.


 خرید قطعات گیمینگ

انتخاب مادربرد مناسب سیستم گیمینگ

مادربرد یک صفحه بزرگ الکتریکی است که سایر قطعات بر روی آن نصب می شود و بین سخت افزارهای کامپیوتر ارتباط برقرار می کند. در خرید قطعات کامپیوتر به خصوص انتخاب مادربرد نکته ای که وجود دارد این است که باید سی پی یو انتخابی شما با مادربردی که انتخاب کردید سازگاری داشته باشد.

خرید کارت گرافیک مناسب

کارت گرافیک یا GPU واحد پردازنده گرافیکی است و در خرید قطعات گیمینگ و اسمبل کردن سیستم گیمینگ یکی از اساسی ترین قسمت هایی است که باید به آن توجه شود. بنابراین برای اینکه بتوانید از بازی های جدید و به روز لذت ببرید باید کارت گرافیک مناسبی برای سیستم گیمینگ خود تهیه کنید.
دو کمپانی بزرگ و قدرتمند در تولید کارت گرافیک کمپانی AMD و Nvidia هستند. کارت گرافیک ها از نظر هزینه ممکن است کمی گران باشد اما اگر می خواهید تجربه خوبی در بازی های کامپیوتری داشته باشید پرداخت این هزینه کاملا منطقی است.
جدیدترین مدل کارت گرافیک از کمپانی AMD مدل RX 6900 XT است و جدیدترین مدل از کمپانی Nvidia مدل RTX 3090  است. اگر بخواهید بین این دو مدل از کارت گرافیک یک مدل را انتخاب کنید ما مدل RTX 3090 را به شما پیشنهاد می دهیم زیرا در بازی از نظر RT یا همان Ray Tracing کارت گرافیک های Nvidia   عملکرد بهتری از خود نشان داده اند.

Ram یا حافظه موقت

برای استفاده های معمولی از کامپیوتر نیازی به انتخاب Ram  با حافظه بالا نیست اما برای خرید قطعات گیمینگ و رندرینگ نیاز است تا از حافظه‌ی 16 و یا 32 گیگابایتی استفاده کنید.

خرید هارد دیسک مناسب

هاردهای قدیمی از نوع HDD  بود که سرعت پایینی برخوردار بودند. اما با گذشت زمان و پیشرفته شدن هاردها نسل جدیدی از آن که به  عنوان SSD شناخته می شود وارد دنیای تکنولوژی شد و سرعت و کارایی کامپیوترها را ارتقا بخشید.
همچنین هاردهای SSD   با دو مدل NvMe   و مدل M.2   در مرکز فروش قطعات کامپیوتر موجود است و می توانید برای خرید قطعات گیمینگ به این مدل از هارد ها توجه کنید.


 خرید قطعات گیمینگ

توصیه پایانی مرکز فروش قطعات کامپیوتر

ما در این مقاله سعی کردیم شما را با جدیدترین مدل های سخت افزار و قطعات گیمینگ آشنا کنیم. بهتر این پیش از آنکه اقدام به خرید قطعات کامپیوتر کنید میزان نیاز و کاربرد خود را از یک سیستم به روشنی مشخص کنید تا همواره از خرید خود و هزینه ای که می پردازید راضی باشید. همکاران ما در سامان پی سی (https://samanpc.com) قبل از خرید به شما مشاوره می دهند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27520
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید