امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

خرید ویلای ساحلی


1401/07/27
کد خبر : 28590
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 11 نفر

امروزه افراد بسیار زیادی به دنبال خرید ویلای ساحلی در شمال هستند و یکی از دلایلی اصلی آن این است که افراد به دنبال ساخت خاطرات به یادماندنی در شمال هستند. این نوع افراد همیشه به دنبال فاصله گرفتن از شهر و مشکلات زندگی شهری هستند و میخواهند به مکان های آرامش بخش بروند.
ویلای ساحلی به ویلایی گفته می شود که در کنار ساحل دریاها ساخته می شود. در این مطلب می خواهیم به ویژگی و اطلاعات مورد نیاز شما برای خرید ویلای ساحلی بپردازیم.


 خرید ویلای ساحلی

ویلای ساحلی دارای چه امکانات رفاهی می باشد؟

ویلاهای ساحلی معمولا در نزدیکی شهر ساخته می شوند و فاصله بسیار کمی تا شهر دارند و شما می توانید به راحتی به شهر بروید و از امکانات رفاهی شهری استفاده کنید.
 

نکات خرید ویلای ساحلی

مهمترین نکاتی که در هنگام خرید ویلای ساحلی باید به آن توجه کنید عبارتند از:
1.    سند ویلای ساحلی
2.    پروانه ساخت
3.    پایان کار ویلای ساحلی
نکته دیگری که باید به آن توجه داشته باشید این است که زمین های ساحلی در بیشتر مناطق شمال کشور بسیار محدود است و همیشه ارزش این زمین ها به خصوص زمین های رو به ساحل بسیار بالا است و همیشه این ارزش در حال افزایش است. در نتیجه می توان گفت خیلی کم پیش می آید که شما یک ویلای ساحلی را دست اول بخرید. منظور از دست اول، تعداد افراد مالک یک زمین می باشد که در سند آن ذکر شده است.
ویلاهای ساحلی به دلیل این که دارای متقاضی بسیار بالایی هستند معمولا خیلی زود فروش می روند و خیلی زود به نقدینگی تبدیل می شوند. پس می توان گفت؛ همیشه خرید ویلای ساحلی بسیار منطقی و با ارزش است.
در هنگام خرید ابتدا لوله کشی آب ویلا را بررسی کنید تا آب ویلا حتی المقدور از چاه بتونی نباشد و توجه داشته باشد که فاضلاب ویلای مورد نظر به دریا نریزد.
یکی دیگر از نکات بسیار مهم این است که سعی کنید در کوچه ای اقدام به خرید ویلای ساحلی نمایید که دو ماشین به راحتی بتوانند در کنار یکدیگر رد شوند؛ زیرا بسیاری از افراد در زمان های تعطیل برای فرار از عوارض خودرو، ماشین خود را در کوچه های منتهی به دریا پارک می کنند و اگر در کوچه شما فقط یک ماشین رد شود به مشکل بر میخورید.


 خرید ویلای ساحلی

قیمت ویلای ساحلی

امروزه جمعیت افزایش پیدا کرده و همچنین مهاجرت ها به شمال کشور بسیار زیاد شده است و به همین دلیل افراد متقاضی خرید ویلا در شمال کشور بسیار زیاد شده است. البته این افزایش جمعیت و مهاجرت ها باعث شده است که مناطق جنوبی دریای خزر به ویلا و آپارتمان تبدیل شوند.
پس می توان گفت در شمال کشور عرضه ویلاهای ساحلی بسیار کاهش پیدا کرده است ولی تقاضای خرید ویلای ساحلی افزایش پیدا کرده است و این موارد باعث می شود که قیمت و ارزش ویلاهای ساحلی بسیار بالا باشد و همیشه این روند قیمت صعودی است. پس ویلاهای ساحلی دارای متقاضیان خاص می باشد که توانایی پرداخت هزینه های بیشتری دارند.
در شهرهای ساحلی قیمت هر ویلا بر اساس موقعیت ویلا، دسترسی و همچنین امکانات رفاهی خاصی که دارند؛ تعیین می شود. به عنوان مثال در بعضی از شهر های ساحلی مثل نور و نوشهر به دلیل این که دسترسی راحت به جنگل و دریا دارند بسیار گرانتر از شهر هایی مثل محمودآباد و سرخرود است.
موارد مثل زیبایی شهری، رفتار اجتماعی منطقه، امنیت و موقعیت شغلی نیز روی قیمت ویلای ساحلی تاثیر دارد که این موارد در اکثر شهرهای شمال کشور وجود دارد.
 

امنیت ویلای ساحلی

همانطور که گفته شد ویلاهای ساحلی معمولا به شهر نزدیک هستند و اکثر آنها جز شهر و امکانات شهری به حساب می آیند. نکته دیگری که باید در نظر داشته باشید این است که ویلاهای ساحلی شمال کشور معمولا به صورت شهرکی یا مستقل ساخته می شوند و دارای نگهبان شخصی می باشند که به صورت شبانه روز نگهبانی از ویلاها انجام می شود.
همچنین در محیط های شهرکی و مستقل که ویلاهای ساحلی ساخته می شود دارای کیت ورود و خروج می باشد و دارای کنترل ریموتی و همچنین دوربین مدار بسته هستند. در نتیجه می توان گفت ویلاهای ساحلی دارای امنیت بالایی هستند و از این نظر می توانید با اطمینان کامل اقدام به خرید نمایید.
 

مزایای خرید ویلای ساحلی

مزایا خرید ویلای ساحلی بسیار زیاد است و در این مطلب به چند تا از اصلی ترین مزیت های ویلای ساحلی می پردازیم. یکی از اصلی ترین مزیت ویلای ساحلی این است شما می توانید به تماشای منظره طلوع و غروب خورشید بپردازید و همچنین ویلاهای ساحلی دارای آرامش بسیار زیادی هستند و شما می توانید شب ها با صدای دریا بخوابید و صبح ها نیز با صدای امواج دریا بیدار شوید که بسیار دلنشین و خاطره انگیز است.
همچنین شما اگر به ورزش علاقه مند هستید می توانید خیلی راحت در ساحل دریا به ورزش بپردازید که دارای هوای پاکیزه و تمیز می باشد. به جز مسائل تفریحی شما با خرید ویلای ساحلی می توانید یک سرمایه گذاری مطمئن داشته باشید که در بلند مدت سود قابل توجهی به شما می دهد.


 خرید ویلای ساحلی

نتیجه گیری

خرید ویلای ساحلی یک راه بسیار مطمئن و کم ریسک برای سرمایه گذاری در شمال کشور می باشد. ولی ابتدا شما باید به نکات مختلف توجه داشته باشید؛ شما علاوه بر نکاتی که در این مطلب گفته شده است؛ باید مناطق مختلف شمال را بررسی کنید تا بهترین منطقه را برای خرید ویلا انتخاب کنید.
یکی دیگر از مزیت های خرید ویلا این است که در زمان های مختلف سال که خودتان در ویلا نیستید؛ می توانید ویلای خود را اجاره دهید و یک درآمد ثابت داشته باشید. شمال کشور یکی از مناطقی است که افراد بسیار زیادی در فصل های مختلف سال برای تفریح می روند؛ پس هیچ زمانی آنجا بدون مسافر نیست و شما می توانید از این طریق یک درآمد ثابت و خوب داشته باشید.
علاوه بر تمام این موارد شما در طول زمان اگر در یکی از مناطق بسیار خوب ویلا خریده باشید؛ می توانید بعدا با قیمت بسیار بالاتری بفروشید و سود خوبی کسب نمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28590
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید