امروز یکشنبه 11 شهریور 1403

Sunday 01 September 2024

حس خوب قلم به دست شدن با سالنامه گاموت


1401/07/27
کد خبر : 27182
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

در عصری زندگی می کنیم که تمام زندگیمان در گوشی های موبایل خلاصه می شود. عکس هایمان، آهنگ ها و حتی خاطراتمان. دیگر قرار نیست بعد از سال ها دفتری را از گوشه انبار بیرون بکشیم و خاکش را بتکانیم و محو نوشته های قدیمی‌مان شویم. همین هیجان و احساسات خواندن این نوشته های قدیمی است که سبب شده سالنامه ها هنوز هم جذابیت خود را داشته باشند.
سالنامه ها با اندازه ها، طرح ها و رنگ های مختلف هنوز هم در زندگی ماشینی امروز کاربرد بسیاری دارند. از آنها علاوه بر ثبت خاطرات و نوشته های روزمره می توان برای برنامه ریزی، ثبت اطلاعات و غیره نیز استفاده کرد. همچنین اهدای سالنامه به مشتریان و کارمندان در دفاتر و شرکت ها برای برندینگ و تبلیغ بیشتر شرکت بسیار مرسوم است. درواقع این دفترها کمک می کنند تا افرادی که از آنها استفاده می کنند شما و برندتان را حداقل یک سال پیش چشم خود داشته باشند! پس روش خوبی برای برندینگ و تبلیغات به شمار می رود.

دفتر خاطرات

همانطور که گفته شد یکی از کاربردهای مرسوم این دفاتر، استفاده از آنها برای نوشتن خاطرات است. برای مثال دفتری را تصور کنید که حاوی نوشته ها و یادواره هایی از همه رویدادها و افرادی باشد که سال‌های تحصیل خود را در کنار آنها گذرانده اید. با تصور کردن چنین گنجینه ای، اهمیتِ داشتن یک سالنامه را درک خواهید کرد.


سالنامه


سالنامه ها کمک می کنند تا نکاتی را به یاد بیاوریم که ممکن است تنها با نوشتن یادآوری شوند. خاطراتی که در طی سال های مختلف فراموش یا کمرنگ می شوند و خواندن آنها در یک دفتر کمک می کند تا دوباره آنها را مرور کنیم. این چیزی است که در جست و جو در رسانه های اجتماعی نمی توانید مشابه آن را پیدا کنید. به همین دلیل است که داشتن سالنامه در واقع یک ضرورت است.
سالنامه ها هرگز از مد نمی افتند و صاحبانشان هر چند سال هم که بزرگ تر شوند، همیشه وقتی با نوشته های قدیمی خود مواجه شوند، برایشان لذت بخش خواهند بود.

برنامه ریزی و مدیریت زمان

همانطور که گفته شد موارد استفاده از این دفاتر فقط به نوشتن خاطرات محدود نمی شود. سالنامه ها یکی از بهترین ابزارها برای مدیریت زندگی روزمره به شمار می روند. آنها چهارچوبی یک ساله را در اختیار شما قرار می دهد تا از طریق برگه های تاریخ گذاری شده ی آنها بتوانید قرارهای کاری، ملاقات های خانوادگی و غیره را مدیریت کرده و هرگز آنها را فراموش نکنید.
می توانید از سررسید خود برای ثبت مهمترین قرارهای کاری یا خانوادگی و دوستانه استفاده کنید. همچنین می توانید تاریخ بلیط های قطار یا هواپیمای خود را ثبت کنید.

ثبت پرداختی ها یا دریافتی ها

این دفاتر همراه خوبی برای ثبت زمان بندی پرداخت ها هستند. با ثبت تاریخ های مربوط به زمان بندی پرداخت قبض ها و قسط ها هرگز آنها را فراموش نخواهید کرد و می توانید آن تایم و منظم به همگی آنها رسیدگی کنید. تاخیر در پرداخت می تواند برنامه های مالی شما را به شدت تحت تاثیر قرار دهد. یک سالنامه می تواند کمک کند تا پرداختی ها و دریافتی های خود را حفظ کرده و از این طریق، همیشه برنامه مالی منظمی داشته باشید.

ثبت رویدادهای مهم سال

سالنامه


یکی از ویژگی های مثبت دیگر این دفاتر این است که معمولا رویدادهای مهم سال را می نویسند. رویدادهایی مانند اعیاد یا تعطیلی های مختلف و غیره. شما می توانید رویدادهایی که برای شخص خودتان مهم است را نیز به این موارد اضافه کنید. برای مثال اگر نمایشگاهی وجود دارد که دوست دارید در آن شرکت کنید و یا قرار است به یک گالری هنری سر بزنید، می توانید آنها را در سالنامه خود ثبت کنید تا از برنامه عقب نمانید.

ثبت اطلاعات پزشکی و برنامه های ورزشی

سالنامه ها برای ثبت موارد پزشکی نیز اهمیت دارند. اگر یک برنامه ی پزشکی منظم دارید و یا باید اطلاعاتی را در مورد سلامتی خود ثبت کنید سالنامه ها می توانند در حفظ نظم این اطلاعات به شما کمک کنند.
این دفاتر برای ثبت برنامه های ورزشی نیز می توانند مفید باشند. می توانید تمرین ها یا برنامه های غذایی و ورزشی خود را در یک سالنامه به طور منظم یادداشت کنید تا از این طریق بتوانید تغییرات مطلوب را به مرور زمان در برنامه ورزشی یا رژیم غذایی خود اعمال کنید.

برندینگ و تبلیغات

سالنامه


همانطور که گفته شد چاپ سالنامه و سررسید یکی از روش های مرسوم برای تبلیغات شرکت ها است. مدت ها است که دفاتر و شرکت های مختلف سالنامه هایی حاوی اطلاعات مربوط به شرکت تولید می کنند و آنها را هم به کارمندان خود و هم به مشتریان می دهند.
این یک روش مرسوم برای تبلیغات است چرا که همانطور که پیشتر گفته شد، کمک می کند تا برند شما مدت ها پیش چشم مشتریانتان باشد و هر روز آن را ببینند. همین موضوع این دفاتر را به یک ابزار برای تبلیغات تبدیل کند.
در حقیقت با توجه به قیمت سالنامه ها و مدت زمان استفاده از آنها توسط افراد، می توان استفاده از این روش برای تبلیغات را بسیار مقرون به صرفه دانست.

دیگر موارد استفاده از سالنامه و سررسید

موارد خلاقانه تری هم برای استفاده از سالنامه ها وجود دارد. بسیاری از افراد از سالنامه ها برای ثبت دستورات غذایی مورد علاقه خود استفاده می کنند. به این صورت کتابچه آشپزی خود را گردآوری خواهند کرد.
بسیاری از افرادی که دستی بر قلم دارند از این دفاتر برای ثبت نوشته ها یا اشعار خود بهره می برند. کتابخوان ها جملات مورد علاقه ی خود از کتاب ها را در آنها یادداشت می کنند. همانطور که می بینید، سالنامه ها هیچ کسی را ناامید نمی کنند. آنها برای هر فردی با هر سلیقه و علایقی کاربردی برای ارائه دارند. به همین دلیل است که هرگز از مد نمی افتند و هنوز هم با دفتر یادداشت های موبایلی رقابت می کنند.
حس جذاب نوشتن و ثبت نوشته ها با قلم هرگز از بین نخواهد رفت. همین است که سالنامه ها را تا ابد زنده نگه خواهد داشت. کم کم به سال 1401 نزدیک و نزدیک تر می شویم. می توانید در سال جدید سراغ یک سالنامه 1401 بروید و با هر هدفی که در نظر دارید نوشتن در آنها را شروع کنید. اجازه بدهید قلم کلمه ی بعدی را انتخاب کند و خلاقیت به جامعه ی مکانیزه ی امروزه بازگردد.
اگر قصد سفارش سالنامه (چه سفارش سالنامه در تهران و چه دیگر شهرها) را دارید می توانید روی گاموت برای داشتن بهترین ها حساب باز کنید.

آدرس : تهران، خیابان مطهری، خیابان علی اکبری، کوچه صحاف زاده، پلاک ۲۰، واحد ۱
آدرس سایت : gamutprint.com
تلفن : (021) 88814456-7


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27182
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید