امروز شنبه 27 مرداد 1403

Saturday 17 August 2024

جنجال‌های ناتمام ال‌کلاسیکوی فوتسال؛ از حساسیت‌های قدیمی تا ترس داوران


1403/05/27
کد خبر : 2408936
دسته بندی : ورزشی
تعداد بازدید : 45 نفر

حساس‌ترین دیدار نیم‌فصل نخست لیگ برتر فوتسال عصر روز گذشته (جمعه) بین تیم های گیتی‌پسند اصفهان و مس سونگون برگزار شد و در نهایت با یک تساوی پرگل به پایان رسید. موضوعی که از نتیجه این بازی حساس مهم‌تر بود، درگیری‌ها و جنجال‌های این دیدار بود که موجب شد رسانه به این موضوع بپردازند.

این دیدار که به ال‌کلاسیکوی فوتسال معروف است، همیشه و در هر جایی از فصل با حساسیت‌های زیادی روبروست. این دو تیم فوتسال سال‌های اخیر کشورمان را دو قطبی کردند و همین موضوع باعث شده تا قهرمانی لیگ برتر بین این دو تیم دست به دست شود.

رقابت شدید دو تیم در فصول اخیر باعث شد تا حساسیت‌های این بازی نیز به شدت بالا رود و به همین دلیل درگیری‌ها نیز در این دیدار بیشتر بود. از جمله علل درگیری‌ها به موضوع نتیجه و حساسیت‌های جدولی است و چرا که هیچ یک از دو تیم نمی‌خواهند با شکست مقابل رقیب سنتی خود قافیه را ببازد.

از دیگر دلایل حاشیه‌های دو تیم و شدت گرفتن تنش بین بازیکنان و کادرهای فنی، ضعف داوران است؛ به گونه‌ای که بعد از چند تنش و درگیری، کنترل بازی از داوران خارج شده و به نوعی بازی از روند طبیعی خود خارج می‌شود. ۲ تیم در سال‌های اخیر بازیکنان بزرگ و ملی‌پوش را در خدمت داشتند و این موضوع باعث شده تا داوران با مماشات با این بازیکنان رفتار کنند. به طور مثال در بازی رو گذشته داور می‌توانست با شروع اولین درگیری، به بازیکنان خاطی اخطار دهد اما این اتفاق رخ نداد و بازیکنان در درگیری‌های بعدی با شدت بیشتر عمل کردند.

به طور قطع اگر داوران با قاطعیت بیشتر با بازیکنان خاطی برخورد کنند، شدت تنش‌ها کاهش پیدا کرده و بازی از دست داوران خارج نخواهد شد. در جام جهانی گذشته نیز شاهد بودیم که بازیکنان ایرانی به راحتی اخراج می‌شدند و دلیل آن هم این بود که این بازیکنان فکر می‌کردند با داوران لیگ برتر ایران روبرو هستند و نمی‌دانستند که در عرصه بین‌المللی، داوران به هیچ وجه برای اجرای قانون مماشات نخواهند کرد.

در پایان بازی روز گذشته مسوولان کمیته انضباطی عنوان کردند که جرایم سنگینی برای بازیکنان و مربیان خاطی در نظر خواهند گرفت و حال باید منتظر بود و ببینیم چه احکامی برای این دیدار صادر خواهد شد. میزان این جرایم می‌تواند نشان دهد که آیا فدراسیون می‌خواهد بساط این درگیری‌ها را جمع کند یا اینکه باز هم مماشات صورت خواهد گرفت.

برچسب ها :
# فوتسال

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2408936
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید