امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

خنکای نسیم بهار بر فراز ییلاقات ماسال


1401/07/27
کد خبر : 25933
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

کم‌کم هوا رو به گرما می‌رود و دلمان یک مقصد خنک و سبز برای سفر می‌خواهد. دست به گوگل می‌شویم تا چشممان منظره‌ای را بگیرد و آن وقت مقدمات سفر را بچینیم. در میان تصاویری که ظاهر می‌شود، نگاهت به مرتعی سبز در مجاورت اقیانوس ابر می‌افتد که همان جا متوجه می‌شوی مسیرت را پیدا کرده‌ای! ماسال؛ ییلاقی در استان گیلان که بر فراز رشته کوه‌های البرز قرار گرفته و با ابرهای پراکنده احاطه می‌شود. کلبه‌های چوبی بر یال‌های کوه، گله گاو و گوسفند و منظره‌ای بکر شما را به سرزمینی دورتر جایی شبیه به سوئیس می‌برد با این تفاوت که حس بومی ومحلی آشنا بیشتر به چشمتان می‌خورد. فراموش نکنید سفر به جایی شبیه ماسال نیازمند اطلاعاتی است که به کیفیت تجربه شما کمک می‌کند. در مجله هومسا می‌توانید به طور مفصل از راهنمای سفر به ماسال بخوانید، از سایت اجاره روزانه سوئیت و ویلا هومسا اقامتگاه مورد نظر خود را رزرو کنید و در اینجا هم دانستنی‌های سفر به این ییلاق رویایی را بخوانید.

ماسال در کجا قرار گرفته؟

خیلی سال نیست که ماسال به عنوان یک مقصد گردشگری ییلاقی شناخته شده، پیش از آن نیز این منطقه، ییلاق مردم محلی و اطراف این خطه بوده و با انتشار تصاویر زیبا به مقصدی برای بهار و تابستان مسافران تبدیل شد. برای رفتن به ییلاقات ماسال کافیست به سمت استان گیلان حرکت کنید و از شالیزارهای برنج و مزارع چای بگذرید. از رشت در مسیر صومعه‌سرا حدود ۵۰ کیلومتر در راه خواهید بود تا به ماسال برسید؛ جغرافیایی در ۶۰ کیلومتری تالش که فضای روستایی و اقلیمی آن بی‌شباهت به ماسال نیست. از بلوار اصلی ماسال به سمت جاده ییلاقات ماسال حرکت که کنید پس از یک ساعت به ارتفاعات و مراتع سبز می‌رسید.

پیاده‌روی در جنگل‌ها و مراتع سبز ییلاقی

کلبه های ییلاقی ماسال

در سفر به ماسال فراموش نکنید یک کفش راحت برای پیاده‌روی بردارید! محال است پا به ماسال بگذارید و نخواهید ساعت‌ها در مراتع و جنگل‌های آن قدم بزنید. دومین چیزی که نیاز دارید، شاید یک دوربین عکاسی باشد که دلتان بخواهد قاب زیبایی که می‌بینید را ثبت کنید. اما بدون شک چشم‌های شما لنزهایی قوی دارند که بتوانند تا سال‌ها مناظر بدیع را به خاطر بسپارند.

ییلاق تلارگاه، ييلاق اولسبلانگاه، ییلاق خندیله پشت، ییلاق بیلگاه دول، ییلاق مارجونه، ییلاق ایسپی دشت، ییلاق رشته پشت، ییلاق مولومه بند، ییلاق شنبه راه، ییلاق واشیار، ییلاق سی فی، ییلاق نمنه پشت، ییلاق سوچاله و دشت آلنزه از ییلاقات و دشت‌های شناخته شده ماسال است که در مدت سفر به ماسال می‌توانید به گشت‌و‌گذار بپردازید.

برنامه سفر به ماسال

این منطقه ییلاقی را می‌توان با شهرهای اطراف و مناطق دیدنی دیگر در یک سفر چند روزه تجربه کرد. ماسوله و قلعه رودخان در یک ساعتی ماسال قرار گرفته که با اقامت در فومن یا ماسوله می‌توان از آنها نیز بازدید کرد. در اینصورت سفر شما از طبیعت‌گردی محض به یک سفر تاریخی - فرهنگی در دل طبیعت تبدیل می‌شود. با این وجود حتی اگر برنامه شما تنها به ماسال اختصاص دارد بدون شک طبیعت بی‌نظیر منطقه هیچ تکراری برایتان رقم نخواهد زد، چرا که مناظر ماسال شما را شگفت‌زده می‌کند و دور از انتظار نخواهد بود اگر آسمان را به وقت غروب و طلوع خورشید یا هر ساعت از روز که سروکله ابرها پیدا می‌شود، به شکلی متفاوت ببینید.

کجا اقامت کنیم؟

در سفر به ماسال می‌توان در کلبه‌های چوبی ییلاقی یا خانه‌ها و ویلاها اقامت کرد که میزبانان محلی به استقبال شما می‌آیند. برای اجاره روزانه ویلا و سوئیت در ماسال بر روی سایت هومسا این منطقه را جستجو کنید تا گزینه‌های موجود برای شما ظاهر شود. متناسب با سلیقه و بودجه یکی از واحدهای دلخواه خود را رزرو کنید. در همین حین می‌توانید با تیم پشتیبانی یا حتی میزبان خود به طور مستقیم در ارتباط باشید. در اینصورت خیالتان از بابت اقامتگاه راحت است و مجبور نیستید هزینه زمانی و مالی زیادی به ویژه در ایام شلوغی بپردازید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25933
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید