امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

خرید کتاب


1401/07/27
کد خبر : 27038
دسته بندی : فرهنگی
تعداد بازدید : 21 نفر

در زمان خرید هر محصول یا کالایی اگر به فاکتور های آن توجه کنیم می توانیم خرید بهتری داشته باشیم ، خرید کتاب نیز جزو همین موارد است البته برخی از افراد در هنگام خرید کتاب ویژگی های خاصی را در نظر می گیرند اما اغلب شرایط خرید برای همه یکسان است عواملی همچون موضوع ، قیمت ، انتشارات و ... برای همه مشترک است . بهتر است قبل از خرید کتاب لیستی از کتاب ها را همراه خود داشته باشید سپس اقدام به خرید کنید . البته در خرید آنلاین باید ارسال رایگان را نیز در نظر بگیرید!

برای نوشتن یک کتاب چه مراحلی باید طی کنیم؟

نوشتن کتاب یکی از بزرگ ترین کارهایی است که هر کسی دوست دارد انجام دهد ، کتابی که شما می نویسید امکان دارد در قفسه های کتاب فروشی بماند و یا امکان دارد موجب شهرت شما شود . هر نویسنده دوست دارد کتابی بنویسد تا به فروش بالایی برسد.

مراحل نوشتن کتاب:

نوشتن متن کتاب:

در ابتدا برای نوشتن متن بهتر است از نرم افزار ورد استفاده کنید البته بهتر است تمام مطالب را در یک فایل ننویسید بلکه هر فصل را در یک فایل بنویسید . در یک فایل نیز مقدمه ، فهرست و صفحات اول کتاب را بنویسید . در حین نوشتن بر روی کلمات و اشتباهات نگارشی تمرکز نکنید زیرا موجب کاهش سرعت نوشتن می شود ، اشتباهات نگارشی را بعدا می توان تصحیح کرد.

ویرایش متن:

در این مرحله شما باید متن نوشته شده را ویرایش کنید ، برای این کار بهتر است نکات مربوط به ویرایش را یاد بگیرید یا این که ویرایش متن را به یک ویراستار بپردازید . در این مرحله متن قابل فهم شده و اشتباهات نگارشی و املایی تصحیح می شوند.
اگر کار ویرایش را به نرم افزار سپرده اید نرم افزار بخشی از این کار را انجام می دهد اما در نهایت شما یا یک ویراستار حرفه ای حتما باید متن را بخوانید.

صفحه آرایی:

در این مرحله باید کتاب را صفحه آرایی کرد ، یعنی متن را به قالب کتاب تبدیل کنید منظور این که در این مرحله کتاب برای چاپ آماده می شود . کارهایی از قبیل این که عکس ها را اضافه کرده ، برای صفحات شماره بگذارید و کارهای دیگری که برای چاپ کتاب نیاز است باید انجام شود.
با نرم افزار ورد صفحه آرایی انجام می شود اما بیشتر از نرم افزار Adobe indesing استفاده می کنند.
در پایان یک فایل پی دی اف از این متن ارائه می شود که این فایل برای چاپ کتاب در چاپخانه مورد استفاده قرار می گیرد.


خرید کتاب

طراحی جلد:

این مرحله با نرم افزار فتوشاپ انجام می شود ، جلد کتاب سه قسمت است که شامل جلد ، عطف و پشت جلد است . عطف قسمتی است که جلد و پشت جلد را به یک دیگر وصل می کند . طراحی جلد کتاب بر روی یک سطح مسطح انجام می شود که جلد ، عطف و پشت جلد روی آن قرار دارند .
بعضی از ناشران ویرایش ، صفحه آرایی و طراحی جلد را خودشان انجام می دهند . در اینجا نظر شما مهم است که آیا می خواهید در این مراحل نظر دهید یا این که ناشر این مراحل را به عهده بگیرد .
پس از این که این مراحل انجام شد فایل پی دی اف کتاب به همراه فایل فتوشاپ جلد به ناشر داده می شود تا کارهای دیگر را انجام دهد .

مراحل چاپ کتاب توسط ناشر:

• ثبت در کتابخانه ی ملی :

اولین کاری که ناشر باید انجام دهد ثبت کتاب شما در کتابخانه ی ملی  ایران است ، هر کتابی یک کد یا شماره دارد که به آن شابک می گویند هم چنین پس از ثبت کتاب اطلاعات نویسنده نیز ثبت می شود .

• تایید وزارت ارشاد :

بعد از این که کتاب در کتابخانه ی ملی ثبت شد کتاب به وزرات ارشاد ارسال می شود تا مورد بررسی قرار بگیرد که ممکن است چند هفته زمان ببرد ، بعد از این که کتاب توسط وزارت ارشاد تایید شد نباید دیگر در کتاب تغییری ایجاد کنید ناشر کتاب را به چاپخانه می برد تا آن را چاپ کنند.


 خرید کتاب

• چاپ کتاب :

زمانی که کتاب به چاپخانه تحویل داده می شود باید مجوز وزرات ارشاد داشته باشد تا چاپخانه اقدام به چاپ کتاب کند .
چاپ کتاب امکان دارد 10 روز طول بکشد البته چاپ زمان بر نیست در طی یک یا دو روز انجام می شود اما صحافی آن زمان بر است .

• اعلام وصول :

آخرین مرحله اعلام وصول است ، در این مرحله کتاب چاپ شده به وزارت ارشاد ارسال می شود تا تیراژ اعلام شده در کتاب منطبق باشد ، بعد از این که این مورد بررسی شد کتاب برای فروش عرضه می شود .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27038
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید