امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

درون گوشی هوشمند چه خبر است؟ با مهم ترین قطعات موبایل آشنا شوید!


1401/07/27
کد خبر : 26818
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 23 نفر

گوشی­‌های هوشمند دارای دو بخش نرم­ افزاری و سخت ­افزاری می­‌باشد. زمانی که بخش سخت­ افزاری گوشی همراه دچار آسیب گردد مانند خرابی تاچ ­ال ­سی ­دی، باتری و دیگر قطعات موبایل عملاً گوشی کارایی خود را از دست داده و باعث بوجود آمدن مشکلاتی برای کاربران می­‌گردد که مجبور به رفع آن هستند. در بسیاری از مواردی که کاربران برای تعمیر گوشی موبایل خود به یک تعمیرگاه موبایل مراجعه می­‌کنند به آنها گفته می­‌شود که باید قطعه معیوب را تعویض کنند؛ بنابراین تعمیرکاران گوشی موبایل یا کاربرانی که با تعمیر سخت ­افزاری موبایل آشنایی کافی دارند از جمله کسانی هستند که به خرید قطعات موبایل نیازمند هستند. در این مقاله قصد داریم تا درباره 4 قطعه اصلی موبایل مطالبی را به اختصار بیان کنیم.

تاچ ­ال­ سی ­دی

خرابی تاچ ال­ سی­ دی گوشی­‌های همراه به دلایل مختلفی برای دارندگان برندهای مختلف این وسیله همیشه در حال رخ­دادن است مانند فشار و ضربه، نفوذ مایعات به داخل آن و گذشت زمان که باعث می­‌شود این قطعه مهم و اساسی نیاز به تعویض داشته باشد. قطعات موبایل با توجه به کارایی که دارند از ارزش قیمتی مختلفی برخوردار هستند. تاچ ال ­سی­ دی جزو قطعاتی است که قیمت بالایی دارد و در برندهای مختلف این قیمت متفاوت است. از این­‌رو توصیه اول ما این است که دقت لازم را در نگه­داری از گوشی خود داشته باشید و دوم این که در صورت خرابی و نیاز به تعویض از قطعات موبایل اورجینال استفاده کنید، زیرا تاچ ال ­سی ­دی اصل کیفیت بالایی دارد و منطبق با استانداردهای گوشی مورد نظر ساخته شده است در حالی که نوع فیک آن بدلیل کیفیت پایین و غیراستانداردی که دارد کیفیت تصاویر را پایین آورده و مقاومت و عمرمفید باتری را به شدت کاهش می‌­دهد.

از مهم‌ترین و حساس‌ترین قطعات گوشی موبایل و تبلت مدرن امروزی، تاچ ال سی دی آن است. یک تاچ ال سی دی استاندارد، روی تجربه کاربری گوشی های هوشمند از جمله کیفیت فیلم ها و تصاویر و جلوگیری از کندی و هنگی گوشی تاثیر زیادی دارد. با توجه به قیمت تاچ ال سی دی و گران بودن آن، دوام و کیفیت این قطعه بسیار اهمیت دارد. از این رو برای خرید تاچ ال سی دی اصل حتما از فروشگاه های معتبر اقدام نمایید.

برخی تصور می­‌کنند تاچ ­ال­ سی­ دی همان صفحه‌­ای است که با دست لمس می­‌کنند در صورتی که این قطعه از چند جزء تشکیل شده است. این قطعات شامل گلس ال­ سی­ دی، دیجی تایزر، ال سی­ دی، نور پس­‌زمینه و فریم ال ­سی­ دی می­‌باشند که روی هم مونتاژ شده‌­اند. برندهای معتبر همچون اپل، سامسونگ، ال­ جی، سونی و... با استفاده از به­ روزترین فناوری­‌ها تمامی قطعات موبایل از جمله تاچ ­ال­ سی ­دی را در بالاترین کیفیت تولید می­‌کنند با این وجود بدلیل عدم مراقبت صحیح کاربران دچار مشکل و نیاز به تعمیر یا تعویض پیدا می­‌کنند. سایز گوشی، برند و مدل گوشی، قدیم یا جدید بودن گوشی، میزان محبوبیت مدل، اورجینال بودن یا نبودن، مرکز خرید می‌­تواند بر قیمت این قطعه بسیار مهم تأثیرگذار است.

 باتری موبایل

از دیگر قطعات موبایل که بدون آن گوشی هیچ کارکردی ندارد باتری موبایل می­‌باشد. اما این قطعه مصرفی بوده و با تمام شدن عمر مفید کم­ کم ضعیف شده و کاربر را دچار مشکل خواهد کرد و در شرایطی که نگه­داری اصولی از باتری توسط کاربر به عمل نیاید این قطعه خیلی زودتر دچار خرابی می­‌شود. اگر چه در صورت ضعیف شدن باز هم به کار خود ادامه خواهد داد اما به بخش­‌های مختلف گوشی آسیب­‌های جدی وارد می­‌کند. شرکت­‌های سازنده برندهای مختلف گوشی‌های هوشمند با در نظر گرفتن مصرفی بودن باتری موبایل، همواره مدل‌­های مختلف آن را تولید و به بازار عرضه می‌­کنند. توجه به این نکته ضروری است که باتری خراب دیگر قابلیت تعمیر نداشته و چنانچه قصد تعویض آن را داشتید از باتری فیک استفاده نکنید؛ زیرا آنها فرق چندانی با یک باتری خراب ندارند و می‌­توانند به اسکرین گوشی، سی­ پی­ یو و... صدمه بزنند.

نکاتی که برای تشخیص باتری موبایل اصلی از فیک باید به آنها دقت فرمایید، شامل موارد زیر است:

  • کیفیت و وضوح کافی رو جعبه باتری موبایل
  • همخوانی تاریخ تولید روی خود باتری و تاریخ درج شده روی جعبه ی آن
  • کیفیت برچسب روی باتری و عدم کنده شدن ساده ی آن
  • وجود لبه های صاف، باکیفیت و دقیق باتری
  • وجود نوشته های با کیفیت روی برچسب باتری (عدم وجود رنگ های خیلی پر رنگ یا خیلی کم رنگ و فونت بی کیفیت)
  • عدم خرید باتری های با قیمت پایین

 مادر بورد

مادر بورد صفحه‌­ای است به رنگ سبز که تمام اجزای گوشی از جمله دوربین، فلت، میکروفن، سی­ پی ­یو، دیود و... به آن متصل می­‌کنند؛ از این­‌رو از اصلی­‌ترین قطعات موبایل محسوب می­‌شود که خرابی آن کل عملکرد گوشی را تحت شعاع قرار می­‌دهد. بدون مادر بورد امکان برقراری ارتباط اجزای موبایل با یکدیگر امکان‌­پذیر نبوده و جریان برق ورودی نمی­‌تواند کنترل شود. از جمله دلایلی که سبب می­‌شود تا این قطعه خراب شود قرار دادن گوشی در معرض نور خورشید، انجام فعالیت­‌های سنگین، حرارت بالا، ضربه خوردن، تعمیر گوشی توسط تعمیرکار غیرحرفه­‌ای و... می­‌باشد. خاموش و روشن شدن پیاپی، هنگ کردن موبایل، خاموش شدن و روشن نشدن مجدد، گیر کردن گوشی روی لوگو، کار نکردن دوربین، اسپیکر و میکروفن و شارژ نشدن موبایل از جمله نشانه­‌های خرابی مادر بورد است. شناخت و تعویض بسیاری از قطعات موبایل از جمله این قطعه نیاز به تخصص تعمیرکار دارد و قیمت آن هم به فاکتورهای مختلفی بستگی دارد و از جمله قطعات گران‌قیمت می‌­باشد.

 دوربین

یکی از فاکتورهای مهم افراد در خرید تلفن همراه، کیفیت دوربین می‌­باشد که خرید را برای کاربران جذاب می‌کند خصوصاً کسانی که به عکس گرفتن و ضبط تصاویر علاق­مند هستند. اما زمانی که دوربین بدلایلی مانند خیس شدن، فوکوس نکردن دوربین، شکسته شدن آن و... آسیب ببیند دیگر قادر به ضبط تصویر نمی‌­باشد و باید آن را تعویض نمود. البته برخی از مشکلات مانند پرشدن حافظه و موارد جزئی با چند راهکار ساده قابل حل است. اما در صورت نیاز به تعویض دوربین باید از متخصصین تعمیرات موبایل کمک گرفت. تعویض قطعات موبایل اگر توسط افراد کاربلد صورت نگیرد علاوه بر آسیبی که ممکن است حین تعمیر به گوشی وارد کنند به دلیل عدم شناخت کافی از اصل بودن دوربین یا خرید قطعات موبایل از جاهای نامعتبر، کار تعمیر گوشی را بی­‌نتیجه می­‌ماند. 

بهترین مرکز برای خرید قطعات موبایل

فروشگاه قطعات موبایل سورن از جمله فروشگاه­‌های معتبر در زمینه فروش محصولات اورجینال از جمله تاچ ال ­سی ­دی، مادر بورد، فلت، شارژر، پاور بانک، شابلون آی­سی، باکس تعمیرات و بسیاری دیگر که در برندهای مختلف همچون سامسونگ، ال ­جی، ایسوس، گوگل، شیائومی و... می‌­باشد. فروشگاه قابل اعتماد سورن برای رفاه حال مشتریان طیف وسیعی از محصولات را با قیمت­‌های مناسب در لیست فروش سایت خود به آدرس https://sorenstore.com در یک دسته­ بندی مناسب قرار داده تا کاربران دسترسی سریع‌تری به محصولات داشته باشند. با خرید قطعات موبایل از فروشگاه سورن نیازی نیست نگران کیفیت محصولات باشید. اگر گوشی شما نیاز به تعویض قطعات دارد و می­‌خواهید آن را با قطعات اصل جایگزین کنید می‌­توانید با مراجعه به سایت در هر زمان و مکان محصول خود را سفارش دهید و یا اگر جزو تعمیرکاران گوشی­‌های هوشمند هستید می‌­توانید میزان رضایت مشتریان خود را با خرید قطعات اصل موبایل و ابزار تعمیر سخت ­افزاری باکیفیت بالا ببرید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26818
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید