امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

دانستی های مهم پیش از سفر به شهر مشهور ساحلی ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 26973
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 23 نفر

ترکیه کشوری در همسایگی غربی ایران است و شهر آنکارا پایتخت آن به شمار می رود. بر خلاف بسیاری از کشورهای جهان پایتخت این دیار تنها یا مهمترین شهر موجود در آن نیست بلکه استانبول همواره به عنوان پرجمعیت ترین و گردشگر پذیرترین شهر ترکیه شناخته می شود. ترکیه شهرهای ساحلی متعددی نیز دارد که در کرانه دریای مرمره یا مدیترانه یا تنگه بسفر واقع شده اند. شهرهایی نظیر ازمیر، کوش آداسی و آنتالیا از شناخته شده ترین شهرهای ساحلی ترکیه به شمار می روند. از آنجایی که امروزه سفر به آنتالیا در میان هموطنانمان پرطرفدار است لازم دانستیم که نکاتی را در رابطه با این شهر برای کسانی که برای اولین بار به آنتالیا می روند بیان کنیم. با ما همراه باشید.


سفر به ترکیه


آنتالیا که در سال 150 قبل از میلاد به عنوان آتالیا وارد صحنه شد سپس به عنوان بندر اصلی منطقه در زمان سلجوقیان و در اوایل دهه 1200 بر شهرت آن افزوده شد اما فقدان یک سرزمین بزرگ داخلی (یا شاید فقدان ارتباطات خوب با توجه به منطقه کوهستانی آن) سبب شد در طول تاریخ آن را به عنوان یک شهر ساحلی بشناسند تا یک شهر خیلی مهم البته با جامعه ای چند فرهنگی از مسلمانان، مسیحیان و یهودیان این شهر جالب و مورد توجه بود.
سرمایه گذاری های صنعت گردشگری روی آنتالیا به عنوان مرکز منطقه ای با سواحل زیبا، کوه های سرسبز و تعدادی دیدنی های تاریخی، در دهه 1970 آغاز شد که سرنوشت شهر را به طور قابل توجهی تغییر داد. با این حال، امروزه اکثر بازدیدکنندگانی که به آنتالیا می روند در هتل های لوکس و 5 ستاره آن اقامت می کنند یا به طبیعتگردی می روند، آنها بلافاصله از فرودگاه به استراحتگاه های بزرگ خط ساحلی منتقل می شوند و تعطیلاتی خاطره انگیز را خواهند داشت. آنتالیا صدها کیلومتر ساحل دارد که انواع تفریحات ساحلی در آنها وجود دارند بنابراین بی تردید برای مسافرانی که می خواهند مدتی از شلوغی شهرها دور باشند مناسب است. ایرانیان اغلب کسانی که زیاد با تور استانبول ارزان سفر کرده اند و می خواهند سفر متفاوتی داشته باشند تورهای تفریحی آنتالیا را خریداری می کنند.


 سفر به ترکیه


باهم به سراغ نکاتی می رویم که خوب است پیش از سفر به آنتالیا بدانید:
1-    طرفداران استراحت در ساحل بهتر است از آوریل تا اکتبر از آنتالیا (اردیبهشت تا اواخر تابستان) دیدن کنند. در این زمان از سال، هوای آفتابی و خوب شهر بسیار جذاب است. کسانی که میخواهند زمان بیشتری را در آنتالیا باشند برای مثال چند ماه بهتر است در تابستان به این شهر سفر نکنند زیرا هوای گرم می تواند برنامه های شما را خراب کند.
2-    از مردم محلی در خیابان ها عکس نگیرید، مخصوصاً بانوان محجبه زیرا این کار ممنوع است. قبل از اینکه بخواهید از دیگران عکس بگیرید باید اجازه بگیرید.
3-    برای ورود به مساجد باید کفش خود را در بیاورید و در مساجد شلوغ نکنید. فراموش نکنید که قبل از سفر به مسجد به لباس خود هم توجه کنید. البته همواره درب مساجد روسری و چادر ارائه می شود.
4-    آنتالیا مرکز خرید دارد و می توانید در طول سفر خود از آنها نیز دیدن کرده و از برندهای معتبر خرید انجام بدهید اما نمی توان آنها را با مراکز خرید ارزان استانبول مقایسه کرد زیرا کمی گران تر هستند و تعداد آنها هم کمتر است.
5-    در این شهر در رستوران و به هنگام سفر تیپ یا انعام داده می شود زیرا درامد کسانی که در رستوران ها کار می کنند یا به شغل رانندگی مشغول هستند پایین است.


 سفر به ترکیه


6-    چانه زنی در بازارهای محلی و فروشگاه های خرده فروشی را فراموش نکنید. برای تجار محلی، چانه زنی به نوعی عادت تبدیل شده است. در سوپرمارکت و مراکز خرید بزرگ تخفیف داده نمی شود اما محلیان تخفیف می دهند. وقتی به بازار می روید، بهتر است پول خود را به لیر همراه ببرید در آنتالیا دلار و یورو نیز قبول می کنند اما اگر پول خود را تبدیل نکنید ضرر خواهید کرد.
7-    اگر قصد خرید طلا و جواهر دارید بهتر است از فروشگاه های بزرگ خرید خود را انجام بدهید و از محلیان خرید نکنید زیرا ممکن است در قیمت یا جنس تقلب کنند و پس از بازگشت به ایران نیز کاری از دست شما بر نخواهد آمد.
8-    اکثر جاذبه ها به راحتی با اتوبوس قابل دسترسی هستند، اما گردشگران معمولا ترجیح می دهند از خدمات تاکسی استفاده کنند که تاکسی گران تر است توصیه می کنیم از ترانسفر تور خود استفاده کرده یا اتومبیل کرایه کنید که البته این کار نیاز دارد که گواهی نامه خود را بین المللی کرده باشید با این حال اگر تصمیم گرفتید بازهم از تاکسی استفاده کنید خوب است که پیش از سوار شدن کرایه خود را طی کنید زیرا بسیاری از رانندگان تاکسی از عدم دانش توریست ها استفاده کرده و آنها را از راه های طولانی تری می برند تا کرایه بیشتری بگیرند.

برچسب ها :
# سفر به ترکیه

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26973
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید