امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

راسته میگن اعتیاد نمیاره ؟!!!!!!


1401/07/27
کد خبر : 27866
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

این باور غلط که برخی  از مواد ها اعتیاد آور نیستند یا با یکبار ، دو بار استفاده ، انسان را در دام اعتیاد نمی اندازد ، باعث افزایش روز افزون افراد وابسطه به آن مخدر یا محرک شده است .
در ادامه درباره ی سه نوع از پر مصرف ترین مواد مخدر یا محرک صحبت میکنیم :

مخدر یا محرک گل چیست ؟

ماری جوانا که با نام‌های دیگری چون گل، علف، گرس، ماری جین و پات شناخته می‌شود، یکی از انواع مخدرها است. این ماده مخدر از فراورده‌های گیاه شاهدانه به دست می‌آید. برخلاف تصور عموم مردم که فکر می‌کنند این ماده‌ی مخدر بی‌خطر است، گل کاملا اعتیادآور و خطرناک است. حتی بسیاری از مردم بر این باورند که گل اعتیادآور نبوده و فرد با یک بار مصرف به آن اعتیاد پیدا نخواهد کرد. در صورتی که به دلیل ایجاد حس سرخوشی کاذب در فرد، یک حس وابستگی و اعتیاد در او به وجود خواهد آمد. در گیاه ماری جوانا بیش از ۴۰۰ ماده شیمیایی خطرناک وجود دارد که با مصرف بیش از حد آن بدن دچار اختلالات زیادی خواهد شد. مصرف گل علاوه بر حس آرامش و خوشی موقت، علائم دیگری نیز دارد. برای مثال اشتهای فردی که گل مصرف می‌کند، بیشتر از قبل شده و حتی رنگ‌ها را روشن‌تر می‌بیند. عوارض کوتاه مدت مصرف گل عبارتند از اختلال در حواس بینایی و شنوایی، خشکی دهان، گلو درد و سرفه، استرس، اضطراب، کاهش قدرت تصمیم‌گیری، خونی شدن مویرگ‌های چشم و کاهش قدرت یادگیری. هرچه مخدر گل بیشتر مصرف شود، عوارض آن بیشتر و حادتر خواهد شد.


 ترک مواد مخدر

ترک گل در منزل چقدر طول میکشد ؟

پیش از اینکه به مدت زمان لازم برای ترک گل بپردازیم، بهتر است بدانید THC موجود در ماری جوانا در سلول‌های چربی انسان ذخیره می‌شود. در نتیجه مدت زمان ترک آن در مقایسه با مواد مخدر محلول در آب بیشتر خواهد بود. از آنجایی که ممکن است حتی پس از ترک گل ماده THC در بدن باقی بماند، نمی‌توان به طور قطع در رابطه با مدت زمان ترک گل چیزی گفت. علاوه بر این، مدت زمان ترک گل به میزان مصرف و دفعات آن بستگی دارد. هر چه فرد مدت بیشتری درگیر این ماده مخدر شده و به دفعات بیشتری آن را مصرف کرده باشد، زمان ترک آن طولانی‌تر و سخت‌تر خواهد بود. اگر قصد دارید در منزل به ترک گل بپردازید، باید حداقل زمان یک ماه را برای ترک در نظر بگیرید. در این بازه عوارض ترک گل را تا هفته دوم مشاهده کرده و پس از آن با کاهش علائم مواجه خواهید شد.

ترک کمیکال

کمیکال نام یکی از مواد مخدرهای بسیار خطرناکی است که متاسفانه امروزه برخی از افراد به مصرف آن روی آورده‌اند. این ماده به قدری خطرناک است که با مصرف آن حتی DNA بدن نیز دچار اختلال خواهد شد. ترک کمیکال کار بسیار سختی است و فرد با عوارض ترک بسیاری مواجه خواهد شد. با این حال اگر فرد برای ترک این ماده خطرناک زودتر اقدام نکند، خیلی زود دچار مشکلات حادتری خواهد شد. برای ترک این ماده مخدر باید به سراغ کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر رفته تا با بهترین و قطعی‌ترین روش‌های درمانی، ترک کمیکال صورت گیرد.

فرق کمیکال و گل

کمیکال نوع صنعتی گیاه ماری جوانا بوده و با مخدر گل تفاوت دارد. گل در حقیقت از شاهدانه ماری جوانا بدست آمده و نوع جهش یافته آن است. درصد مخدر گل از ماری جوانا ۳ برابر بیشتر است؛ یعنی با مصرف مخدر گل فرد دچار توهمات زیادی خواهد شد. با مصرف این ماده فرد دچار علائم رفتاری مانند خنده‌های بی‌دلیل، فراموشی و ناتوانی در حل مسائل خواهد شد. علائمی چون خشکی دهان، افزایش ضربان قلب، سرفه‌های مکرر و از دست رفتن کنترل از جمله علائم جسمانی مصرف گل هستند.


 
ترک مواد مخدر

ترک شیشه

شیشه یکی از مواد مخدر بسیار خطرناکی است که نام اصلی آن متامفتامین است. متامفتامین ظاهری شبیه به شیشه و یخ دارد و برای همین است که به این نام معروف شده است. عوارض مصرف شیشه بسیار زیاد است و فرد با یک بار مصرف اعتیاد شدیدی به آن پیدا می‌کند. مصرف متامفتامین باعث ایجاد توهمات و اثرات مخربی مانند توهم، اختلال در بینایی، اختلال در شنوایی، بدگمانی و آثار روحی زیان‌باری همچون اضطراب و بدخلقی می‌شود. عوارض این ماده مخدر به قدری زیاد است که ممکن است فرد را به حالت جنون کشیده و او را در مسیر خودزنی یا آسیب به دیگران قرار دهد. همانطور که تا به حال در بسیاری از خبرها خوانده‌ایم، فرد شیشه‌ای از حالت طبیعی خارج شده و باعث مرگ اطرافیان خود شده است. برای رهایی از این ماده خطرناک، فرد باید خیلی سریع به ترک شیشه بپردازد.

داروهای مؤثر برای ترک شیشه

یکی از روش‌هایی که می‌توان برای ترک شیشه استفاده کرد، مصرف برخی از داروهای خاص است. با اینکه داروی جایگزینی برای شیشه وجود ندارد، اما استفاده از دارو و قرص‌هایی که حاوی مکمل‌های پروتئینی و ویتامینی هستند، کمک زیادی به درمان فرد می‌کنند. مصرف این داروها سبب بهبود بافت و سلول‌های مغزی خواهد شد. همچنین با کمک داروهای آرامبخش و ضد تشنج می‌توان از علائم ترکِ شیشه تا حد زیادی جلوگیری کرد.


 
ترک مواد مخدر

مصرف قرص ب۲ برای ترک شیشه

قرص ب۲ و متادون جزو داروهای رایجی هستند که به عنوان داروی جایگزین شیشه استفاده می‌شوند. این داروها نباید به صورت خودسرانه مصرف شوند و باید زیر نظر پزشک مصرف گردند. ب۲ را می‌توان به صورت قرص، پد، ایمپلنت یا آمپول وارد بدن کرد. استفاده از قرص ب۲ راحتترین کار است؛ اما احتمال جذب آن به بدن تنها حدود ۱۰ درصد است. در مقابل آمپول جذب زیادی دارد و به دلیل همین جذب بالا، باید در دوره‌های مشخصی به بدن تزریق شود. ایمپلنت بورپرنورفین یکی از جدیدترین و موثرترین روش‌های ترکِ شیشه با استفاده از قرص ب۲ است. این روش کاملا تخصصی بوده و زیر نظر متخصص باید انجام شود.

مرکز ترک اعتیاد سرزمین روشن

سرزمین روشن از مراکز معتبری است که جهت ترک هرگونه ماده مخدر می‌توان به آنجا رجوع کرد. این کلینیک جزو مراکز ترک اعتیاد مجاز بوده و تمام مجوزات لازم را از سازمان بهزیستی کشور دریافت کرده است. ترک افراد در مرکز ترک اعتیاد سرزمین روشن زیر نظر متخصصان و روانشناسان همراه با بهترین امکانات صورت می‌گیرد . برای ترک انواع مخدر ها و محرک ها می‌توانید با مشاوران مرکز سرزمین روشن تماس گرفته و از آنها مشاوره‌های لازم را دریافت نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27866
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید