امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های دیدنی در کشور روسیه سن پترزبورگ


1401/07/27
کد خبر : 26122
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 19 نفر

سن پترزبورگ ، دارای مکان های تاریخی و فرهنگی بسیاری است و حین گشت و گذار در شهر با کاخ های زیبا و باشکوهی روبرو خواهید شد که هر کدام قرن ها قدمت داشته و از سبک معماری منحصر بفردی پیروی می کنند . همچنین برخی از گالرهای هنری و موزه های این شهر به شهرت جهانی رسیده اند و پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را در الویت برنامه های خود قرار دهید .
ما در ادامه این مطلب  سفر باتو ، قصد داریم معروف ترین جاذبه های این شهر را به شما معرفی کنیم و برخی از آن را میتوانید به صورت رایگان بازدید کنید . پس با ما همراه شوید :

بازدید از موزه ها و گالری ها

همانطور که در ابتدای این مطلب اشاره نمودیم بازدید از موزه ها و گالری های هنری این شهر بسیار پر طرفدار است و سالانه هزاران مسافر را به سمت خود می کشانند . البته تعداد این اماکن فرهنگی در شهر سن پترزبورگ کم نیست از این رو پیشنهاد می کنیم در ابتدا به سراغ موزه زیگموند فروید و ولادیمیر ناباکوف بروید . گفتنی است بازدید از این دو مکان در تمامی ایام سال رایگان خواهد بود .

موزه  مارینا گیسیچ

این موزه گالری شگفت انگیز در تور روسیه، یکی از پر طرفدارترین هاست و با بازدید از آن با بخش بزرگی از هنر مدرن کشور روسیه آشنا می شوید . سالانه گردشگران بسیاری از این مکان دیدن می کنند و از کارهای بزرگ هنرمندان جوان این کشور لذت می برند . این موزه گالری نیز در میان جاذبه های دیدنی رایگان این شهر قرار گرفته است .  

قلعه پیتر و پاول

قلعه پیتر و پاول که از آن به عنوان ارگ اصلی شهر سنت پترزبورگ یاد می گردد در جزیره کوچکی به نام  زایاچی و در دهانه رود نوا واقع شده است . بهتر است بدانید قلعه پیتر و پل اولین بنای تاریخی ساخته شده در شهر سن پترزبورگ است که در قلب شهر قرار گرفته است . در اطراف جزیره زیبای زایا چی مکان های تاریخی و موزه های دیگری وجود دارد . از این رو معمولا گردشگران بسیاری برای بازدید و گشت و گذار به این منطقه می آیند .  
جالب است بدانید در اوایل دهه ۱۹۲۰ میلادی این قلعه محل زندانی مجرمان بوده و باگذشت قرن ها ، امروزه به یکی از دیدنی ترین موزه های شهر تبدیل شده است .

قصر کوچک سن پترزبورگ ( کلبه پتر کبیر)

کلبه پتر کبیر بنایی چوبی کوچک اما بسیار زیباست و اولین عمارت ساخته شده در این شهر است و از آن به عنوان اولین کاخ سلطنتی تزار یاد می گردد . قصر کوچک پتر کبیر در قرن هفدهم میلادی ساخته شد و شصت متر وسعت دارد .

کلیسای ناجی در خون

در شهر مسکو و سنت پترزبورگ با کلیساهای متعدد و زیبایی روبرو می شوید که هر یک دارای معماری منحصربفردی بوده و از اهمیت بالایی برخوردار هستند . در این میان ، بنای باشکوه کلیسای ناجی در خون ، یکی از دیدنی ترین بناهای تاریخی این شهر است . قدمت این بنا به  سال  1883 میلادی باز می گردد و نام دیگر آن قیام مسیح است .
 این بنای باشکوه به دستور الکساندر سوم ، و برای گرامیداشت پدرش " تزار الکساندر دوم " ساخته شد و چیزی در حدود صد و چهل سال از ساخت آن می گذرد . سبک معماری این بنا برگرفته از سبک معماری روسی و قرون‌ وسطی است و تزئینات داخی آن شما را برای ساعت ها سرگرم  می کند . جالب است بدانید در ساخت این بنا از هفت هزار و پانصد مترمربع موزاییک استفاده شده ، و تمامی دیوار ها و سقف داخلی آن توسط موزاییک‌ های طراحی و منقوش پوشیده شده است . و هر کدام از این نقاشی ها بخش های مختلف کتاب مقدس‌ را روایت می کند .

موزه دولتی روسیه

موزه دولتی روسیه بزرگترین موزه در کشور روسیه است و از آن به عنوان گنجینه ای شهر سن پترزبورگ یاد می شود . ساختمان این موزه ، کاخی زیبا و وسیع است و قدمت آن به دو قرن پیش باز می گردد . در این موزه شاهد تماشای بیش از چهارصد هزار اثر هنری از هنرمندان روسی خواهید بود .  
تور کوش آداسی را در سایت سفر باتو ببینید.

کاخ سلطنتی کنستانتین

در سراسر شهر سن پترزبورگ کاخ ها و عمارت های باشکوهی دیده می شود که هر کدام تاریخی طولانی را از سر گذرانده اند .  در این میان کاخ سلطنتی کنستانتین که نام کامل آن کنستانتینوفکسی است ، از اهمیت بسیاری برخوردار بوده و بازدید از تمامی جزئیات آن به ماه ها زمان نیاز دارد .
ادامه مطالب در این لینک
کاخ سلطنتی کنستانتین در قرن هجدهم میلادی به دستور پتر کبیر و توسط معمار مشهور آن دوران ، ژان باپتیست لبلوند بنا و در فاصله سی کیلومتری از شهر سنت پترزبورگ و در منطقه ای به نام استرلنا واقع شده است .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26122
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید