امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های دیدنی در کشور گرجستان و سفر به آنتالیا


1401/07/27
کد خبر : 26107
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 14 نفر

شهر تاریخی تفلیس پایتخت کشور گرجستان است که به خصوص در دو دهه اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته و توانسته زیر ساخت های صنعت توریسم را بهبود بخشیده و به یکی از قطب های گردشگری در این کشور و منطقه قفقاز تبدیل شود . تفلیس بزرگترین و البته پر جمعیت ترین شهر در این کشور است و وجود جاذبه های فراوان سبب شده ابتدا مسافران در این شهر توقف نموده و سپس بعد از دو الی سه روز اقامت در این آن راهی دیگر شهرهای این کشور شوند .
گفتنی است تلفظ کلمه تفلیس در زبان گرجی ،Tbilisi  است که به معنای شهری با چشمه آب گرم متعدد است . زیرا این شهر از گذشته تا به امروز دارای چشمه های آب گرم فراوانی بوده که البته هم اکنون تعداد کمی از این چشمه ها باقی مانده است  .
اما باتومی شهری توریستی و مدرن در تور گرجستان  است که در امتداد دریای سیاه واقع شده و مقصدی ایده ال برای گذران تعطیلات تابستانی به حساب می آید . باتومی پایتخت تابستانی گرجستان نام گرفته و از طبیعت زیبا و آب و هوای بسیار مطبوع برخوردار است .
در ادامه با ما همراه باشید تا برخی از جاذبه های دیدنی این دو شهر را به شما معرفی کنیم :
کلیسای جامع مادر مقدس در باتومی  
کشور گرجستان دارای کلیساها و صومعه های باشکوه و زیبای فراوانی است که هرکدام از معماری منحصر بفردی برخوردار هستند . کلیسای جامع مادر مقدس یکی از زیباترین و البته مهم ترین کلیساهای شهر باتومی است  که ما بین سال‌های ۱۸۹۸ تا ۱۹۰۳ میلادی ساخته شده است . این بنا در ابتدا به پیروان کاتولیک تعلق داشته و امروزه بعد از گذشت سال ها به پیروان ارتودوکس تعلق دارد . این کلیسا متشکل از دو برج است و اطراف آن با پنجره ‌های رنگی تزئین شده و در ورودی آن نیز دو مجسمه از پیامبران به چشم می‌خورد . و دیواره های داخلی آن نیز با نقاشی‌ های بسیار زیبا تزئین شده است .
پارک میراکل در باتومی   Miracle Park
پارک زیبا و دیدنی میراکل از جمله تفرجگاههای پر طرفدار در شهر باتومی است که در نزدیکی ساحل قرار دارد و در اطراف آن امکانات تفریحی متنوعی به چشم می خورد . اغلب گردشگران حداقل یکبار به این پارک زیبا آمده و روزی سراسر شاد را تجربه می کنند .  هتل رادیسون بلو (Radisson Blu Hotel)، مرکز تجاری باتومی ، برج الفبا (Alphabetic Tower) و فانوس دریایی باتومی از دیگر جاذبه های این پارک است و همچنین در طول سال بسیاری از فعالیت های فرهنگی نظیر کنسرت ها و جشنواره های مختلف در این مکان برگزار می شود .
مرکز خرید جومارتسی پازار
مرکز خرید جومارتسی پازار یکی دیگر از معروف ترین مراکز خرید شهر آنتالیاست که از همه لحاظ نظر مشتریان را به خود جلب می نماید . جومارتسی پازار ، تنها در روزهای یکشنبه و در منطقه ای عیان نشین برپا می شود و هر هفته در آن اجناس متنوعی عرضه می گردد .
از انواع میوه‌ و سبزیجات تازه گرفته تا غرفه های خوراک های محلی و شیرینی جات سنتی نظر هر بیننده ای را به خود جلب میکند  . همچنین در این بازار با پارچه های متنوع و با کیفیت ، انواع صنایع دستی چرمی ، گیاهان معطر و دارویی ، و همچنین انواع ادویه روبرو می شوید و اگر قد خرید نداشته باشید باز هم به زحمت میتوان از آن دست خالی بیرون آمد . خلاصه این بازار مکان مناسبی برای تهیه سوغاتی‌ و خرید است .
مرکز خرید مارک
پیشنهاد بعدی ما گشت و گذار و خرید از مرکز خرید مارک در تور آنتالیا ارزان است . این مجموعه یکی از جدیدترین و مدرن ترین مراکز خرید موجود در شهر آنتالیاست و برندهای بزرگ دنیا را در خود جای داده است . باید افزود این مجموعه دارای امکانات رفاهی مختلفی بوده و دسترسی به آن بسیار آسان است . همانطور که گفتیم مرکز خرید مارک یکی از بهترین و پرطرفدارترین ها بوده و کار خود را از سال ۲۰۱۳ میلادی آغاز کردهاست و با وسعتی حدود پنجاه و یک هزار متر مربع و امکانات رفاهی متنوع ٬  از همان ابتدا مورد استقبال گردشگران قرار گرفته است .
 در این مجموعه کالاهای متنوعی عرضه می گردد و بخش بزرگی از آن ، به انواع پوشاک اختصاص یافته است . حین گشت و گذار در این مجموعه برندهای بزرگ ترک و اروپایی را می بینید که اغلب در برخی ایام سال تخفیف های قابل توجهی را دارند . باید اضافه کرد این مجموعه ٬ دارای سرگرمی ها و امکانات رفاهی مختلف است و رستوران های متعددی در آن وجود دارد  .  
مرکز خرید دیپو آنتالیا
خوب حالا به مرکز خرید خوب و زیبای دیپو می رسیم که با وجود فضایی دلنشین و بزرگ بسیار پر طرفدار شده است . سالانه میلیون ها مسافر از این مجموعه  دیدن می کنند و برندهای معتبر پوشاک نظر همگان را جلب می کند . این مجموعه نیز دارای امکانات مختلف نظیر چندین کافه و رستوران است .
منبع: تهران با شما





لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26107
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید