امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

در مورد سفر به مشهد و قشم در سایت سفر باتو بیشتر بخوانید


1401/07/27
کد خبر : 26420
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر

مقبره حکیم فردوسی توسی

بازدید از مقبره باشکوه و زیبای حکیم فردوسی توسی در الویت برنامه های اغلب مسافران قرار می گیرد و به یکی از جاذبه های دیدنی شهر مشهد تبدیل شده است . تا جائیکه این مکان سالانه میزبان میلیون ها گردشگر  بوده  .  شاعر و حکیم بلندمرتبه ایرانی ، در شهر توس به دنیا آمد و تمام عمر خود را در این شهر سپری نمود و دهه های آخر عمر خود را صرف تالیف کتاب مشهور (شاهنامه) نمود و آن  را برای همیشه برای ایرانیان به یادگار گذاشت .
آرامگاه ایشان در فاصله بیست کیلومتری از شهر مشهد قرار دارد و این مکان از بخش های مختلفی تشکیل شده که پیشنهاد می کنیم بازدید از موزه آن را در برنامه خود بگنجانید  .
ساخت مقبره او مراحل طراحی و ساخت پر پیچ و خمی داشته و در ابتدا آن طراحی و معماری آن به اندره گدار  واگذار گردید اما در نهایت با ممارست و تلاش های حسین لرزاده به اتمام رسید . این مقبره از سه بخش مختلف تشکیل شده که بخش تالار و موزه از جمله زیباترین قسمت های آن محسوب می گردد . همچنین محوطه بیرونی این آرامگاه بسیار زیباست و توسط باغی با شش هکتار وسعت احاطه شده است . همچنین این مجموعه دارای یک کتابخانه نیز هست .  

دریاچه چشمه سبز

در تور مشهد زمینی و هوایی یکی از مکان های زیبای اطراف این شهر دریاچه چشمه سبز  (Spring Green) نام دارد که به یکی از تفرجگاههای پر طرفدار مردم شهر مشهد تبدیل شده است . دریاچه چشمه سبز چیزی در حدود پانزده هکتار وسعت دارد و در فاصله بیست کیلومتری روستایی گلمکان قرار دارد . خود این روستا نیز مکان مناسبی برای طبیعت گردی بوده و دارای طبیعتی بسیار زیباست . بهتر است بدانید این منطقه تنها پنجاه کیلومتر با شهر مشهد فاصله دارد . ولی با دیدن مناظر زیبای آن خواهید فهمید که طی نمودن این مسافت به تماشای اینهمه سرسبزی می ارزد .

آرامگاه نادرشاه افشار

در ادامه سفر باتو ،  شما را با جاذبه پر طرفدار دیگر آشنا می کند که احتمالا بازدید از آن چند ساعتی زمان می برد . باغ موزه نادری یکی از جاذبه های دیدنی در شهر مشهد است ، که در واقع آرامگاه یکی از قدرتمند ترین پادشاهان این سرزمین یعنی نادر شاه است . مجسمه نادر شاه افشار در وسط محوطه این آرامگاه خود نمایی می کند و گفته می شود پیکر ایشان درست در زیر همین مجسمه دفن شده است . بهتر است بدانید این مجسمه در سال ۱۳۴۲ شمسی ساخته شده و بسیار تماشایی است . در این مجموعه دو موزه نیز وجود دارد که در آن برخی آثار به جا مانده از سلسله افشاریان و همچنین برخی از ادوات جنگی باقی مانده از آن دوران به نمایش در آمده است  . بازدید از این مجموعه همه روزه از ساعت نه صبح الی پنج عصر امکان پذیر است .

جزیره هنگام

جزیره هنگام ، جزیره ای کوچک اما بسیار زیباست که تنها دو کیلومتر با قشم فاصله دارد و می توانید به راحتی از طریق قایق های کوچک مسافربری که روزانه در امتداد ساحل قشم پهلو گرفته اند ، خود را به هنگام برسانید . آبهای اطراف جزیره هنگام  محل زندگی دلفین ها است و احتمالا در مسیر رسیدن به جزیره هنگام ، دسته هایی از این پستانداران بازیگوش را ببینید ، البته این اتفاق معمولا صبح زود رخ می دهد  . منظره شن های طلائی و براق این جزیره که در زیر نور آفتاب می درخشند ، نظر گردشگران را به خود جلب می کند و آب های اطراف این جزیره بسیار زلال و فیروزه ای است .

دره ستاره ها   

دره ستاره ها در تور قشم با قطار جایی است که با دیدن آن لرزه بر اندامتان خواهد افتاد . این منطقه توسط صخره هایی مرتفع و با اشکال وهم انگیز در طی میلیون ها سال پدید آمده و از این رو ،  آن را بخشی از عجایب هفتگانه جزیره قشم می نامند . وزش باد در این دره سبب ایجاد صداهایی عجیب می شودو همین ترس و وحشت بومیان را از این منطقه بیشتر کرده است . مردم محلی بر این باورند که این منطقه با سقوط ستاره ها بر سطح زمین پدید آمده و به همین خاطر این دره  را ، دره ستاره ها می نامند .

قلعه‌ پرتغالی‌ها

قلعه پرتغالی ها از دیگر جاذبه های دیدنی جزیره قشم است که یادگار سالها اشغال و استعمار پرتغالی ها است . گفتنی است بخش‌ هایی از جزایر خلیج فارس سالها تحت تصرف پرتغالی ها بود و آنها از راههای آبی به بازرگانی میان سرزمین های شرقی و غربی می پرداختند . قلعه پرتغالی ها در ضلع شمالی جزیره‌ قشم و در نزدیکی بندر لافت  قرار دارد ، و تماشای آن خالی از لطف نیست . این قلعه با استفاده از سنگ‌های آهکی و گچی ساخته شده و در ساخت آن از ملاط ساروج محلی استفاده شده است .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26420
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید