امروز جمعه 09 شهریور 1403

Friday 30 August 2024

جملاتی زیبا از کتاب کیمیاگر اثر پائولو کوئیلو


1401/07/27
کد خبر : 23589
دسته بندی : ثبت نشده
تعداد بازدید : 20 نفر

سانتیاگو نام بسیاری از انسان هایی است که رویای شخصی خود را گم کرده اند و در جایی دور تر از آنجا که باید به دنبال ییدا کردن آن می گردند. در قسمت های مختلف کتاب، جملات و عبارت های شگفت انگیزی را می خوانیم که موجب می شود بخواهیم بارها و بارها به آن صفحه برگردیم تا دوباره از نو آن جملات را مرور کنیم. با هم برخی از مهم ترین قسمت های کتاب را مرور می کنیم.
- ما اینجا هستیم تا روح جهان را تغذیه می‌کنیم و زمینی که بر آن زندگی می‌کنیم را بهتر یا بدتر از قبل کنیم، اگر ما بهتر یا بدتر شویم. اینجاست که نیروی عشق وارد می‌شود، چون تا زمانی که عشق بورزیم، همواره آرزومندیم بهتر از آن باشیم که هستیم.
- به ندای قلبت گوش بسپار. قلبت همه چیز را می فهمد، چون روح جهان را می‌بیند و یک روز به نزدش باز خواهد گشت.
- این‌که در یک لحظه از حیات خود، مالکیت و فرمان زندگی را از دست می‌دهیم و خیال می‌کنیم سرنوشت بر زندگی ما مسلط شده است، همین نکته، بزرگ‌ترین فریب دنیاست.
- مرد خوشبخت، مردی است که خدا را در خود ببیند و در وجود خودش به دنبال خدا بگردد. همان‌طور که کیمیاگر گفته است، خوشبختی می‌تواند حتی در یک دانه ناچیز ماسه صحرا هم دیده شود، چون یک دانه ماسه هم گویای لحظه‌ای از آفرینش است، و کائنات برای پیدایش آن میلیون‌ها سال وقت گذاشته ‌اند.
- نیروهایی هستند که ویرانگر که انسان را نابود می کن، اما در حقیقت چگونگی تحقق بخشیدن به افسانه شخصی ‌مان را به ما می‌آموزند. نیروهایی هستند که روح و اراده ما را آماده می‌کنند چون در این سیاره یک حقیقت بزرگ وجود دارد: هر کسی که باشی و هر کاری که بکنی، وقتی چیزی را از ته دل طلب می ‌کنی از این رو است که این خواسته در روح جهان متولد شده. این مأموریت تو بر روی زمین است.
- راز آینده در اکنون است. اگر به اکنون توجه بسپاری داری می‌توانی آن را بهتر کنی؛ و اگر حال خود را بهتر از قبل کنی، آنچه پس از آن رخ خواهد داد نیز بهتر خواهد شد.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/23589
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات
جدیدترین اخبار ها
بروزترین اخبار ها
مطالب مرتبط

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید