امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های گردشگری در شهر مشهد و قشم


1401/07/27
کد خبر : 25952
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

مجتمع تجاری سیتی سنتر ۱ و ۲

این دو مرکز خرید مدرن و نسبتا بزرگ مکانی ایده آل برای آغاز خرید است و علاوه بر داشتن خریدی خوب و مقرون به صرفه تجربه یک روز مفرح و شاد را در اختیارتان می گذارد. در این بازار کالاهای متنوعی عرضه می شود که یکی از پر طرفدارترین آن ها انواع دوربین های عکاسی و تجهیزات وابسته به آن است . بنابراین اگر به دنبال خرید دوربین حرفه ای و یا لوازم جانبی آن هستید بدون اتلاف وقت به این مجموعه بیائید .
همینطور اینجا محل مناسبی برای خرید انواع پوشاک ، لوازم آرایشی بهداشتی و انواع عطر و ادکلن است . مراکز خرید سیتی سنتر یک و دو درست مقابل یکدیگر قرار دارند و به وسیله یک‌ پل هوایی به یکدیگر وصل می ‌شوند .
در سیتی سنتر در تور قشم لحظه آخری سفر باتو یک انواع پوشاک ، کیف و کفش ، لوازم نوزاد و سیسمونی همچنین  انواع مواد خوراکی را خواهید یافت . و در طبقه سوم آن ،  رستورانی شیک و زیبا وجود دارد که از مهمانان با انواع خوراک های ایرانی و خوراک های لذیذ دریایی پذیرایی می کند. در بخشی از طبقه سوم نیز فست فود های مختلف در حال طبخ و سرو خوراک های متنوع هستند و در طبقه سوم آن نیز یک شهربازی کوچک و سالن بولینگ و سینمای چهار بعدی از وجود دارد  .
و در سیتی سنتر دو انواع وسایل دکوری و تزئینات خانه عرضه می شود  . همچنین در این مجموعه چندین کافی شاپ نیز وجود دارد که محل مناسبی برای رفع خستگی و گرسنگی است .
از میان مطالب پیشین سایت: لباس محلی زنان قشم

مراکز خرید در منطقه بندر درگهان

بندر درگهان در خارج از شهر قشم و در فاصله نسبتا کوتاهی از شهر قرار گرفته و محل مناسبی برای تهیه پوشاک و کالاهای دیگر بصورت عمده است . اغلب هتل های شهر دارای سرویس ایاب و ذهاب به این منطقه هستند ، و اگر به هر دلیلی مایل هستید خودتان به درگهان بروید ، می‌توانید از میدان برگ سبز در محله بازار قدیم سوار تاکسی های خطی شوید . در بازار های بندر درگهان کالاهای تازه ترخیص شده را می بینید و از تنوع و حجم بالای آن ها شگفت زده می شوید . توجه داشته باشید اغلب کالاها در این جا به صورت عمده عرضه می گردند و البته قیمت های آن ها ارزانتر از مراکز خرید در شهر قشم است . معروفترین بازارهای درگهان عبارتند از : بازار دو دلفین ، بازار نصب ، بازار اطلس ، بازار زمرد ، بازار صدف و بازار نور .

بازار دو دلفین قشم

این بازار دارای دو طبقه تجاری بوده و به نسبت مدرن تر است و یکی از محبوب ترین بازارهای این منطقه بشمار می آید .  در طبقه اول آن انواع کیف و کفش ، پوشاک ، شال و روسری عرضه می گردد و طبقه دوم آن اغلب پوشاک عمده عرضه می شود .

شهر تاریخی و بسیار زیبای مشهد در تور مشهد لحظه آخری بواسطه بارگاه امام هشتم – رضا (ع) به شهرت رسیده و اما امروزه با پدید آمدن امکانات رفاهی و تفریحی متنوع و منحصر بفرد مورد توجه فراوان قرار گرفته و سالانه بر تعداد مسافران و گردشگران آن افزوده می شود . بطوریکه سالانه میلیون ها گردشگر ایرانی و خارجی از این شهر دیدن می کنند و همین امر سبب شده شهر مشهد عنوان پایتخت معنوی ایران را بدست آورد .  تا پیش از این مسافران به زیارت بارگاه امام هشتم بسنده می کردند اما امروزه همه مسافران بخشی از زمان خود را به بازدید از اماکن فرهنگی و گشت و گذار در ییلاقات اطراف این شهر اختصاص می دهند . البته شهر مشهد امروزه به شهری مدرن و پیشرفته تبدیل شده و دارای مجموعه های تفریحی و مراکز خرید بسیار متنوع نیز هست .  
در ادامه با سفر باتو  در تور لحظه آخری همراه باشید تا گوشه و کنار این شهر شگفت انگیز را به شما معرفی کنیم :

زیارت حرم مطهر امام رضا (ع)

بدون تردید زیارت حرم مطهر امام هشتم (ع) الویت هر مسافری است . این حرم نورانی با گنبدهای طلائی رنگ خود از کیلومتر ها دور تر می درخشد و همه نگاه را به سمت خود خیره می کند ، و با قدم زدن در ساحت مقدس آن ، آرامشی ژرف را تجربه خواهید نمود . آنچه امروزه این جایگاه معنوی را مزین و متمایز نموده ، معماری زیبا و باشکوه ، رواق‌ها و صحن‌‌های متبرکه آن است و باید افزود بنای اصلی این حرم در دوران حکومت سامانیان بنیان گذارده شده و از همان زمان تا به امروز مدام در حال تغییر و تحول بوده و به شکوه و وسعت آن افزوده شده است .  محوطه بیرونی حرم نیز روز به روز وسیع تر می شود و همچنین در اطراف آن بازار ها ، هتل ها و رستوران های مختلفی دیده می شود که برای ادامه گشت و گذار و تهیه سوغاتی بسیار ایده آل است.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25952
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید