امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

خامه یا پنیر پیتزا مسئله این است


1401/07/27
کد خبر : 27894
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

پنیر پیتزا و خامه از کلسیم بالایی برخوردار هستند متابولیسم را افزایش می دهند و به پیشگیری از سرطان کمک می کنند.
علاوه بر فواید این دوماده خوشمزه می توان از آنها در درست کردن انواع غذاهای متنوع استفاده کرد.
یکی از رسپی های هیجان انگیز رزا آشپز مشهور ایتالیایی این است که با خامه  و پنیر پیتزا پاستاهای لذیذ درست میکند.
مواد لازم برای درست کردن این پاستا به صورت زیر است:
پاستا معمولی، خامه، پنیر پیتزا، روغن زیتون ، سیر، نمک و فلفل
 قارچ را تکه تکه کنید، سیر را در روغن زیتون تفت داده و قارچ را در آن بریزید پنیر پیتزا و پاستا را اضافه کرده و هم بزنید و پاستا را بعد از آبکش کردن به ماهیتابه اضافه کنید هم بزنید تا به خوبی ترکیب شود سپس نمک و فلفل را اضافه کرده و پس از کمی تف دادن زیر گاز را خاموش کنید.
حالا پاستای شما آماده شده و می توانید نوش جان کنید.
اما برای تهیه این غذا ها همانطور که در دستور پخت آن نیز آمده است به دو عنصر پنیر پیتزا و خامه نیاز است.
در ادامه با فواید و مزایای خامه و پنیر پیتزا بیشتر آشنا خواهید شد.


 
طرز تهیه پنیر پیتزا


پنیر پیتزا یکی از مواد غذایی بسیار خوشمزه است که از محبوبیت زیادی برخوردار است. از پنیرپیتزا می‌توان در انواع غذاها استفاده کرد. پنیر پیتزا انواع بسیار مختلفی دارند که هر کدام طعم و کاربرد متفاوتی دارند. در این مطلب به معرفی انواع پنیر پیتزا و فواید آن می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

طرز تهیه پنیر پیتزا

پنیر پیتزا یکی از اصلی ترین مواد اولیه برای پخت پیتزا می باشد. پیتزا ریشه ای ایتالیایی دارد و یکی از محبوب ترین فست فودهای جهان به شمار می رود. پنیر پیتزا در واقع لایه زیرین پیتزا است که به صورت آماده در بازار موجود می باشد. ولی شما می توانید این پنیر را در خانه نیز تهیه کنید. روش های مختلفی برای تهیه این پنیز در منزل وجود دارد که در زیر به صورت مختصر طرز تهیه پنیر پیتزا کش دار را به شما شرح خواهیم داد:
•    در مرحله اول پنیرها را خرد کرده و به آن ادویه اضافه کنید
•    سپس کره را در داخل تابه ریخته و صبر کنید تا کاملا داغ شود
•    در مرحله بعد به آرامی آرد را به کره اضافه کرده و خوب به هم بزنید تا مایع یکدست بدست آید.
•    به محلول بدست آمده کمی آب اضافه کنید و به هم بزنید. سپس پنیر را افزوده و به خوبی با یکدیگر ترکیب نمایید تا یکدست شود.
به همین راحتی پنیر پیتزا کش دار تهیه کرده اید و پس از سرد شدن می توانید سایر ترکیبات را به آن اضافه کنید.

فواید پنیر پیتزا


برخی از افراد به اشتباه فکر می‌کنند که پنیر پیتزا بسیار مضر است در حالی که پنیر پیتزا جزء  محصولات لبنی است، بنابراین دارای مزایای بسیار زیادی است. از جمله فواید پنیر پیتزا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
حفظ سلامت استخوان‌ها: پنیر پیتزا سرشار از کلسیم است. به همین دلیل در تقویت ساختار استخوان بسیار موثر است. به ویژه پنیر پیتزا در حمایت از استخوان‌های کودکان درحال رشد بسیار مفید است.
بازسازی سلول‌ها: پنیر پیتزا یک منبع خوب از ویتامین E است. از آن جایی که ویتامین E یکی از آنتی اکسیدان های مهم و قوی است، پنیر پیتزا به بازسازی سلول‌ها کمک می کند.‎‌کند
حفظ سلامت سیستم هضم: آرد و گندم کامل حاوی فیبر از مواد تشکیل دهنده پنیر پیتزا است. فیبر در  حفظ سلامت سیستم هضم بسیار موثر است. از طرف دیگر منجر به خروج  مواد غیر ضروری مانند کلسترول از بدن می‌شود.
حفاظت از ماهیچه ها: پنیر پیتزا حاوی مقدار زیادی سدیم است.. سدیم در صورتی که در مقدار مناسب استفاده شود می‌تواند در حفاظت از ماهیچه‌ها نقش بسیار مهمی داشته باشد.  همچنین سدیم به تنظیم تعادل مایعات در بدن کمک می‌کند.
تنظیم کننده اصلی متابولیسم: یکی از مواد معدنی موجود در پنیر پیتزا فسفر است. خواص فسفر برای سلامتی عبارتند از تقویت استخوان‌ها، بهبود هضم، تنظیم فرایند دفع و تنظیم کننده ی اصلی متابولیسم انرژی در سلول‌ها است.


 طرز تهیه پنیر پیتزا


خامه یکی از خوراکی‌های پرطرفداری است که به‌ویژه در وعده صبحانه مورد استفاده قرار می‌گیرد. این محصول لبنی از شیرتازه تهیه می‌شود و می‌توان از آن در صنایع پخت و قنادی استفاده کرد.
خامه انواع بسیار مختلفی دارد که هرکدام طعم وکاربرد متفاوتی دارند. در این مقاله قصد داریم به بیان انواع‌ وکاربرد آن بپردازیم. پس با ما همراه باشید.

طرز تهیه خامه

شما می توانید خامه را به صورت آماده از قنادی ها خریداری کنید. همچنین می توانید این محصول را به صورت خانگی نیز تهیه کنید. در زیر طرز تهیه آن را در اختیار شما قرار می دهیم:
در ابتدا ظرف بزرگی را برای این کار در نظر می گیرید. دقت داشته باشید که حجم خامه پس از زده شدن افزایش می یابد. بنابراین ظرف بزرگ استفاده کنید.
خامه، خاک قند و وانیل را داخل ظرف ریخته و با استفاده از دور کند آن را هم بزنید. دقت کنید که به محض شکل گرفتن خامه آن را خاموش کنید زیرا هم زدن بیش از حد آن را تبدیل به کره می کند.
پس از آن خامه زده شده را در داخل یخچال قرار دهید تا سرد شود و پس از آن قابل استفاده است.
شما به همین راحتی می توانید در منزل خود خامه فرم گرفته را تهیه کنید. ولی برای راحتی بیشتر و صرفه جویی در زمان بهتر است که آن را به صورت آماده از فروشگاه ها سفارش دهید زیرا تفاوت قیمت زیادی بین
این دو وجود ندارد.

مواد تشکیل دهنده خامه

مواد اصلی خامه شامل شیر، کره، فرآورده‌های چرب‌شیر، شیرخشک، پودرهای خامه، دوغ سبزیجات ، آب آشامیدنی است.


 طرز تهیه پنیر پیتزا


ارامش پایتخت ابتدا با برند نصیری فعالیت خود را در حوزه لبنیات و در قالب محصولات رستورانی اغاز نمود؛ و هم اکنون سه برند نصیری ، دورنیا و های لبن را تولید و به سبد غذایی هموطنان ایرانی افزوده است.
ارامش پایتخت در اغاز فعالیت ، تولیدات خود را با جذب روزانه سه تن شیر شروع و امروزه با جذب بیش از ۳۰ تن شیر تولیدات خود را زیر نظر متخصصان حرفه ای طبق اخرین استانداردهای جهانی در قالب ۲۵ نوع محصول متنوع تولید و به بازار عرضه مینماید.
و امیدوار است که هموطنان عزیزمان با مصرف مستمر لبنیات جهت حفظ سلامت خود به ارتقای روز افزون این مجموعه یاری رسانند.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27894
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید