امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

خدماتی که در مجتمع چاپ ارائه می شوند کدامند؟


1401/07/27
کد خبر : 27818
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 18 نفر

کاتالوگ چیست؟

همانطور که گفته شد برخی  مشاغل برای معرفی محصولات خود نیاز به دیده شدن دارند که یکی از این راه های دیده شدن استفاده از تبلیغات است. برای تبلیغات نیز راه های مختلفی وجود دارد که استفاده از کاتالوگ یکی از آن هاست. کاتالوگ مجموعه ای از اطلاعات کامل و ریز محصولات و خدماتی است که توسط شرکت یا موسسه خاصی جمع آوری می شود و در اختیار فروشنده و یا واسطه آن کالا یا خدمات قرار می گیرد.
اگر واضح تر بخواهیم بگوییم کاتالوگ ها برای اشخاصی تهیه می شود که رابط بین تولید کننده و مصرف کننده است تا محصول یا خدمت تولید کننده توسط رابط به مصرف کننده معرفی شود.

بروشور چیست؟

یکی دیگر از راه های تبلیغات استفاده از بروشور است تا هر سازمان و شخصی بتواند خدماتی که ارائه می دهد را به بقیه معرفی کند. تفاوت بروشور با کاتالوگ در این است که در بروشور اطلاعات کامل و دقیق محصول ارائه نمی شود؛ اما در کاتالوگ اطلاعات محصول خدمات به طور دقیق بیان می شود. اما هر دوی آن ها روشی برای تبلیغات محصول و خدمت برای افزایش فروش هستند.

چاپ کاتالوگ و بروشور چگونه است؟

چاپ کاتالوگ و بروشور از یکدیگر متفاوت است چرا که در چاپ کاتالوگ از تعداد صفحات بیشتری استفاده می شود و اطلاعات دقیق، کامل و مفصلی درمورد محصول در آن وجود دارد. به همین دلیل از کاتالوگ می توان به عنوان یک کتابچه راهنما یاد کرد. کاتالوگ می تواند در مکان های مختلفی استفاده شود، اما تفاوتی که در چاپ کاتالوگ و بروشور وجود دارد این است که در بروشور  اطلاعات دقیق و کامل محصول یا خدمت وجود ندارد تعداد صفحات آن از کاتالوگ کمتر است. بروشور شامل اطلاعات یک یا چندتا از محصول و خدمت است.

چاپ کاتالوگ و بروشور چه شباهت ها و تفاوت هایی باهم دارند؟

تفاوت های چاپ کاتالوگ و بروشور عبارتند از:
•    در چاپ کاتالوگ و بروشور حرفه ای از رنگ با کیفیت و کاغذ مرغوب گلاسه استفاده می شود؛
•    طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور جذاب است؛
•    گرماژ کاغذ بروشور تبلبغاتی نسبت به کاتالوگ پایین تر است؛
•    قیمت چاپ کاتالوگ نسبت به بروشور بیشتر است.

چه نکاتی باید در طراحی و چاپ کاتالوگ و بروشور رعایت شود؟

نکاتی که در طراحی و چاپ آن ها باید دقت شود عبارتند از:
•    توجه به استفاده از رنگ بندی های جذاب و دارای هماهنگی؛
•    توجه به استفاده از تصاویر جذاب؛
•    دقت در استفاده از فونت های جذاب و یکسان؛
•    توجه به صحافی و برش دقیق؛
•    توجه به استفاده از کاغذها مرغوب.

چاپ جعبه برای چه انجام می شود؟

همانطور که می دانید استفاده از جعبه برای محافظت از کالاها در هنگام حمل و نقل مورد استفاده قرار می گرفت، اما امروزه علاوه بر این کاربرد از جعبه و چاپ جعبه استفاده های دیگری می شود. به عنوان مثال چاپ جعبه برای تبلیغات و بازاریابی و افزایش فروش محصول یا خدمتی خاص مورد استفاده قرار می گیرد.

چاپ جعبه و بسته بندی چیست؟

چاپ  جعبه و بسته بندی شامل طراحی، ارزیابی و تولید پوسته محافظتی برای  یک محصول یا خدمت است. در واقع چاپ جعبه به این دلیل صورت می گیرد تا محصول مورد نظر طی توزیع، حفظ و فروش محصول آسیب نبیند. البته که چاپ جعبه علاوه بر حفاظت از محصول در جذاب شدن آن برای مشتری نقش به سزایی دارد.

چاپ جعبه چه نقشی در بازاریابی محصول دارد؟

قبل از اینکه برند سازی محصول شروع شود باید به چاپ جعبه، بسته بندی و برچسب زدن آن پرداخته شود. در واقع با این کارها که توسط کارشناسان تبلیغات انجام می شود تاثیر به سزایی در فروش محصول خواهد داشت چرا که چیزی که توسط خریدار انتخاب می شود آن کالای خاص نیست، توجه به برند و نوع بسته بندی محصول است. در واقع با چاپ جعبه و بسته بندی محصولات آن محصول مورد نظر را به مشتری می شناسانید و اینگونه موجب افزایش فروش محصول خواهید شد.

مجتمع چاپ کجاست و چه ویژگی هایی دارد؟

برای اینکه مجتمع چاپ خوبی را انتخاب کنید باید به نکات توجه فرمایید که ادامه بیان شده اند:
•    در انتخاب مجتمع چاپ به سابقه آن دقت کنید چرا که سابقه خوب هر چاپخانه ای نشانه اعتبار اوست و راحت تر می توان کارهای چاپ را به آن ها سپرد؛
•    تنوع خدماتی که ارائه می دهد شما را در انتخاب مجتمع چاپ خوب راهنمایی خواهد کرد؛
•    مجتمع چاپ تجهیزات به روز و مورد نیاز را داراست و هم گام با تکنولوژیی جلو می رود، چرا که روز به روز با پیشرفت تکنولوژی و استفاده از تجهیزات مدرن در با کیفیت شدن کار ها تاثیر گذار است؛
•    ارائه خدمات پس از فروش جهت راهنمایی مشتریان در بهره وری بیشتر از تبلیغات می تواند یکی دیگر از نکات مثیت یک مجتمع چاپ خوب باشد؛
•    میزان سرعت عمل مجتمع چاپ خوب به طوری است که در جذب مشتری بسیار اهمیت دارد؛ چرا که هر چه سرعت چاپشان بیشتر باشد طبیعتا مشتری بیشتری را جذب خواهند کرد.
جمع بندی
طبق مطالب یاد شده از جمله خدماتی که مجتمع چاپ اندیشه برتر (https://andisheh-bartar.com) ارائه می دهد عبارتند از: چاپ کاتالوگ و بروشور و همچنین چاپ جعبه. نکات مهمی که در انتخاب مجتمع چاپ باید به آن توجه کنید میزان اعتبار، سابقه و سرعت عمل آن در انجام کارهای چاپی است. به طور کلی چنین خدماتی جهت معرفی محصول و تبلیغات است تا فروش محصول و خدمت مورد نظر افزایش یابد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27818
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید