امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

در کشور ما چند نوع بیمه وجود دارد؟


1401/07/27
کد خبر : 27027
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 20 نفر

حتماً شما هم در طول روز بارها عبارت بیمه را شنیده‌اید و یا افراد زیادی به شما بیمه شدن را توصیه کرده‌اند. اگر برایتان این سؤال پیش آمده که چند نوع بیمه داریم حتماً این بلاگ پست را مطالعه کنید و به هیچ عنوان آن را از دست ندهید زیرا بی شک اطلاعات بسیار خوبی به دست خواهید آورد. به طور کلی بیمه‌ها چند مدل گوناگون دارند و کاربرد هر یک از آن‌ها با یکدیگر متفاوت است اما همه آن‌ها در یک گروه کلی قرار می‌گیرند. بیمه یکی از راه‌هایی است که می‌تواند بهترین کمک را برای پرداخت راحت‌تر هزینه‌های خسارات به شما کند.
به طور کلی همیشه بیمه مورد توجه افرا زیادی در دنیا قرار گرفته است و کمتر کسی است که از آن استفاده نکند، اکنون بیمه به یکی از دغدغه‌های اصلی همه شهروندان در سراسر دنیا تبدیل شده است. بیمه یک حمایت کننده فوق‌العاده عالی برای همه افراد از جمله صاحبان کسب و کار، شهروندان معمولی و... است. شما با داشتن بیمه می‌توانید در مواقع خطر و حساس زندگی‌تان آرامش خود را از دست ندهید و از خدمات ارائه شده توسط شرکت-های بیمه استفاده کنید.
درست است که موضوع اصلی این مقاله درباره انواع بیمه است اما باید برای شناخت انواع بیمه ابتدا با خود آن آشنا شویم، به همین دلیل ما در ادامه ابتدا درباره بیمه توضیح خواهیم داد.

کمی بیشتر درباره بیمه بدانید

باید به این سؤال پاسخ دهیم که بیمه چیست؟ تا ابهامات ذهنی شما را رفع کنیم. بیمه یک تعهد بین شرکت بیمه و یا بیمه‌گر و بیمه شوند و یا بیمه‌گذار است. شرایط این تعهد درون یک برگه که برگه بیمه نامه نامیده می‌شود نوشته می‌شود و بیمه‌گر و بیمه‌گذار در صورت توافق شرایط مندرج درون این برگه آن را امضا می‌کنند. در این بین با توجه به شرایط بیمه و چیزی که بیمه شده است، هزینه‌ای تعیین می‌گردد که بیمه‌گر باید آن را طی زمانی مشخص به بیمه‌گذار پرداخت کند، به این هزینه که توسط بیمه‌گر پرداخت می‌شود نیز حق بیمه می‌گویند.
پس از بیمه شدن شرکت بیمه مسئول است که در صورت بروز خسارت‌های احتمالی که درون بیمه نامه ذکر شده است و به صورت ناخواسته پیش آمده، هزینه آن خسارت را بپردازد و آن را جبران کند.
گفتیم که بیمه همیشه مورد توجه همه افراد قرار گرفته است. پس باید تاریخچه جذابی نیز داشته باشد، حتماً برای شما نیز جالب است که این تاریخچه را بدانید، پس حتماً ادامه این مقاله را مطالعه کنید.
در ابتدا تنها کشتی‌ران-ها و کشتی از بیمه استفاده می‌کردند. طبق تحقیقات و لوح حمورابی یافت شده بازرگان‌های دریایی در زمان بابل‌ها از بیمه برای جبران خسارت‌های احتمالی وارده در سفرهای دریایی استفاده می‌کردند. البته بر طبق آنچه که محققان به دست آورده‌اند در ایران باستان نیز ایرانیان برای خطرهای طبیعی مانند سیل، زلزله، آتش سوزی، خشکسالی و... از بیمه استفاده می‌کردند اما به طور کلی بیمه به آن شکل که امروزه ما آن را می‌شناسیم از سال 1310 توسط شرکت‌های خارجی مانند شرکت‌های آلمانی، روسی، اتریشی و... وارد ایران شد.
پس از ورود صنعت بیمه به کشورمان پس از سال 1310 توسط خارجی‌ها ایران نیز به خاطر هزینه‌های بالایی که این شرکت‌ها برای حق بیمه تعیین کرده بودند به این فکر افتاد که خودش به خودکفایی برسد تا هزینه‌های حق بیمه کاهش یابد به همین دلیل نیز در سال 1314 اولین شرکت بیمه ایرانی در کشوران تأسیس شد.


 انواع بیمه

انواع بیمه

بدون شک شما نیز با خواندن مطالب بالا مشتاق-تر شدید که بدانید انواع بیمه کدام است. به شکل کلی سه گروه بیمه داریم که عبارت‌اند از بیمه اشخاص، بیمه اموال و سایر بیمه‌ها و هر یک از این بیمه-ها دارای زیر شاخه هستند که در ادامه به آن می-پردازیم:
بیمه اشخاص
1.    بیمه عمر
2.    بیمه حوادث
3.    بیمه تکمیلی
4.    بیمه اموال

بیمه اموال

1.    بیمه آتش‌سوزی
2.    بیمه زلزله
3.    بیمه وسایل نقلیه
4.    بیمه مسافرتی

سایر بیمه‌ها

در ادامه چندتا از مهم‌ترین انواع بیمه را کاملاً توضیح خواهیم داد.

بیمه اشخاص

این بیمه برای حفظ سلامت اشخاص در نظر گرفته شده است. بیمه اشخاص دارای سه نوع مختلف از جمله بیمه حوادث، بیمه عمر و بیمه تکمیلی (درمان) است.

1.    بیمه عمر

بیمه عمر یا بیمه زندگی یکی از پراستفاده‌ترین بیمه‌ها در تمام دنیا است. بیمه مانند یک سرمایه گذاری است. در کشور ما بیمه عمر با این شرایط که بعضی از بیماری‌ها را پوشش می‌دهد، امکان دریافت وام را برای بیمه شده ایجاد می‌کند و میزان مشخصی سود ماهانه دارد، به شما ارائه می‌دهد.

2.    بیمه حوادث

بیمه حوادث نیز خود به دو دسته تقسیم می‌شود و عبارت است از بیمه حوادث فردی و گروهی، این بیمه از بیمه‌گذار در زمان بروز حوادثی مانند برق گرفتگی، گاز گرفتی، سوختگی، مسمومیت و... حمایت می‌کند.

3.    بیمه تکمیلی (درمان)

این بیمه نیز مانند بیمه عمر بسیار مورد توجه قرار گرفت و وظیفه آن پوشش حداقلی هزینه درمان است. بیمه‌های تأمین اجتماعی، خدمات درمان و... جزء این دسته از بیمه‌ها هستند.


 انواع بیمه

بیمه اموال

این بیمه بسیار محبوب دارای دو زیر شاخه اصلی به نام بیمه آتش سوزی و زلزله است

1.    بیمه آتش سوزی

احتمالاً کاملاً از نام این بیمه متوجه شدید که چه کاری را انجام می‌دهد، این بیمه در مواقع آتش سوزی غیر عمد خسارت‌های وارده را جبران می‌کند.

2.    بیمه زلزله

این بیمه نیز از اموال شما محافظت می‌کند. می‌توان گفت که این بیمه جزء بیمه آتش سوزی به حساب می‌آید. در صورت وقوع زلزله این بیمه خسارت‌های وارد شده به اموال شما را پرداخت می‌کند.

3.    بیمه وسیله نقلیه

این بیمه نیز بسیار مورد توجه قرار گرفته است و تغریبا همه افرادی که دارای وسیله نقلیه هستند از این بیمه استفاده می‌کنند. بیمه شخص ثالث، بیمه موتور سیکلت و بیمه بدنه زیر مجموع این بیمه هستند.

سایر بیمه‌ها

برخی از بیمه‌ها وجود دارند که نمی‌توانیم آن را در هیچ یک از دسته‌های بالا قرار دهیم، به عنوان مثال بیمه مسافرتی یکی از این بیمه‌ها است.

1.    بیمه مسافرتی

این بیمه برای افرادی مناسب است که تصمیم به رفتن به مسافرت‌های طولانی دارند و یا بسیار به سفر می‌روند. بیمه مسافرتی فرد بیمه شده را در برابر حوادث احتمالی که ممکن است درون سفر پیش آید حمایت می‌کند. مواردی مانند دندان درد، آنفولانزا، مسمومیت، گم شدن وسایل فرد و... اگر درون سفر برایشان پیش آید نیز مورد حمایت بیمه قرار می‌گیرد.
امیدواریم که مطالب بالا درباره انواع بیمه برایتان مفید باشد و بتوانید از این اطلاعات استفاده کنید. پلتفرم خرید بیمه توکو یکی از بهترین و راحت ترین بستر هایی است که می توانید بصورت آنلاین، بیمه آتش سوزی ، بیمه زلزله ، بیمه بازنشستگی و ..... تهیه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27027
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید