امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

راهنمای خرید بهترین لپ تاپ گیمینگ


1401/07/27
کد خبر : 25810
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

مهمترین نکته برای گیمرها و دوستداران گیم، خرید یک لپ تاپ گیمینگ با قیمت مناسب و کارایی بالاست. طبیعتا انتخاب بین تعداد بسیار زیاد برندها مانند لپ تاپ ایسوس، ایسر، لنوو و....کار بسیار سختی است.  برای تهیه بهترین لپ تاپ گیمینگ باید به نکات متعددی توجه نمود.
در کنار آن، خرید لپ تاپ اقتصادی از دغدغه های همه افرادی است که قصد خرید لپ تاپ دارند، و البته گیمرها نیز از این قاعده مستثنا نیستند. با تشکر از پردازنده های داخلی کوچکتر و مقرون به صرفه و در عین حال قدرتمندتر، پردازنده های گرافیکی و حافظه رم سریع، قابلیت خرید لپ تاپ اقتصادی برای بازی ایجاد شده است.
 
شما میتوانید برای مشاهده بهترین لپ تاپ ها در این زمینه به لوتوس لپ تاپ مراجعه کنید و علاوه بر خرید لپ تاپ اقتصادی و به صرفه، اطلاعات لازم راجع به آن را به دست آورید.
در این مطلب ضمن بررسی ویژگی های یک لپ تاپ گیمینگ و معیارهای انتخاب آن، به معرفی چند مورد از لپ تاپ های اقتصادی میپردازیم.

معیارهای خرید لپ تاپ گیمینگ

CPU و پردازنده لپ تاپ

همانطور که میدانید به واحد پردازش مرکزی لپ تاپ که اجازه اجرای نرم افزارها روی سیستم پردازشی را میدهد؛ CPU گفته می‌شود. در صورتی که CPU یک لپ تاپ قوی تر باشد میتواند راحت تر چند کار را همزمان با هم انجام دهد و در واقع قدرت لپ تاپ به پردازنده آن بستگی دارد. این موضوع دقیقا موردی است که برای خرید لپ تاپ گیمینگ باید به آن توجه نمود.
برای خرید یک لپ تاپ گیمینگ مناسب خود باید بررسی کنید که چه مقدار توان پردازشی احتیاج دارید. بیشتر بازی ها به CPU وابسته هستند و نمی توانید این مورد را در لپ تاپ ها ارتقا دهید. یک CPU خوب تضمین می کند که لپ تاپ شما چند سال در تنظیمات بالا بازی می کند.
طبیعی است که یک پردازنده 8 هسته ای سرعت بیشتری را برای گیمینگ به همراه می‌آورد. پس پیشنهاد میکنیم اگر قصد انجام چند کار روی سیستم را دارید از لپ تاپ با CPU بالا استفاده کنید. به عنوان پیشنهاد میتوان لپ تاپ ایسوس مدل TUF Dash F15 را عنوان کرد که CORI7  است و جزء بهترین لپ تاپ های گیمینگ سال 2021 محسوب می‌شود.
رم لپ تاپ
یکی دیگر از مواردی که باید در خرید لپ تاپ به آن توجه نمود؛ رم یا حافظه جانبی آن است. با استفاده از رم سرعت بارگذاری صفحات بالاتر می‌رود و فایل های بزرگتر سریعتر باز می‌شوند.
رم بیشتر و بهتر در لپ تاپ به معنای سرعت بیشتر اجرای برنامه ها است و از آنجا که برای گیمرها سرعت مسئله مهمی است در هنگام انتخاب لپ تاپ مورد نظر خود باید به آن توجه کنند.
رم‌های DDR4 و ۸ گیگابایتی و ۱۶ گیگابایتی جزء رم‌های بالا محسوب می‌شوند و رم 2 و 1 گیگابایتی ضعیف است و قابل قبول نیست.
در این زمینه میتوان لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus G14 را معرفی کرد که از لپ تاپ های برتر سال 2021 با رم 32 گیگابایتی است.

کارت گرافیک لپ تاپ

 
کارت گرافیک نیز یکی از گزینه هایی است که برای خرید بهترین لپ تاپ اقتصادی برای گیمینگ اهمیت بالایی دارد. چرا که این مورد روی نمایش تصویر روی صفحه نمایش کنترل دارد. طبیعی است که هر چه کارت گرافیک قدرتمند تر باشد می تواند ویدیوها و بازی های کامپیوتری را مناسب کاربران پیشرفته مانند گیمرها و یا برنامه نویسان حرفه‌ای و کارهای مهندسی کند.
به طور کلی دو نوع کارت گرافیک اشتراکی وجود دارد. کارت گرافیک اشتراکی یا یکپارچه و کارت گرافیک اقتصادی. که کارت گرافیک یکپارچه قوی نیست و برای کارهای معمولی مورد استفاده قرار میگیرد. کارت گرافیک اختصاصی دقیقا کارت گرافیک مناسب برای گیمرها است و پیشنهاد میکنیم در هنگام انتخاب یک لپ تاپ اقتصادی به آن دقت کنید.
لپ تاپ ایسوس مدل TUF F15 با کارت گرافیک GTX 1650 Ti  با ۴ گیگابایت حافظه گرافیکی است که با پردازنده نسل دهم Core i5 همراهی می‌شود. و میتوان از آن به عوان یک لپ تاپ اقتصادی برای گیمرها یاد کرد.
جمع بندی
در کنار همه مواردی که گفته شد شما باید به برند لپ تاپ مورد نظر خود دقت کنید چرا که برندهای مختلف مانند لپ تاپ ایسوس، لننوو و ...... از نظر کارایی و ماندگاری و همچنین قیمت با یکدیگر متفاوت اند. اگر میخواهید با ویژگی های هر یک از لپ تاپ ایسوس و سایر برندها در این زمینه آشنا شوید و بهترین ها را بشناسید، میتوانید به وب سایت لوتوس لپ تاپ مراجعه کنید و علاوه بر آشنایی با آنها یک لپ تاپ اقتصادی را خریداری کنید.
از آنجا که لوتوس لپ تاپ ارائه دهنده متنوع ترین لپ تاپ های بازار است و بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه میدهد، هیچوقت از انتخاب آن پشیمان نخواهید شد. از خدماتی که لوتوس لپ تاپ به مشتریان خود ارائه میدهد میتوان به تخفیفاتی که برای آنها در نظر میگیرد یا فروش اقساطی لپ تاپ اشاره کرد. بعلاوه شما میتوانید اطلاعات خود را در زمینه تکنولوژی به روز کنید و با اطلاعات کامل خرید کنید.
پ.ن: سئو سایت فروشگاه اینترنتی لوتوس لپ تاپ توسط شرکت سئواینجا انجام می‌گردد.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25810
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید