امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

خرید ملک در ترکیه: بهترین راه اخذ اقامت ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 26653
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر
جالب این است که جهش افزایش خرید ملک و اخذ اقامت ایرانیان در ترکیه، همزمان در سال های 2018، 2019 و 2020 افزایش یافته اند. چرا زندگی در ترکیه با خرید ملک انقدر محبوب شده است؟ مزایای داشتن خانه در ترکیه که این میزان مخاطب خارجی پیدا کرده است، چیست؟

خرید خانه در ترکیه علاوه بر فرصت اخذ اقامت، می تواند به اقامت دائمی شما در ترکیه و پیوستن به شهروندان ترکیه ایی و همچنین استفاده از تمام حقوق شهروندی کمک کند. موقعیت ترکیه نیز برای ساختن آینده ایی درخشان، تجارت، سرمایه گذاری و تجربه دیدن زیباترین مناظر دنیا، بسیار مناسب است. چه کسی نمی خواهد در یک کشور اوراسیایی مستقر شود؟ ناگفته نماند، با آخرین قوانین وضع شده، اقامت ترکیه اصلا کار سختی نیست. مهمتر از همه، فرصتهای تجاری و سرمایه گذاری فوق العاده ای است که برای تاجران و مهاجران دارد.

ترکیه یک کشور چند ملیتی با اقتصادی قدرتمند، جوان و رو به رشد است و باید بدانید بازده سرمایه گذاری یا نرخ سود بالای سرمایه گذاری در این سرزمین ترک، تمام سرمایه گذاران را سورپرایز کرده و خرید ملک ترکیه بسیار مقرون به صرفه شده است. همین موضوع موجب افزایش سرمایه گذاری‌ها توسط افراد خارجی بخصوص ایرانیان در این سرزمین شده است. همچنین بهبود زیرساخت‌ها باعث شده است که معماران و طراحان بی نظیر دنیا برای اجرای پروژه‌ها و نمایش هنر خود، در ترکیه رخ بنمایند. این حرکت معماران موجب شده که متقاضیان خرید خانه و آپارتمان در ترکیه بتوانند خانه ی رویایی خود را در هر نقطه از مناطق بی نظیر ترکیه پیدا و خریداری نمایند.

بنابراین، بیایید نگاهی جامع به آنچه اقامت ترکیه توسط برنامه سرمایه گذاری در املاک ارائه می دهد بیندازیم.

خلاصه ایی در رابطه با سرمایه گذاری در املاک ترکیه

اقامت ترکیه از طریق خرید ملک در سال 2016 شروع به رشد کرد. اواخر ژانویه 2017، دولت ترکیه برنامه ای را برای ایجاد سرمایه گذاری مستقیم خارجی و بهبود بخش املاک خود آغاز کرد.

هنگامی که مجوز اقامت ترکیه سرمایه گذاری در خرید خانه، آپارتمان و ویلا آغاز شد، دولت ترکیه حداقل بودجه 1 میلیون دلاری برای خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه اعلام کرد. اما، این مبلغ سرمایه گذاران زیادی را جذب نکرد. دولت ترکیه با درک اینکه مبلغ تعیین شده کمی نامعقول است، محدودیت مبلغ سرمایه مورد نیاز برای اخذ اقامت از طریق خرید ملک را در اواسط سال 2019 به 250،000 دلار کاهش داد.

 

خرید ملک در ترکیه

از طریق خرید ملک در ترکیه می توان به اهداف مختلف دست یافت که قطعا و بدون شک یکی از مهمترین اهداف اخذ اقامت ترکیه می باشد. اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک با مزایای قابل توجه بسیار زیادی همراه می باشد. بسیاری از اتباع خارجی می توانند به سادگی و تنها با خرید ملک در این کشور از حقوق شهروندی برخوردار شوند. نکته قابل توجه در این زمینه این است که اکثر افرادی که از این طریق اقدام به اخذ اقامت و شهروندی و در ادامه اخذ پاسپورت این کشور می کنند افراد ساکن در کشورهای عربی و ایران هستند.

شرایط اخذ اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری در املاک

متقاضی برای واجد شرایط بودن جهت اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری باید:

  1. باید حداقل 18 سال سن داشته باشد.
  2. سابقه اقامت غیرقانونی در ترکیه نداشته باشید.
  3. پرداخت مالیات و هزینه های این فرآیند را تقبل کند.

علاوه بر این، افراد برای واجد شرایط بودن در برنامه اخذ اقامت با خرید ملک، باید مدارک زیر را نیز تکمیل نمایند.

  • شناسنامه و ترجمه آن
  • پاسپورت قانونی از کشور مبدا
  • عکس رنگی تمام چهره
  • گواهی ازدواج (برای افرادی متاهل)
  • گواهی فوت یا طلاق همسر (برای افرادی متاهلی که همسر خود را از ست داده یا از او جدا شده اند)
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدارک بیمه درمانی (معتبر در ترکیه)
  • اثبات وجود مبلغ 250،000 دلار در حساب بانکی متقاضی در ترکیه یا حساب وکیل
  • اخذ شماره شناسه مالیاتی ترکیه (ضروری)

چرا خرید ملک در ترکیه را به عنوان بهترین روش اخذ اقامت می دانند؟

از بی دردسر ترین، معتبر ترین و ایمن ترین راه برای اخذ اقامت ترکیه، خرید ملک است، چر اکه محدودیت های اقامتی کمتری دارد، اداره مهاجرت به راحتی با اقامت شما موافقت می کند، قابل تمدید است و می توانید پس از گذشت 6 تا 8 سال شهروندی، گرین کارت و پاسپورت ترکیه را دریافت کنید.

خرید ملک یکی از راه‌های اخذ اقامت در ترکیه است. یکی از راه‌هایی که شما می‌توانید اقامت ترکیه را دریافت کنید، خرید ملک در این کشور است. البته خرید ملک در ترکیه به این معنا نیست که شما می‌توانید با خریدن یک خانه در این کشور، مثلا خرید ملک در استانبول، بلافاصله اقامت دائم دریافت کنید. شما باید بعد از خرید ملک چند سالی را به صورت موقت در این کشور زندگی کنید و بعد از گذشت ۵ الی ۸ سال در صورت عدم وجود مشکلات اجتماعی و رفتاری و عدم نقض قوانین اجتماعی ترکیه، برای اخذ اقامت ترکیه به صورت دائمی و بلند مدت اقدام کنید. پس توجه داشته باشید اگر ملکی را در ترکیه خریداری کنید و در آنجا بمانید، اقامت شما از نوع موقت است و نه دائمی.

عدم محدودیت و مقرون به صرفه بودن

با خرید خانه در ترکیه، فرایند دریافت کیملیک کارت یا کارت اقامتی ترکیه بسیار سریع و آسان خواهد بود. همچنین اداره مهاجرت به افرادی که سرمایه ایی در ترکیه جهت خرید ملک آورده اند، سخت نمی گیرد و احتمال رد درخواست اقامت آنها بسیار پایین خواهد آمد. و مهم تر از اینها، شرایط خاصی برای نوع ملک، مکان ملک و ... تعیین نکرده و شما در انتخاب خانه، زمین، ویلا و آپارتمان مختارید.

علاوه بر این ها، شما مجاز هستید تا با خرید چند ملک به مبلغ 250.000 دلار نیز، اقامت ترکیه را دریافت نمایید.

ترکیه مقرون به صرفه تر از املاک کشور های اروپایی

در صورتی که مهاجرت از ایران و اقامت خارجی هدف شما می باشد و خرید ملک را به عنوان روش اخذ اقامت انتخاب کرده اید، املاک ترکیه به نسبت املاک کشور های اروپایی بسیار مقرون به صرفه تر است.

دریافت اقامت و زندگی، کار و تحصیل در ترکیه

خرید ملک و اخذ اقامت ترکیه به شما و خانواده شما حق زندگی، کار و تحصیل در ترکیه را می دهد. می توانید از املاک خود با اجاره دادن آن، درآمد کسب کنید. علاوه بر این، اگر قصد مهاجرت از ترکیه را داشته باشید، می توانید استرس مربوط به تحصیل فرزندان خود در ترکیه را از بین ببرید. از آنجا که ویزا به تمام اعضای خانواده اعطا می شود، شما و کودکان می توانید به سیستم آموزشی و حقوق شهروندی ترکیه دسترسی داشته باشید.

خرید ملک، سریعترین راه دریافت شهروندی ترکیه

اقامت ترکیه از طریق سرمایه گذاری سریع ترین راه برای دریافت تابعیت ترکیه است. پس از سرمایه گذاری 250،000 دلار در املاک، می توانید گذرنامه ترکی خود را در کمتر از دو ماه از زمان ارسال درخواست، دریافت کنید. البته پس از خرید ملک باید مدت زمان حداقل سه سال، از فروش و تحویل آن خودداری کنید.

بازدید از مقاصد مختلف بدون نیاز به ویزا با پاسپورت ترکیه

با اخذ شهروندی و تابعیت ترکیه، شما می توانید برای اخذ پاسپورت ترکیه درخواست نمایید. افرادی که پاسپورت ترکیه ای دارند می توانند تقریباً به 111 کشور در سراسر جهان دسترسی داشته باشند. برخی از این کشورها عبارتند از قطر، سنگاپور، تونس، اردن، عراق، ژاپن، کره جنوبی، مالزی، هنگ کنگ، اندونزی، بلاروس، بوسنی شیلی، کلمبیا، اکوادور، السالوادور، گرجستان، پاراگوئه، صربستان، آفریقای جنوبی، تایلند، قبرس شمالی، اوکراین، اروگوئه، مراکش، برزیل، آرژانتین، کویت، بحرین، لبنان و اکثر کشورهای آفریقایی.

برخی از این کشورها سفر بدون ویزا را ارائه می دهند، در حالی که برخی دیگر هنگام ورود، ویزای چند روزه ارائه می دهند. این موارد به شما اجازه می دهد برای مدت زمان مشخصی در آنجا بماند.

بازدهی مقرون به صرفه سرمایه گذاری در املاک

با سرمایه گذاری در املاک ترکیه، با توجه به تقاضای بالای املاک در ترکیه و رشد چشم گیر وضعیت اقتصادی و توریستی ترکیه، سرمایه خود را حفظ و حتی به آن افزوده اید. ملک شما قطعا با مرور زمان با ارزش تر خواهد شد.

سهولت اخذ ویزای شینگن

دارندگان تابعیت ترکیه می توانند به راحتی و بدون دردسر برای ویزای شینگن اقدام کنند، به شرطی که بتوانند مدارک کافی ارائه دهند. علاوه بر این، بسیاری از کشورهای دیگر توافقنامه های دوجانبه ای با ترکیه دارند که اجازه سفر بدون ویزا را نیز می دهند.

E2 در ایالات متحده

اگر می خواهید به ایالات متحده مهاجرت کنید، می توانید به راحتی برای ورود به کشور ویزای سرمایه گذاری E-2 اقدام کنید. این دو کشور برای ویزای سرمایه گذاری E-1 و E-2 یک توافقنامه دارند.

مهاجرت به انگلستان

علاوه بر این، اگر مایل به مهاجرت به انگلستان هستید، اقامت با خرید ملک و دریافت تابعیت پس از آن، بهترین راه چاره است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای ویزای شخص تجاری اقدام کنید و در صورت تمایل به اخذ تابعیت انگلیس اقدامات لازم را آنجا انجام دهید.

توجه: همچنین می توانید چندین ملک را خریداری کنید که مجموع آنها حداقل 250،000 دلار است. با این حال، آنها باید در یک محله واقع شوند.

چنانچه به خرید ملک در ترکیه و اخذ اقامت در آنجا علاقه مند شده اید، ما به شما مجموعه درخت سفید را معرفی می کنیم که با فعالیت حضوری در فروش املاک در ترکیه و ایجاد دسترسی کاربران ایرانی به خدمات مشاوره ایی و خرید ملک از وب سایت رسمی مشاورین درخت سفید به آدرس http://wtthome.com، در این زمینه بسیار فعال می باشد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26653
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید