امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

جدید ترین ابزار کشاورزی در ایران


1401/07/27
کد خبر : 27320
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 18 نفر

بیلچه باغبانی، کارواش خانگی و سمپاش در مدل های مختلفی به بازار عرضه شده اند و کاربری های گوناگونی را شامل می شوند. در این مقاله ضمن معرفی انواع و کاربرد های این ابزار یک مرکز معتبر عرضه ی محصولات مرتبط با کشاورزی را معرفی خواهیم کرد.


 ابزار کشاورزی

انواع دستگاه سمپاش چه کاربردی دارند؟

کاربرد دستگاه سمپاش به نوع کاربری آن بستگی دارد. به صورت کلی می توان گفت که سمپاش ها نه تنها سرعت سمپاشی را راحت تر می کنند، بلکه با صرفه جویی در مصرف سم، باعث کاهش هزینه های سمپاشی خواهند شد.
دستگاه های سمپاش از نظر کاربرد و کاربری به انواع مختلفی تقسیم می شوند که عبارت است از:

سمپاش دستی:

برای سمپاشی زمین های زراعی کوچک و متراژ پایین استفاده از سمپاش های دستی بسیار مناسب می باشد. این سمپاش ها در دو جنس پلاستیکی و استیل تولید می شود. سمپاش های دستی برای گلخانه های کوچک بسیار کاربردی است.

سمپاشی فرغونی:

سمپاشی های فرغونی یکی از گزینه های ایده آل برای زمین و باغچه های بزرگ می باشد. این سمپاش ها دارای مخزن بزرگی هستند و شما می توانید حجم بالایی از سم را در آن جای دهید. همچنین سمپاش های فرغونی همانند فرغون است و دارای دو چرخ می باشد و شما می توانید به راحتی آن را حمل کنید.

سمپاشی پشت تراکتوری:

سمپاش های تراکتوری یکی از سمپاش های مخصوص مزارع و باغات بسیار بزرگ است و با استفاده از آن می توان باغ های بزرگی همچون پسته و هلو را سمپاشی کرد. این سمپاش ها در پشت تراکتور وصل می شود و از این رو سمپاشی بسیار آسان و راحت خواهد شد.

سمپاش زنبه ای:

سمپاش های زنبه ای دارای یک مخزن بزرگ بنزین است و با استفاده از موتور بنزینی کار می کند. این دستگاه ها دارای مخزن نسبتا مناسبی است که با استفاده از آن می توان تمامی باغ و زمین کشاورزی را سمپاشی نمود.

تریلرهای سمپاش:

سمپاش های تریلری همان طور که از نامش مشخص است که سمپاش بر روی تریلر قرار می گیرد. برای حمل راحت تر این سمپاش ها دو چرخ در زیر آن نصب می شود. می توان این سمپاش ها را در پشت تراکتور نصب کرد.

سمپاش فشاری:

سمپاش های فشاری که به آن سمپاش های تلمبه ای نیز می گویند، از دیگر دستگاه سمپاش است. این دستگاه از یک پیستون و یک مخزن ساخته شده است. برای این کار شما باید تلمبه موجود در سمپاش را چند مرتبه به صورت متوالی فشار دهید تا سم در دستگاه به بیرون پاشش شود.

سمپاش های پشت تخت اهرم دار:

این نوع از سمپاش ها دارای دسته هایی بوده که همانند یک کوله پشتی بر روی شانه ها قرار می گیرد و با استفاده از آن به راحتی می توانید گل ها و گیاهان را سمپاشی کنید. این سمپاش ها باغی بوده و کار کردن از آن آسان می باشد.


ابزار کشاورزی

بهترین بیلچه باغبانی کدام است؟

بیلچه باغبانی دارای انواع مختلفی هستند که هر کدام کارکرد خاصی را در باغبانی دارند. هر فرد با توجه به نوع کارکرد و نیاز خود می تواند یکی از این بیلچه ها را برای خود انتخاب کند. کیفیت ساخت و جنس بیلچه ها یکی از ملاک های خرید افراد است که می تواند باعث بهبود کارکرد آن شود.

انواع بیلچه باغبانی چه تفاوت هایی دارند؟

بیلچه‌ها در دو نوع کلی تاشو و ساده تولید می‌شوند در ادامه به بررسی تفضیلی انواع بیلچه‌ها می‌پردازیم.

بیلچه تاشو:

این ابزار دارای قابلت تاشدگی است و به همین دلیل برای حمل، راحت‌تر از مدل ساده است و همچنین برخی از انواع بیلچه‌های تاشو به دلیل دارا بودن یک کلنگ، چندکاره نیز محسوب می‌شوند. معمولا در ساخت این ابزار از فلزات سبک و مقاوم استفاده می‌شود تا هم برای حمل و نقل وزن زیادی نداشته و هم برای کندن خاک‌های سخت و دارای سنگریزه در کوهستان و طبیعت مناسب باشد.

بیلچه ساده:

از آن برای باغبانی و حفر گودال در خاک‌های مرطوب استفاده می‌شود و معمولا جنس تیغه این ابزار از استیل است تا پس از تماس‌های مکرر با رطوبت یا چند بار شستشو دچار فرسایش یا زنگ زدگی نشود.

بیلچه باغبانی:

بیل های باغبانی یکی از شناخته شده ترین بیل ها هستند که برای جابجایی خاک و مخلوط نمودن کود مورد استفاده قرار می گیرند. این بیل ها بسیار مقاوم هستند و به صورت ساده طراحی شده اند.

بیل ترانشه:

بیل های ترانشه دارای لبه های صاف و نوک تیز هستند و برای آبیاری، کندن ریشه های عمیق و کوددهی کاربرد دارند. شکل ظاهری صاف این بیل ها امکان حفر زمین به صورت ساده را برای کاربران فراهم خواهد کرد.

بیل زهکشی:

برای ایجاد زهکشی و یا حفر گودال جهت کاشت گیاهان از بیل های زهکشی استفاده می شود. نوک این بیل ها گرد و تیغه های آن ها نازک می باشد.


ابزار کشاورزی

بهترین کارواش خانگی چه محصولی است؟

کارواش خانگی برای شستشوی وسایل نقلیه، پاسیو و … دارای فشارهای مختلفی هستند. هر چه فشار ارائه شده بالاتر باشد، قیمت بالاتری داشته و فروش بیشتری نیز دارد. بنابراین در حال حاضر کارواش با قدرت 120 بار به بالا یکی از بهترین های کارواش خانگی به شمار می رود. با استفاده از این کارواش ها حتی می توان ماشین های سنگین را نیز شستشو داد.

برای خرید کارواش خانگی باید به نکات و موارد زیر توجه کنید:

وزن مناسب:

با توجه به این که کارواش های خانگی حجم بالایی از آب را در خود جای می دهد باید وزن پایینی داشته باشد تا بتواند به راحتی آن را حمل کرد. همچنین ابعاد مناسب و ایده آل این کارواش ها از دیگر نکات حائز اهمیت برای خرید این دستگاه می باشد.

طول کابل کارواش:

کارواش ها قابل حمل هستند به همین دلیل طول کابل آن ها باید به اندازه ای باشد که شما بتوانید آن را به پریز وصل کرده و هر قسمت از ساختمان را که تمایل دارید تمیز کنید. همچنین طول کابل بالای این دستگاه امکان شستشوی ماشین را برای شما فراهم خواهد کرد.

موتور:

یکی از مهم ترین اجزای اصلی کارواش های خانگی که باید در هنگام خرید به آن توجه ویژه ای شود، قدرت موتور کارواش ها است. این موتور باید به قدری قدرتمند باشد که بتواند توان پاشش آب را در اختیار مصرف کننده قرار دهند.

قابلیت استفاده از شوینده:

کارواش های خانگی امروزی از قابلیت استفاده از شوینده بهره مند شده اند. به همین دلیل در هنگام خرید برای این که سطوح به خوبی تمیز شوند، شونده های مخصوص مورد استفاده قرار می گیرد.

حالت شستشوی چندگانه:

کارواش خانگی پیشرفته دارای چندین قابلیت شستشو بوده و شما با بهره گیری از این قابلیت ها می توانید مناسب ترین روش شستشو را برای کارواش خود تنظیم کنید. این حالت ها در شستشوی بهتر کارواش ها تاثیر بسیاری دارد.

قیمت:

یکی از مهم ترین مسائل برای خرید انواع کارواش خانگی، قیمت این محصول می باشد. در نتیجه افراد در هنگام خرید، اولویت خود را قیمت کارواش خانگی قرار می دهند.

انواع بذر و ادوات کشاورزی را از کجا بخریم؟

سایت کشاورزی ایران به نشانی اینترنتی WWW.KESHAVARZIIRAN.COM با هدف خدمت‌رسانی و تامین نیازهای صنعت کشاورزی ایران تاسیس شده است.
تعهد کیفیت محصولات کشاورزی ایران با عنایت به تجربه و شناخت فنی محصولات تولیدی و وارداتی و حساسیت‌های بالا در انتخاب آن شکل گرفته و تضمین قیمت نیز ماحصل حذف واسطه و عرضه مستقیم و دست اول محصولات است. علاوه بر امکان سفارش محصولات به صورت آنلاین در این سایت که مزیت ارسال فوری و رایگان را به همراه دارد، امکان خرید عمده ی انواع سمپاش و انواع محصولات از جمله بیلچه باغبانی و کارواش خانگی از طریق تماس با این مجموعه مهیا است.
برای کسب اطلاعات بیشتر و دریافت راهنمایی از کارشناسان سایت کشاورزی ایران می توانید با شماره های تماس خط ثابت: 02126305952 و شماره همراه: 09109812738 تماس حاصل فرمایید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27320
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید