امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

راهنمای جامع خرید دوربین مداربسته


1401/07/27
کد خبر : 28178
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 19 نفر

 از آنجا که تنوع در ویژگی ها و قابلیت های دوربین های تولید شده توسط برندهای ایرانی و خارجی زیاد است، اغلب افراد در انتخاب و خرید آنها دچار ابهام میشوند. به همین دلیل در ادامه راهنمای جامع خرید دوربین مدار بسته ارائه خواهیم داد.

انواع دوربین مدار بسته

دوربین مداربسته دارای تنوع زیادی از نظر نحوه اتصالات و ارسال اطلاعات و همچنین کیفیت تصاویر هستند. بر همین اساس می توان انواع دوربین مداربسته را به صورت زیر معرفی کرد:

دوربین مدار بسته سیمی

مهم ترین ویژگی این دوربین ها استفاده از کابل برای انتقال اطلاعات و تصاویر بوده و برای فاصله های کمتر از 300 متر کاربرد دارد. با افزایش فاصله میان دوربین و دستگاه ذخیره اطلاعات و نمایش، لازم است از سوئیچ و تقویت کننده استفاده شود.  


خرید دوربین مداربسته

دوربین مدار بسته بی سیم

این دوربین ها که در دو گروه آنالوگ و دیجیتال تقسیم بندی میشوند، بدون هیچگونه کابل اطلاعات را ارسال می کنند. به دلیل حذف هزینه های کابل کشی و توسعه آسان شبکه و همچنین کیفیت بالای تصاویر، در حال حاضر بیشتر از دوربین های وایرلس استفاده شده و نوع بی سیم کاربرد زیادی ندارد. دوربین های مداربسته بی سیم را می توان بر اساس کیفیت و همچنین نحوه ارسال اطلاعات به دو گروه زیر دسته بندی کرد:
•    دوربین مدار بسته آنالوگ: این دوربین ها اطلاعات را به صورت آنالوگ انتقال داده و از نظر کیفیت در سطح بالاتری نسبت به نوع بی سیم قرار دارند. در واقع در این دوربین ها اطلاعات و سیگنال های تصویر به سیگنال رادیویی تبدیل شده و به دستگاه DVR منتقل و ضبط میشوند. علیرغم کیفیت بالای تصاویر، ایجاد نویز در محیط هایی با رطوبت زیاد و شرایط آب و هوایی نامساعد از معایب دوربین های آنالوگ به شمار می روند.
•    دوربین مدار بسته تحت شبکه: دوربین های تحت شبکه IP از بهترین و باکیفیت ترین گزینه ها می باشند که اطلاعات ارسالی آنها از طریق مرورگرهای وب قابل مشاهده است. دوربین مدار بسته داهوا و تیاندی و غیره اغلب به صورت بی سیم و تحت شبکه آی پی مورد استفاده قرار میگیرند. چون برای مشاهده اطلاعات این دوربین ها نیاز به اتصال به دستگاه نمایش در محل نیست و حتی از طریق گوشی تلفن همراه نیز می تواند بر محیط نظارت داشت. علاوه براین، به دلیل عدم نیاز به کابل کشی، تا حد زیادی از هزینه ها کاسته و توسعه و راه اندازی آنها نیز آسان بوده و با شبکه اینترنت خانگی نیز قابل اجرا است.


خرید دوربین مداربسته

چطور بهترین دوربین مداربسته را بخریم؟

با توجه به مواردی که اشاره شد و تقسیم بندی که برای انواع دوربین های مدار بسته ارائه گردید، به چند نکته در زمان انتخاب و خرید این دوربین ها باید توجه داشت که عبارتند از:

خرید دوربین مدار بسته بر اساس هدف

همان طور که اشاره شد، تنوع در محصولات ارائه شده توسط برندهای مختلف از قبیل دوربین مدار بسته تیاندی و داهوا و غیره بسیار زیاد است. به همین دلیل ابتدا باید مشخص کنید که هدفتان از نصب این دوربین ها چیست؟ دوربین مداربسته را در محیط های مسکونی استفاده می کنید یا در محیط کار؟ مشخص کردن این موارد می تواند تا حد زیادی به شما کمک کند تا انتخاب سریع تری داشته باشید. به عنوان مثال، برای محیط های مسکونی دوربینی که بتواند اطلاعات را با کیفیت 2 مگاپیکسل ذخیره کند کفایت می کند. این در حالیست که برای محیط های حساس کاری و تجاری دوربین ها باید تصاویر را با کیفیت بسیار بالا ذخیره کنند و قابلیت زوم داشته باشند.


خرید دوربین مداربسته

خرید دوربین مدار بسته بر اساس محل نصب دوربین

نکته بسیار مهم بعدی که باید به آن توجه داشت، محل نصب و شرایط موجود در آن می باشد. دوربین برای فضای داخل ساختمان کاربرد دارد یا برای محیط های روباز؟ آیا دوربین باید از دید افراد غریبه پنهان باشد یا خیر؟ هر یک از دوربین ها تا چه زاویه ای را باید تحت نظارت قرار داده و اطلاعات آنها را جمع آوری کنند؟ بر همین اساس انتخاب های متفاوتی می توانید داشته باشید که برخی از آنها عبارتند از:
•    دوربین گنبدی: این دوربین ها شبیه به لامپ می باشند و روی آنها سطحی شبیه به گنبد قرار گرفته است. به دلیل ظاهر گنبدی که دارند در نگاه اول قابل تشخیص نبوده و تا 360 درجه نیز قابلیت چرخش دارند. علاوه براین، در شب و تاریکی نیز قادر به جمع آوری و ارسال اطلاعات هستند.
•    دوربین مداربسته بالت: این دوربین ها براحتی قابل تشخیص هستند و نوعی بازدارنده جرم به شمار می روند. قابلیت دید در شب، کیفیت بالای تصاویر، مقاومت زیاد در برابر تماس با گرد و غبار و نم و رطوبت  از مزایای دوربین های بالت به شمار می روند.
•    دوربین مداربسته شب و روز: اگر به دنبال گزینه ای مناسب برای خرید دوربین مدار بسته به منظور جمع آوری اطلاعات در شب و روز با کیفیت بالا هستید، این دوربین ها از بهترین گزینه ها هستند. در دوربین های شب و روز تراشه های تصویر برداری بسیار حساس بوده و به همین دلیل صرف نظر از روشنایی و تاریکی قادر به تشخیص حرکت و ارسال اطلاعات هستند.
از دیگر انواع دوربین های مداربسته می توان به دوربین های سی مانت، PTZ و مادون قرمز یا اینفرارد اشاره کرد که بر اساس شرایط محیط می توان آنها را انتخاب کرد.

توجه به لنز در خرید دوربین مداربسته

پارامتر بسیار مهم بعدی در انتخاب و خرید دوربین مداربسته، نوع لنز می باشد. برخی از لنزها دارای قابلیت بزرگنمایی بوده و تصاویر را با کیفیت بسیار بالا جمع آوری و ذخیره می کنند. البته توجه داشته باشید که قیمت دوربین مداربسته با توجه به نوع لنز و کیفیت آنها افزایش پیدا می کند. لذا اگر قیمت برایتان اهمیت دارد، لنزهای کمی ضعیف تر را انتخاب کنید.
توجه به نوع دستگاه ضبط، قابلیت های هوشمندی تصاویر، وضوح خروجی و میزان نور موجود در محیط از دیگر فاکتورهای مهم در انتخاب و خرید دوربین مدار بسته به شمار می روند.

خرید دوربین مداربسته

فروشگاه امن شو یکی از بزرگترین مراکز معتبر در زمینه فروش انواع دوربین مداربسته، آیفون تصویری و دزدگیر برندهای شناخته شده همچون هایک ویژن، داهوا و تیاندی می باشد. این مجموعه علاوه بر فروش، نصب دوربین مداربسته را توسط افراد متخصص در این زمینه ارائه داده و شرایط را برای دریافت بهترین کارایی از دوربین ها فراهم می کنند. جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاهده ویژگی ها و قیمت محصولات این مجموعه کافیست به وبسایت ما www.amnsho.com مراجعه و یا با شماره تلفن 02188905910 تماس بگیرید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28178
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید