امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای خرید رم سرور HP


1401/07/27
کد خبر : 25997
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

رم سرور اچ پی از جمله مهم ترین قطعات در هنگام پیکربندی سرور می باشد، خرید رم سرور اچ پی بر مبنای میزان نیاز و بر اساس حجم کاری موردنیازتان باید انتخاب شود. علاوه بر این ها قیمت رم سرور HP با توجه به قابلیت هایی که ارائه می کند می تواند متغیر باشد.

خرید رم سرور HP

امروزه در مجموعه های بزرگ همواره یکی از با اهمیت ترین قطعات در سخت افزار سرور HP رم ها هستند. در سرور های HP این رم ها هستند که وظیفه انتقال اطلاعات از پردازنده ها به هارد را دارند. در هنگام خرید رم سرور hp از جمله موارد با اهمیت به غیر از ظرفیت، درگاه باس و دستیابی به مقدار حداکثری، عملکرد و بازده می باشد.
رم سرور اچ پی با استفاده از فناوری  HPE Smart Memory قبل از عرضه و فروش، تست میشود. و با استفاده از نرم افزار اختصاصی شبیه سازی در محیط های عملیاتی در سرورهای پرولیانت HP تنظیم شده اند. این مدل از حافظه به وسیله ی کمپانی اچ پی ارائه شده، که امکان پشتیبانی از نرم افزارهای مدیریتی را بهبود می بخشد و به عملکرد سرور کمک میکند. در هنگام انتخاب رم مناسب باید این فرایند را به کمک کارشناس شبکه و سرور انجام بگیرد که با توجه به نیاز شما نوع اسلات های رم و ظرفیت قابل پشتیبانی و سازگاری آن با مدل مورد نظرتان را به شما پیشنهاد می دهند.





رم سرور HP

راهنمای خرید Ram HP

از موارد مهم در هنگام خرید رم سرور HP توجه به نسل سروری است که قصد تهیه رم برای آن را داریم، کمپانی اچ پی  در نسل های مختلف سرور های HPE Proliant از مدل های مختلف رم بسته به نسل آن استفاده کرده است.
امکانات و مزایای زیادی درهنگام خرید رم سرور HP در اختیار کاربران قرار می گیرد، که به ارتقای عملکرد و افزایش توان عملیاتی دیتا کمک می کند. . این عملکرد باعث کاهش زمان پاسخگویی به تراکنش ها به کمک رم سرور hp که با سرور ادغام شده صورت می گیرد. همان طور که قبلا اشاره کردیم رم سرور اچ پی در یک فضای شدید عملیاتی تست و سپس برای فروش به بازار ارائه می شود. به این ترتیب از قابلیت های اطمینان و up time یا زمان حداکثری آن اطمینان حاصل میشود. نکته ی قابل توجه این است که رم سرورهای اچ پی برای دسترسی به حداکثر بهره وری طراحی شده اند و استفاده از آن باعث میشود که مصرف برق به شکل قابل توجه ای کاهش پیدا کند.

امکان استفاده از 4 گیابایت از نوع RDIMM  تا 128 گیگابیت از نوع  LRDIMM در طیف گسترده ای از  رم سرورهای اچ پشتیبانی می شود. همچنین در هنگام خرید رم اچ پی دقت داشته باشید که رم مورد نظرتان از ویژگی های مثل جلوگیری از کراش و قابلیت عیب یابی برخوردار باشد.

عبارت DDR  به چه معناست؟

اصطلاح DDR یا مخفف آن Double Data Rate به این معنی است که نرخ انتقال اطلاعات یا داده دو برابر می‌شود. تکنولوژی DDR پس از SDR به‌وجود آمد و به آن حافظه موقت یا تصادفی نیز گفته می‌شود.


فناوری DDR4 در سرور های G9 و G10

استفاده از رم DDR4 با سرعت 2133MHz و 2400MHz برای اولین بار در سرور های HP Proliant G9 صورت گرفت و بیشترین ظرفیت هر ماژول تا 128 گیابایت بود ولی در نسل Gen10 سرعت حافظه رم سرور به 2666MHz و 2933Mhz  و ظرفیت با استفاده از تکنولوژی HPE Persistent Memory تا 512 GB  افزایش یافت.
همواره بر اساس نیاز خود رم را انتخاب کنید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود، در ادامه به مواردی که در هنگام خرید یا فروش رم سرور hp باید به آن توجه کنید را در یکی از نمونه های رم سرور اچ پی مورد بررسی قرار می دهیم. اولین تغییری که در رم DDR4 اچ پی در مقایسه با نسخه های قبلی مشاهده میکنیم بازه ی گسترده تری در زمینه سرعت و زمان بندیِ در دسترس بودن را در اختیار کاربران قرار می دهد. از دیگر ویژگی های آن کاهش مصرف برق و همچنین زمان تاخیر یا بیکاری نیز با کاهش مورد توجه ای روبرو شده است.
 


رم سرور HP 32GB 2400


با استفاده از رم هایی با تکنولوژی DDR4 عملا دیگر سقفی در سرعت کلاک رم ها نداریم و در برخی موارد سرعت کلاک آنها به 3000 مگاهرتز هم می رسد، که این فناوری منحصر به فرد برای سرور های نسل 9 و 10 کاربرد دارد، این در حالی است که در مدل قبلی یا DDR3 تنظیمات سرعت کلاک (یعنی که رم با چه سرعتی داده را بخواند و بنویسد) فقط این امکان را داشت که یکی از حالت های ۱۳۳۳MHz ، ۱۶۰۰MHz ، ۱۸۶۶MHz  را پشتیبانی کند.

بهرمندی از تکنولوژی DDR4 در سرور های G10


بهرمندی از قابلیت  Fault Tolerance در سرور های نسل 10 اچ پی ارائه شده است که امکان بهرمندی از سرعت و پهنای باند بیشتری نسبت به رم های نسل قبلی را برای کاربران فرآهم می آورد، این نسل نرخ انتقال داده با افزایش 66 درصدی را  نسبت به نسل های پیشین ممکن ساخته.

از جمله رم هایی که به کاربران در هنگام خرید رم سرور اچ پی می توان پیشنهاد داد رم سرور 16 گیگ HP 16GB PC4-2933 می باشد که نمونه ی دیگر از رم سرورهای نسل 4 یا DDR4 می باشد که از قیمت مناسبی برخوردار است همچنین این رم از باس بالا و سرعت 2933 MT/s بهره می برد که بالاترین سرعت ارائه شده توسط سرورهای HPE ProLiant Gen10 می باشد.

سرور G9  چه مدل از رم های DDR4  پشتیبانی میکنند؟

همواره سازمان های مختلف به دنبال کاهش هزینه های خود هستند، سرور اچ پی G9 با هدف افزایش ظرفیت محاسباتی و دستیابی به سرعت های بالاتر در سرویس های IT طراحی شده است، رم های استفاده شده در این سرور نسبت به مدل های پیشین 14 تا 30 درصد سریع تر شده و میزان خطا 1 درصد کاهش پیدا کرده است، همچنین حجم این رم ها 4 برابر و کارایی  در این نسل 37 درصد بیشتر شده است.
HPE Persistent Memory از دیگر تکنولوژی رم میباشد که در سرور G9 استفاده میشود. در حال حاضر بعضی از مدل های رم تا ۳۰۰۰ مگاهرتز کلاک ها را پشتیبانی میکنند.
 


رم سرور G9

بررسی انواع رم DDR3  در سرور های G6 , G7 و G8

حافظه Double Data Rate 3 Synchronous Dynamic Random Access Memoryیا به اختصار DDR3 مصرف برق کمتری نسبت به DDR2 دارد که به لطف تکنولوژی 90 نانومتری فرآهم آمده است.  مصرف برق این نوع از رم ها نسبت به نسل پیشینشان یعنی رم های DDR2 به میزان 40 درصد کاهش یافته است، در این مدل حافظه، پهنای prefetch buffer به 8 پین رسیده است prefetch buffer  به عنوان یک حافظه ی نهان، که برای نگهداری و ذخیره ی اطلاعاتی که به آن نیازی نیست استفاده می شود. این امر باعث شده که جوابگویی و قدرت پردازش اطلاعات در رم ها ارتقا پیدا کند. سرعتی که این رم ها در اختیار کاربران قرار می دهند برابر با 400-800 مگاهرتز است. از دیگر ویژگی های این نوع رم سرور اچ پی  ایجاد پهنای باند 800-1600 مگاهرتز است که در انجام فعالیت های گرافیکی نقش مهمی را ایفا میکند.




رم سرور G8

بهرگیری از فناوری DDR3 در سرور G9

سرور DL380 G8 به عنوان یکی از پر فروش ترین سرورها شناخته شده است. و برای انتقال داده در حافظه از تکنولوژی DDR3 بهره می برد. این نسل از رم سرور اچ پی در طراحی خود با بهره گیری از تکنولوژی DDR3 Smart Memory این امکان را به وجود می آورد که نرخ انتقال داده تا 1600 مگاهرتز در رم ایجاد شود.
همه ی حافظه های DDR3 که در نسل 8 سرورهای اچ پی نصب شده اند، به شکل پیش فرض با سرعت 1333MHz  یا MHz1600  کار میکنند. البته به این نکته توجه داشته باشید که بنا بر حافظه، این سرعت ها نیز دچار تغییر می شوند. در زیر تعدادی از نمونه هایی از رم سرورهای اچ پی Gen8 را مشاهده می کنید.
بهرمندی از تکنولوژی DDR3 Smart Memory سرعت  انتقال داده 1600 مگاهرتز را در رم میسر می سازد، تمامی حافظه هایی که DDR3 در آنها استفاده شده است.


 




بررسی فناوری DDR3 در سرور G7

دو نوع رم بر روی سرور های نسل 7 ام شرکت اچ پی استفاده شده است، که RDIMM یا DDR3 Registered و UDIMM یا Unbuffered می باشند که حداکثر ظرفیت میزبانی از رم در این سرور ها به شرح زیر است :
تا 384 گیگابایت حافظه RDIMM در 12 اسلات 32 گیگابایتی با فرکانس کاری 800 مگاهرتز
تا 48 گیگابایت حافظه UDIMM در 12 اسلات 4 گیگابایتی با فرکانس کاری 1333 مگاهرتز

حافظه ای که به صورت پیشفرض در سرورهای G6 و G7 طراحی شده دارای فرکانس کاری 1333 مگاهرتز است، که این قابلیت برای یک یا دو DIMM در هر کانال طراحی شده است. این نکته نیز وجود دارد که در این سرورها با توجه به مدل پردازنده و تنظیماتی که برای حافظه در نظر گرفته شده می توانیم به سرعت حافظه ای معادل 1333MHz ، 1066MHz و یا 800MHz رسید.
 


انواع فرکانس DDR3

در ادامه خرید رم سرور اچ پی به معرفی انواع سرعت های ارائه شده DDR3 می پردازیم. در نسل 6 یا Gen6 رم سرور اچ پی با سرعت PC3-8500 ارائه شد. سپس در نسل 7 یا Gen7 سرعت به PC3-10600R افزایش یافت. در نهایت در نسل 8 با سرعت PC3-12800 و PC3-14900 به کار خود پایان داد. بالاترین ظرفیت هر ماژول در این 3 نسل 32GB با سرعت های 8500 ,12800 و 14900 بود.

تکنولوژی DDR2 در سرور G5

در نسل پنجم سرور های شرکت اچ پی از رم های Dual یا به اصطلاح دو کاناله استفاده می شود، این نوع رم ها از نوع DDR2 می باشد و حداکثر فرکانس کاری آن 667  مگاهرتز بوده که از جمله این رم ها می توان به مدل Kit 16GB PC2-5300 اشاره کرد که 2 عدد ماژول 8 گیگابایت در هر پک دوتایی قرار دارد. این حافظه ها دارای 240 پین بوده و نسبت به حافظه های DDR  از سرعت بالاتری برخوردار می باشند و تا پهنای باند 8.5 گیگابیت بر ثانیه را پشتیبانی می کند. باید توجه داشت که حافظه های DDR2 و DDR3 با هم قابله تعویض نیستند و علت این امر نیز این است که از لحاظ ظاهری به هم شباهتی ندارند. دیگر اینکه کنترل کننده ی رم که بر روی مادربورد یا داخل پردازنده قرار دارد به علت تفاوت میان کلاک پالس ها با همدیگر متفاوت هستند.
 


رم سرور HP 16GB 5300

فناوری DDR

این مدل از رم امروز تقریبا منسوخ شده اند و به دلیل نیاز به سرعت بالا و حجم گسترده اطلاعات به ندرت از این رم ها استفاده می شود. همواره باید در هنگام فروش و خرید رم سرور HP با توجه به نیاز خود رم را انتخاب کنید تا در هزینه هایتان صرفه جویی شود.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25997
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید