امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

راهنمای جامع خرید قطعات استوک کامپیوتر


1401/07/27
کد خبر : 27608
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 20 نفر

ما در این مقاله راهنمایی های لازم را برای مراجعه به مرکز فروش قطعات کامپیوتر و اسمبل کردن سیستم گیمینگ با قطعات استوک کامپیوتر ارائه داده ایم.
 

اسمبل کردن سیستم گیمینگ به چه قطعاتی نیاز دارد؟

با توجه به اینکه نوسانات ارزی در کشور ما زیاد و قیمت لوازم الکترونیکی بسیار زیاد شده است، این امکان وجود دارد قصد داشته باشید با قطعات استوک کامپیوتر یک سیستم گیمینگ برای خود تهیه کنید. با توجه به قیمت ها و هزینه هایی که برای خرید قطعات سیستم گیمینگ باید بپردازید، به خصوص اینکه قطعات استوک کامپیوتر باشند، باید دقت بالایی به خرج دهید تا دچار ضرر و زیان نشوید. ما در این بخش به شما در این مورد راهنمایی های لازم را می دهیم تا بتوانید با مراجعه به مرکز فروش قطعات کامپیوتر، یک سیستم گیمینگ مناسب را تهیه کنید.

مادربرد و پردازنده سیستم گیمینگ

 مادربرد قطعه اصلی در یک کامپیوتر است و سایر اجزا بر روی آن سوار می شود. انتخاب مادربرد منوط به انتخاب نوع پردازنده است. شما ابتدا باید نوع پردازنده ای که می خواهید برای سیستم گیمینگ داشته باشید را انتخاب و سپس با توجه به آن اقدام به انتخاب مادر برد و سایر قطعات سیستم گیمینگ کنید.
مادربرد و پردازنده شما باید هر دو از یک پلتفرم باشند. یعنی هر دو باید یا از پلتفرم AMD و یا پلتفرم intel  باشند. برای انتخاب بهتر و اینکه مطمئن شوید که مادربرد و و پردازنده سیستم گیمینگ با یکدیگر سازگاری دارند به این موارد توجه کنید.
مواردی مانند نسل پردازنده، نوع چیپست مادربرد و نوع درگاه‌های آن در تعیین عملکرد این دو قطعه کنار هم تاثیر گذار هستند. پس در هنگام خرید قطعات استوک کامپیوتر به این موارد توجه کافی کنید.


 خرید قطعات استوک کامپیوتر

کارت گرافیک سیستم گیمینگ

کارت گرافیک یکی از حیاتی‌ترین سخت افزارها برای کسب تجربه با کیفیت بصری از بازی است. هنگامی که به مرکز فروش قطعات کامپیوتر مراجعه می کنید در انتخاب این قطعات بسیار دقت کنید.
همچنین اگر قصد تهیه قطعات استوک کامپیوتر را دارید پیشنهاد می کنیم این قطعه را نو تهیه کنید تا خیالتان از بابت تصویری که قرار است از سیستم گیمینگ خود دریافت کنید، راحت باشد.

خرید هارد و رم مناسب گیم

یکی دیگر از مواردی که در هنگام مراجعه به مرکز فروش قطعات کامپیوتر باید به آن توجه کنید خرید هارد و رم مناسب است. هر چه ظرفیت هارد و رم انتخابی بالاتر باشد سرعت سیستم شما بالاتر خواهد رفت.
 یک رم 16 گیگابایت و یا تهیه دو رم با 8 گیگابایت می تواند به شما تجربه استفاده از یک سیستم گیگمینگ خوب را دهد. همچنین وجود یک هارد SSD  با ظرفیت 250 گیگ و یا بالاتر برای داشتن یک سیستم میان رده خوب کفایت می کند. بنابراین در تهیه قطعات استوک کامپیوتر به ظرفیت هارد و رم انتخابی توجه کنید.

سیستم خنک کننده یا کولینگ

یکی از قطعاتی که بسیار مهم است و طول عمر سیستم شما را بالا می برد سیستم کولینگ یا همان سیستم خنک کننده است. از آنجایی که در هنگام بازی سیستم فعالیت سنگینی دارد، ممکن است قطعات آن داغ کنند و باید با یک کولینگ قدرتمند آن قطعات خنک شود. بنابراین برای اینکه سلامت دستگاه حفظ شود در هنگام تهیه قطعات استوک کامپیوتر به خرید یک سیستم خنک کننده توجه کنید.


 خرید قطعات استوک کامپیوتر

معرفی مرکز فروش قطعات کامپیوتر

اگر قصد تهیه قطعات استوک کامپیوتر را دارید، علاوه بر نکاتی که در بالا معرفی شد باید به این نکته هم توجه کنید که باید به مرکز فروش قطعات کامپیوتر معتبری نیز مراجعه کنید تا از سلامت قطعات استوک کامپیوتر که تهیه می کنید مطمئن باشید، سامان پی سی (https://samanpc.com) بزرگترین مرکز فروش قطعات کامپیوتر یکی از مراکز معتبری است که می توانید با خیال راحت قطعات استوک کامپیوتر را تهیه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27608
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید