امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

در مورد سفر به دبی ، آنتالیا و گرجستان بیشتر بدانید


1401/07/27
کد خبر : 26179
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

برج خلیفه

در ابتدا به معرفی شاهکار معماری جهان می پردازیم که تا به امروز هیچ معماری ریسک خلق نمودن بنایی مشابه آن را نداشته است . این سازه  هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع دارد و برای درک بهتر چنین ارتفاعی باید بگوئیم با سازه ای دو برابر بلندتر از برج میلاد روبرو خواهید شد .  برج الخلیفه اولین الویت توریست ها برای آغاز گشت و گذار در شهر دبی است . و مدتی پس از اتمام این پروژه سفر به این شهر رشد چشمگیری داشت .
این بنای باشکوه و زیبا به نماد شهر دبی تبدیل شده و همانطور که گفتیم با هشتصد و بیست و هشت متر ارتفاع بلندترین سازه در دنیاست . برج الخلیفه دارای یکصد و شصت و سه طبقه بوده و بیشترین و بزرگترین مرکز خرید دنیا ، بزرگترین آکواریوم خاورمیانه ، بزرگترین فواره آب دنیا و گران ترین هتل های دنیا همگی در داخل این سازه قرار دارند .

تماشای بزرگترین آب‌ نمای دنیا

تور دبی سفر باتو ، دارای بزرگترین آب ‌نمای موزیکال دنیاست که در محوطه بیرونی برج خلیفه قرار دارد و هر شب به هنگام تاریک شدن هوا روشن می شود . این فواره آب می تواند آب را به اندازه یک ساختمان پنجاه طبقه به بالا پرتاب نماید و صدها متر اوج می گیرد . و هر شب همراه با نور پردازی و موسیقی ، رقص باشکوه آب را به نمایش می گذارد و صدها گردشگر به تماشای منظره زیبای آن می نشینند .
ساخت این پروژه هزینه‌ سنگینی در بر داشته اما توانسته به یکی از جاذبه های شگفت انگیز این شهر تبدیل شود و از کیلومتر ها دورتر نیز قابل رویت است .
 

دلفیناریوم بی

در ادامه شما را با یکی از جاذبه های تماشای این شهر آشنا نموده و پیشنهاد می کنیم فرزندان خود را برای تماشای نمایش زیبای دلفین ها به این مجموعه تفریحی ببرید . دلفین بی در منطقه آتلانتیس پالم قرار دارد و در آن برای ساعت ها با اجرای مفرح دلفین ها سرگرم خواهید بود . دلفین بی بزرگترین مرکز نگهداری و نمایش دلفینها در دنیا است که البته ما نیز نمونه کوچکتر آن را در برج میلاد و جزیره کیش داریم .
شهر باتومی - گرجستان
شهر زیبا و توریستی باتومی ، یا باطوم معمولا در طول هر تابستان مملو از گردشگران خوش ذوقی است که برای تفریح و خوشگذرانی در امتداد آب های دریای سیاه وارد این شهر می شوند . این شهر دارای جاذبه های تفریحی و امکانات رفاهی متنوع است از این رو به پایتخت تابستانی کشور گرجستان مشهور شده  است . امروزه ایرانیان نیز متوجه این شهر زیبا و ساحلی شده اند و جمعیت بزرگی از گردشگران این شهر را تشکیل داده اند . که از این میان عواملی نظیر نزدیک بودن فاصله میان دو کشور ، هم مرز بودن ، و همچنین هزینه های نسبتا پایین سفر و اقامت در این شهر بی تاثیر نبوده است  .
شهر باتومی دارای امتیازات مختلف است و توانسته به یکی از قطب های گردشگری منطقه تبدیل شود . به خصوص در ماههای گرم سال گردشگران بسیاری به این شهر سفر کرده و جذب جاذبه های منحصر بفرد آن می شوند .
شهر باتومی دارای وسعت نسبتا کمی است اما جاذبه های دیدنی متنوع در کنار آب و هوای مطبوع و مناظر باشکوه دریا ، دلیل اصلی شهرت آن است . پس بدون معطلی برخی از جاذبه های دیدنی این شهر را به شما معرفی می کنیم . و اگر شما نیز قصد سفر به این شهر زیبا را دارید با ما همراه باشید :

دلفیناریوم باتومی

مجموعه شاد و هیجان انگیز دلفیناریوم باتومی از دیگر جاذبه های تفریحی پر طرفدار در این شهر است که البته مشابه آن را در جزیره کیش و برج میلاد تهران نیز داریم .
در این مجموعه در تور گرجستان سفر باتو شاهد اجراهای دیدنی و لذت بخش دلفین ها خواهید بود که تماشای آن به خصوص برای کودکان جالب و سرگرم کننده است . در صورت تمایل میتوانید به داخل آب بروید و همراه با این پستانداران دوست داشتنی شنا کرده و یا عکس یادگاری بگیرید . این مجموعه در خیابان روستاولی قرار دارد و دسترسی به آن بسیار آسان است .  

رستوران های محبوب و معروف شهر باتومی

در شهر باتومی رستوران های متنوع و متعددی وجود دارد که اغلب با ذائقه ما ایرانی ها همخوانی دارد . اغلب این رستوران ها برای طبخ و سرو غذاهای خود از مواد اولیه و روش های پخت کاملا اسلامی استفاده می کنند که نتیجه آن غذاهایی لذیذ و حلال خواهد بود  . بنابراین برای سفر و اقامت در این شهر با مشکلاتی مشابه کشورهای جنوب شرقی آسیا مانند تایلند ، چین و اندونزی روبرو نخواهید شد و دغدغه ای برای تهیه غذای حلال ندارید  .
در ادامه این مطلب ، برخی از بهترین رستوران های حلال باتومی را معرفی می کنیم .

رستوران هندی و بسیار معروف رد چیلیز

اگر شما نیز از علاقمندان به خوردن غذاهای تند و تیز و پر ادویه هندی هستید ، بهتر است سری به این رستوران خوب و پرطرفدار این شهر بزنید . خوشبختانه منوی این رستوران تنها به غذاهای هندی محدود نمی شود و در کنار آن برخی از غذاهای آسیای شرقی را نیز به صورت کاملا حلال طبخ و سرو می کنند.  
این رستوران در میان گردشگران ایرانی پر طرفدار است و همچنین دارای محیطی زیبا و مدرن است .

رستوران عربی

رستوران عربی ،  یکی از بهترین رستوران های این شهر است که غذاهای طبخ شده در آن با ذائقه ما ایرانی ها هماهنگ بوده و محل مناسبی برای صرف انواع کباب است . همچنین در کنار انواع خوراک های لذیذ ، پیش غذا و نوشیدنی های این رستوران بسیار پر طرفدار است که پیشنهاد می کنیم شما هم برخی از آن ها را امتحان کنید .

شهر سیده -   Side

برخی از تورهای گردشگران مسافران به بازدید یکروزه از شهر سیده در تور آنتالیا سفر باتو ، دعوت می کنند که این خود تجربه ای جذاب و تکرار نشدنی خواهد بود . سیده دارای سواحلی خیره کننده و آبهایی زلال است و مناظری زیبا از دریای مدیترانه را پیش رو بیننده قرار می دهد . همچنین در شهر سیده با آثار باستانی مشهوری برخورد می کنید که برخی از آن ها هزاران سال قدمت دارند و تالار باستانی آتنا یکی از معروف ترین آنهاست .  البته پیشنهاد می کنیم به تماشای آمفی تئاتر باستانی سیده ، موزه سیده ، شهر تاریخی سلوکیا و مجموعه شگفت انگیز استیت آگورا نیز بروید و اگر زمانی باقی ماند بازدید از شهر تاریخی سلگ ، آبشار ماناوگات ، غارهای دودنسیک ، پارک کوپرولو کانیون و تالار آپولو را در برنامه های خود بگنجانید . همچنین باید افزود این شهر زیبا دارای دهها مرکز خرید و بازار های محلی رنگارنگ است که بد نیست برای تهیه سوغات سری به آن ها بزنید .

آبشارهای ماناوگات  Manavgat Waterfall

آبشارهای زیبا و خروشان ماناوگات از جمله جاذبه های دیدنی این شهر اند و همچنین مکان ایده الی برای تفریحات آبی پر هیجان نظیر رفتینگ و قایق سواری خواهند بود . این آبشار از کوه های طرس سرچشمه می گیرد و در ادامه مسیر به پایین دست می ریزد . این آب ها در سر راه خود از میان طبیعتی بسیار زیبا گذر می کنند و در نهایت به دریای مدیترانه می پیوندند. در طول راه این آبشارها ، رستوران های بسیار زیبا و باغات فراوانی به چشم می خورد که مکان مناسبی برای صرف خوراک و لذت از چشم انداز طبیعت بکر است . این آبشار در فاصله چهار کیلومتری از منطقه ماناوگات قرار گرفته است .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26179
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید