امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

دوربین های دارک فایتر هایک ویژن چگونه عمل می کنند؟


1401/07/27
کد خبر : 26816
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

کمپانی هایک ویژن یکی از کمپانی های قدرتمند و می توان گفت از برترین تولید کنندگان سیستم های مداربسته و همچنین سیستم های ضد سرقت در دنیا می باشد. این شرکت هر ساله با معرفی تکنولوژی های جدید و پیشرفته و به کار بردن آن در ساخت محصولات خود سعی دارد تا محبوبیت محصولات خود را بالاترین میزان ممکن برساند.

یکی از تکنولوژی های مهم و پیشرفته ای که اخیر شرکت هایک ویژن آن را طراحی و در ساخت دوربین های مداربسته خود به کار برده، تکنولوژی دارک فایتر می باشد. این تکنولوژی را شرکت هایک ویژن در برخی از دوربین های مداربسته تولیدی خود به کار برده که معمولا دوربین های تحت شبکه جزو آن ها می باشد.

در ادامه ی این مقاله قصد داریم به بررسی تکنولوژی دارک فایتر و کارایی دوربین هایی که از این قابلیت پشتیبانی می کنند بپردازیم.

بررسی تکنولوژی دارک فایتر هایک ویژن

تکنولوژی دارک فایتر در واقع یک طرح جدید و پیشرفته از شرکت هایک ویژن می باشد که کارایی کلی این تکنولوژی در بحث ارتقاء کیفیت تصویر در شب می باشد که با استفاده از سنسور های خاصی این عمل انجام می پذیرد. این تکنولوژی به گونه ای طراحی و استفاده شده که با شبکه ی چشم انسان هماهنگی بسیار زیادی را داشته باشد و در واقع تصاویر دوربین ها را به صورت دید در شب رنگی می توان مشاهده کرد. در نتیجه با کمک این تکنولوژی دیگر مشکلاتی از قبیل سیاه و سفید بودن تصویر دوربین های مداربسته را در هنگام شب نخواهیم داشت.

کمپانی هایک ویژن www.hik-look.com برای طراحی دوربین های با قابلیت دارک فایتر از دو نوع سنسور مخصوص استفاده کرده که یکی از سنسور های آن برای تصویر برداری با وضوح بالا و سنسور دوم آن برای پخش شدن نور مرئی و در نتیجه تولید تصویر رنگی می باشد.

ترکیب این دو نوع سنسور با هم سبب می شود تا تصویر واضح و روشنی از دوربین مداربسته ارسال شود.

مشخصات فنی دوربین های دارک فایتر هایک ویژن

در حقیقت دوربین های دارک فایتر هایک ویژن می توانند حتی در مکان هایی کم نور و با لوکس نوری 0.001، تصویر خروجی را به صورت رنگی دراورده و نمایش دهند. به طور کل  در طراحی دوربین های دارک فایتر هایک ویژن از چشم انسان الهام گرفته شده است. چشم انسان تمام رنگ های موجود را با استفاده از سلول های خود دریافت کرده و در داخل مغز پردازش می کند و در نهایت شما با چشم هایتان می توانید تمام تصاویری که مشاههده می کنید به صورت رنگی باشند. در نتیجه دوربین های دارک فایتر هایک ویژن نیز همانند چشم های انسان عمل می کنند و می توانند تصویر محیط را به صورت رنگی درآورند.

از جمله سنسور ها و امکانات به کار رفته در دوربین های دارک فایتر هایک ویژن که باعث می شوند تصاویر رنگی باشند را می توان موارد زیر اشاره کرد:

به کار بردن لنز های چند مگاپیکسلی CMOS، قابلیت فیلم برداری 1080P با سرعت 60 فریم بر ثانیه، فرمت های ویدوئویی 3 گانه، قابلیت 3D DNR، قابلیت WDR و قابلیت 120db که باعث می شوند تصویر با کیفیت بالا و بدون هیچ نویزی ارسال شوند.

همچنین اخیرا شرکت هایک ویژن برای دوربین های دارک فایتر یک لنز جدید به نام لنز DarkEye معرفی کرده که باعث می شود کارایی دوربین های دارک فایتر هایک ویژن به میزان بسیار زیادی افزایش پیدا کند. در نتیجه این دوربین ها با استفاده از این لنز می توانند حداکثر کارایی خود را نشان دهند و تصویر محیط را با کیفیت بالایی نشان دهند.

موارد استفاده از دوربین های دارک فایتر نیز اغلب در فضا های خارجی و در مکان هایی که از نور بسیار کمی بهره می برد کاربرد دارد. این دوربین ها را بیشتر در فضا هایی همانند پارک ها، جنگل ها، فرودگاه ها و در مکان هایی که نیاز به تصویر رنگی می باشد مورد استفاده قرار می دهند. دوربین های دارک فایتر هایک ویژن در کیفیت های 2، 4، 6 و 8 مگاپیکسل در دسترس عموم و قابل خرید می باشند.

در ادامه ی این مقاله به معرفی دو مدل از بهترین دوربین های دارک فایتر هایک ویژن می پردازیم.

دوربین مدار بسته دارک فایتر هایک ویژن مدل DS-2CD2085FWD-I

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل 2085

این مدل از دوربین های دارک فایتر هایک ویژن یکی از پر فروش ترین و بهترین دوربین های دیواری (بولت) تحت شبکه می باشد. این دوربین از یک روزلوشن با کیفیت 8 مگاپیکسلی بهره می برد که توانایی فیلم برداری 4K را نیز دارا می باشد. همچنین دوربین مدل DS- 2CD2085FWD-I دارای فناوری H265+ می باشد که با فعال کردن آن می توان تا 5 برابر حجم فایلی تصاویر ظبط شده را کاهش داد و در نتیجه باعث صرفه جویی زیادی در فضای هارد دیسک می شود و شما می توانید تصاویر تعداد روز های زیادی را داشته باشید.

این مدل همینطور دارای قابلیت هایی همچون WDR که باعث می شود تصاویر دوربین بدون هیچ نویزی ارسال شوند، قابلیت پشتیبانی از رم میکرو اس دی تا 128 گیگابایت می باشد. همچنین اندازه ی لنز این دوربین به مقدار 2.8 میلی متر می باشد که در نتیجه باعث می شود زاویه دید دوربین به حدود 105 درجه برسد.

از دیگر امکانات دوربین دارک فایتر هایک ویژن مدل DS-2CD2085FWD-I می توان به قدرت دید در شب 30 متری و همچنین استاندارد IP67 اشاره کرد که دوربین با این استاندارد می تواند از ورود آب و گرد و غبار به داخل خود تا حد بسیار زیادی جلوگیری کند.

دوربین مداربسته هایک ویژن مدل DS-2CD2645FWD-IZS

این دوربین نیز همانند مدل قبلی از پرفروش ترین و پیشرفته ترین دوربین های دارک فایتر هایک ویژن می باشد. تنها تفاوت این دوربین با مدل قبلی این است که، دوربین مدل DS-2CD2645FWD-IZS از رزولوشن تصویر با کیفیت 4 مگاپیکسلی بهره می برد. همچنین تفاوت دیگر آن وجود لنز وریفوکال موتورایز می باشد که با استفاده از آن می توان روی تصاویر بدون آنکه کیفیت تصویر خراب شود زوم اپتیکال انجام داد.

دیگر مشخصات این دوربین را در ادامه می بینیم:

دوربین دیواری تحت شبکه 4 مگاپیکسل ( اتصال از طریق کابل شبکه )

  • رزولوشن 1520*2688
  • فرمت ضبط +H265
  • لنز موتورایز ( 2.7 به 13 )
  • دارک فایتر
  • قدرت دید در شب 50 متر
  • بدنه فلزی
  • ساپورت رم تا 128 گیگ
  • قابلیت ورودی صدا و الارم
  • استاندارد IP67

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26816
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید