امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

در سه روز همه شیراز را بگرد


1401/07/27
کد خبر : 27661
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 29 نفر

تجربه و دیدن فرهنگ های مختلف، نحوه زندگی آنها، گویش ها، غذاها، آیین ها و طبیعت هر شهری سبک های جدیدی از زندگی را به شما نشان می دهد. مهم این است که در انتخاب مقصد خود نهایت دقت را به خرج دهید. با این وجود، با ما باشید تا یکی از این تجربه های بی نظیر را به شما معرفی کنیم. با سفر سه روزه به شیراز چطورید؟  
شیراز بی شک یکی از زیباترین شهرهای ایران است که هر کسی حداقل یکبار باید به دیدن آن برود و مست عطر بهار نارنج شود. تصور کنید که در گوشه گوشه شیراز درختان بهار نارنج پر شده از گلبرگ های نارنجی رنگ با عطر و بوی خاصشان سفر را برای شما همیشه ماندگار می کنند. شیراز را اغلب شهر شاعران، شهر گل سرخ ها و باغ های شکوفه، شهر بلبل های آواز خوان می‌نامند. فرهنگی اصیل و غنی که ارزش دیدن و لمس کردن را خواهد داشت.

چرا باید به شیراز سفر کنیم؟

بلیط هواپیما شیراز


 
همه ما سبک زندگی شلوغ، پر از استرس و اضطراب را تجربه می کنیم. سفر، درمان همه ی خستگی هاست و نوعی آرامش درونی برای شما به ارمغان می آورد؛ آن هم سفر به شیراز ! شیراز صحنه ای مجلل از سرسبزی و فرهنگ اصیل در منظره ای بایر است. شهر گل رز، بلبل، عشق که بیشتر شهر شعر سعدی و حافظ است. به شیراز سفر کنید و با فرهنگ، غذاهای خوشمزه، مکان های تاریخی فوق العاده منحصر بفرد و زیبا، موسیقی، نحوه زندگی و مردم مهربان شیراز با لهجه شیرین آنها آشنا شوید. اما واقعا شیراز اینقدر هیجان انگیز و زیبا است؟ بهتر است چگونه به شیراز بروم با بلیط هواپیما شیراز یا قطار و اتوبوس؟ در کجا اقامت کنم؟در سه روز می توانیم از شیراز دیدن کنیم؟ به کدام رستوران برم؟ با ما همراه باشید تا به این سوالات پاسخ دهیم.

شیراز گردی در 3 روز فقط با سه کلیک


شیراز مکان های و جاذبه های زیادی برای دیدن دارد؛ اما می توان برخی از آنها را در الویت قرار داد. برای مثال می توانید با مسجد نصیرالملک شروع کنید. این مسجد فوق العاده زیبا با شیشه های رنگی یکی از پرطرفداترین مکان های شیراز است. هر قسمت از این مسجد خود نوعی اثر هنری است که می‌تواند ساعت ها شما را مجذوب خود کرده و از دیدن آن سیر نشوید. معماری اصیل و تاریخی، شبستان های آجری، طاق هایی با طرح مارپیچ و شیشه های رنگی همگی این مسجد به دیدنی ترین مسجد شیراز و بی شک ایران مبدل کرده است.
دیدن ان زیاد وقت شما را نخواهد گرفت اگر برنامه ریزی فشرده داشته باشید دو ساعت کافی است.


بلیط هواپیما شیراز


دومین مقصد را باغ نارنجستان قرار دهید. هر چه از زیبایی این باغ بگوییم؛ کم است. تصور کنید باغی به وسعت 35000 متر مربع که بخشی زیادی از آن را درختان نارنج تشکیل داده اند. از آن مهمتر عمارت قدیمی و بسیار شگفت انگیزی که در این باغ قرار دارد؛ شما را قطعا به دور قاجار می کشاند. نارنجستان قوام از دو قسمت موزه نارنجستان و خانه زینت الملوک تشکیل شده و می‌تواند ساعت ها شما را مجذوب زیبایی ها و اصالت کند. مدت زمان بازدید بسته به شوق و علاقه شما می تواند بین 2 تا 3 ساعت باشد.  


بلیط هواپیما شیراز

مهم ترین جاهای دیدنی شیراز در سفر سه روزه

و اما شیراز است و حرم حضرت شاهچراغ (ع) که همچون ستاره ای درخشان در این شهر می درخشد. آرامگاه شاهچراغ را یکی از مکان های زیارتی می دانند اما معماری باشکوه و حیرت انگیز آن نیز خود نوعی جاذبه گردشگری به حساب می آید. در این آرامگاه در چهار طرف آن چهار شاه‌نشین وجود دارد و با قرارگیری ضریح نقره در وسط آن حس مملو از آرامش و زیبایی را به ارمغان می آورد. زیارت و سیاحت شاهچراغ را می توانید تا دو ساعت ادامه دهید.  همچنین از دلایل اصلی سفر به شیراز دیدن مقبره حافظ و سعدی است. آرامگاه حافظ نزدیکترین مقبره به مرکز شهر است و می‌توانید از یک فنجان چای یا گلاب در چایخانه لذت ببرید. فالتان را بگیرید و با حضرت شاخ نبات خداحافظی داشته باشید و به باغ دلپذیر سعدیه بروید.


بلیط هواپیما شیراز

اگر تعریف باغ های شیراز را شنیده اید

باغ های شیراز از باغ های بی نظیر در ایران است که اگر در فصل بهار به خصوص اردیبهشت به شیراز بروید؛ طبیعت آن شما را مسحور خواهد کرد. در فصل بهار که عطر گل‌ها به‌ ویژه شکوفه‌ های نارنج فضا را پر کرده است، دیدن این باغ ها و شکوفه ها حس و حال شما را دگرگون خواهد کرد. یکی از محبوب ترین باغ‌ها باغ ارم در شمال غربی شهر است که به درختان قبرس معروف است. کاخ قاجار قرن نوزدهم در وسط این باغ قرار دارد که حوض انعکاسی آن خود نوعی اثر هنری است. پس در برنامه خود حتما از یکی از باغ های شیراز دیدن کنید، به خصوص اگر در فصل بهار به شیراز می‌روید.

اقامت در شیراز

همان طور که سفر حس و حال خوبی به همراه دارد؛ اقامت در یک مکان و هتل خوب هم در این حس و حال تاثیر زیادی خواهد داشت. پیدا کردن محل اقامت در شیراز کار سختی نخواهد بود. این شهر پر از هتل های زیبا که هر کدام نوعی جاذبه گردشگری هستند و اقامتگاه های سنتی است که می‌توانید با بودجه و سلیقه خود به راحتی انتخاب کنید. مثلا هتل بزرگ شیراز یا هتل زندیه شیراز از مجلل ترین هتل های این شهر است که هر آنچه را که بخواهید ارائه می دهد. مجموعه ای کامل و با امکانات بی نظیر. البته باید گفت که اگر می خواهید تخت جمشید را ببینید و در میان کاخ صد ستون قدم بزنید؛ می توانید هتل شیراز خود را نزدیک به این بنای باشکوه رزرو کنید.

تورهای پرطرفدار شیراز

شاید از خود بپرسید چطور می‌شود، شهری با این همه زیبایی و مکان برای گشت و گذار را در سه روز دید. اگر در برنامه ریزی سفر مشکل دارید یا حتی شیراز را به درستی نمی شناسید. بهتر است تا تور شیراز را انتخاب کنید. تورهای شیراز همه چیز را از قبل برنامه ریزی می کنند. اینکه چه مکان هایی در اولویت باشد و بلیط هواپیما تهران شیراز را برای شما رزرو کنند. بنابراین اگر برای اولین بار به این شهر می‌روید یا حوصله برنامه سفر را ندارید حتما تورهای شیراز را انتخاب کنید.
همچنین به شما پیشنهاد می کنیم اگر قصد سفر دوباره به شیراز را دارید؛ بناهای تاریخی شهر را در فهرست سفر دومتان قرار دهید. یکی از جذاب ترین بناهای شیراز مجموعه زند است که از ارگ کریم خانی، مسجد وکیل، حمام وکیل، بازار وکیل، آب انبار و باغ نظر تشکیل شده است. بازاری پر از فروشگاه، گرمابه ای برای نظافت، مسجدی شگفت انگیز برای اقامه نماز، قلعه ای به عنوان محل سکونت پادشاه ایران، باغ و موزه ای برای پذیرایی و در نهایت آب انبار.

چگونه با سه کلیک به شیراز برویم؟

اما مهترین موضوع، چگونه به شیراز برم؟ شیراز مقصدگاه گردشگران، توریست ها و مسافران زیادی است. به همین دلیل دسترسی به آن با قطار، اتوبوس و هواپیما به راحتی امکان پذیر است. اما اگر قصد دارید تا فقط با سه کیلک و به آسانی به شیراز بروید؛ حتما بلیط هواپیما شیراز را انتخاب کنید. این طوری وقت بیشتری برای گشت و گذار در شهر راز و نیاز را خواهید داشت.

بلیط هواپیما شیراز


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27661
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید