امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

راهنمای انتخاب یک سرور برای مجموعه خود


1401/07/27
کد خبر : 27171
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 21 نفر

سرورها را می توان یکی از وسایل ارتباطی دانست که در راس شبکه قرار دارند. در واقع از سرور برای مدیریت، کنترل و میزبانی وب سایت های وابسته استفاده می شود. در این میان سرور hp یکی از معتبرترین سرورهاست که با دارا بودن ویژگی های منحصر به فرد، قابلیت های مهمی را در شبکه ایجاد کرده است.

با توجه به قابلیت های این نوع سرورها می توان گفت که خرید و فروش سرورهای hp این روزها به یکی از سودآورترین مشاغل تبدیل شده است. سرورهای اچ پی دارای طراحی ها و فریم ورک های متفاوتی هستند. این باعث تفاوت در مشخصات و کاربرد آنها می شود. به همین دلیل ممکن است سرورهایی با قیمت های متفاوت در بازار وجود داشته باشد.

در این مقاله سعی داریم نشان دهیم که چرا برای مجموعه خود به سرور نیاز داریم و سپس با ذکر ویژگی های آن، شما را با نکات فنی و مزایای آن آشنا می کنیم. در نهایت به شما کمک می کنیم تا نسبت به قیمت و خرید سرور hp انتخاب مناسبی داشته باشید. تا انتها با ما همراه باشید.

سرور چیست؟

به طور کلی سرور رایانه ای مجهز به سخت افزار است که خدمات مهمی را در شبکه های عمومی به کاربران ارائه می دهد. این خدمات عبارتند از: اینترنت، پروکسی، وب، ایمیل و غیره. ویژگی سرورها توانایی آنها در ارائه خدمات مداوم به مدت چندین ماه است. سازگاری اجزای داخل سرور، CPU پرسرعت و پرقدرت و قابلیت ذخیره اطلاعات هارد از دیگر نمونه های ویژگی های سرور است.

با توجه به موارد فوق، این روزها بسیاری از شرکت ها و سازمان های اداری از سرورها برای دسترسی بهتر به اطلاعات خود و افزایش کارایی شرکت استفاده می کنند.
یک سیستم کامپیوتری، به تنهایی می تواند منابع را از یک سیسییتم دریافت کرده و همزمان از آنها برای کار سیستم دیگری استفاده کند. این بدان معناست که یک دستگاه می تواند همزمان سرور و کلاینت باشد.
برخی از اولین سرورها رایانه های مین فریم یا مینی کامپیوتر بودند. مینی کامپیوترها بسیار کوچکتر از رایانه های اصلی بودند ، از این رو به این اسم نامگذاری شدند. با این حال ، با پیشرفت تکنولوژی ، بسیار بزرگتر از رایانه های رومیزی شدند ، که باعث می شود اصطلاح میکرو رایانه برایشان تا حدودی عجیب و غریب باشد.
در ابتدا ، چنین سرورهایی به سرویس گیرندگان معروف به پایانه ها متصل بودند که هیچ محاسبه واقعی انجام نمی دادند. این پایانه ها ، که به آنها پایانه های گنگ گفته می شود ، صرفاً برای پذیرش ورودی از طریق صفحه کلید یا کارت خوان و بازگشت نتایج هرگونه محاسبه به صفحه نمایش یا چاپگر استفاده میشدند. ولی محاسبه واقعی روی سرور انجام می شد.
بعداً، سرورها اغلب رایانه های قدرتمندی بودند که از طریق شبکه به مجموعه ای از رایانه های مشتری کم قدرت متصل می شدند. این معماری شبکه اغلب به عنوان مدل سرویس گیرنده و سرویس گیرنده شناخته می شود که در آن رایانه مشتری و سرور از قدرت محاسبه برخوردارند ، اما وظایف خاصی به سرورها واگذار می شود. در مدلهای محاسباتی قبلی ، مانند مدل اصلی ترمینال ، mainframe به عنوان یک سرور عمل می کرد ، هرچند به این نام اشاره نشده بود.
با پیشرفت تکنولوژی ، تعریف سرور نیز تکامل یافت. این روزها ، یک سرور نرم افزاری است که بر روی یک یا چند دستگاه محاسبات فیزیکی اجرا می شود. چنین سرورهایی اغلب به عنوان سرورهای مجازی شناخته می شوند. در اصل ، سرورهای مجازی برای افزایش تعداد سرورهایی که یک سرور سخت افزاری می تواند داشته باشد، استفاده می شوند. امروزه سرورهای مجازی غالباً توسط شخص ثالث بر روی سخت افزار در سراسر اینترنت و با تکنولوژی به نام محاسبات ابری اجرا می شوند.

راهنمای خرید سرور اچ پی

یک راه برای اطمینان از رشد قابل توجه در شغل و حرفه مورد نظر خود داشتن یک سرور استاندارد است که استاندارد طراحی شده باشد. می توان گفت سرور hp یکی از سرورهایی است که با طراحی های متنوع خود برای انواع سازمان ها و کاربران عادی قابل استفاده است.
یکی از محبوب ترین سرورهای امروزی سرور HP است. یکی از دلایل موفقیت این سرور در نظر گرفتن نیازهای کاربران است. در اینجا برخی از ویژگی های منحصر به فرد این سرور آورده شده است.

•    دارای مدیریت آسان از راه دور
•    قابلیت ذخیره اطلاعات با امنیت بالا
•    انعطاف پذیری و مقیاس پذیری
•    دارای فناوری ILO برای پیکربندی و راه اندازی سرور
•    و...
با وجود ویژگی های فوق رعایت نکات زیر در هنگام خرید سرور الزامی است.

نیازهای شرکت را در نظر بگیرید

ابتدا سعی کنید قبل از خرید سرور نیازهای خود یا سازمان را درک کنید. در واقع سرور انتخابی شما باید بتواند نیازهای آینده شما را نیز برآورده کند.

هزینه كردن

در مرحله بعد پس از شناخت نیازهای سازمان، برای خرید سرور مورد نظر خود هزینه کنید.
به خاطر داشته باشید که عملکرد بالا و تجهیزات سرور خوب نیاز به هزینه بالاتری دارد.

مکان مناسب سرور را در نظر بگیرید

 از آنجایی که سرورهای اچ پی در سه نوع عمودی، افقی و مستقل هستند، قبل از خرید سرور مطمئن شوید که فضای مناسبی در اختیار دارید.
 

بهترین سرور برای خرید کدام است؟

اگر به دنبال یک برند سرور خوب برای کسب و کار خود هستید، باید بدانید که قیمت خرید سرور اچ پی یکی از بهترین گزینه ها برای هر نوع کسب و کاری است. با خرید سرور اچ پی پکیج کاملی از خدمات با مشخصات قدرتمند و عالی را در اختیار خواهید داشت. اگر قیمت خرید برای شما بسیار مهم است. خرید سرور اچ پی را از آوا فناوری ماندگار توصیه می کنیم. این شرکت یکی از بهترین ارائه دهندگان سرورهای اچ پی با کیفیت و اورجینال می باشد.
اگر خواهان خرید سرور hp هستید، می‌توانید روی ما حساب باز کنید و یکی از مطمئن‌ترین و رضایت‌بخش‌ترین خریدهایتان را با ما تجربه کنید!
کارشناسان شرکت آوا فناوری ماندگار (avafanavari.com) آماده‌اند تا در صورت نیاز به هر گونه مشاوره برای خرید بهترین سرور hp اطلاعات جامع‌تری را در اختیار شما قرار دهند.
اطلاعات تماس : تهران، خیابان خردمند جنوبی، کوچه یگانه، پلاک ۱۳، واحد ۱ تلفن تماس: ۴۲۴۵۲۰۰۰




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27171
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید