امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های دیدنی در شهر کوش آداسی ترکیه را از دست ندهید


1401/07/27
کد خبر : 26216
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر

شهر کوش آداسی دارای امکانات رفاهی و تفریحی سطح بالاست و هتل های لوسک تمام شهر را در بر گرفته و اغلب با خدمات YOU ALL مجالی برای گردش در شهر باقی نمی گذارند .
جالب است بدانید تور کوش آداسی به خاطر داشتن همین هتل های لوکس و پارک های آبی منحصر بفرد به شهرت رسیده است و حین سفر به این شهر متوجه می شوید که بیشترین گردشگران آن را خانواده ها تشکیل داده اند و همگی همراه فرزندان خود به این سفر آمده اند . امروزه مسافران ایرانی نیز همانند گردشگران اروپائی توجه بیشتری به این شهر داشته و برای این سفر رغبت فراوانی دارند . این شهر در غرب کشور ترکیه قرار دارد و با کشور یونان و جزیره ساموس همسایه است از این رو برخی گردشگران یک روز را برای سفر به این جزیره یونانی اختصاص می دهند . در ادامه با ما همراه باشید تا گوشه و کنار این شهر زیبا را بهتر بشناسیم .

پارک آبی آدالند

به گزارش سفر باتو ، پارک آبی آدالند یکی از ده پارک آبی برتر در دنیاست که خود دلیل اصلی برخی سفرها به این شهر شده است . این مجموعه تفریحی مطابق استانداردهای روز دنیا طراحی و ساخته شده و با وجود بازی های متنوع و مهیج این مجموعه را خاص و پرطرفدار نموده است . پارک آبی آدالند بیش از بیست و پنج هکتار وسعت دارد و یکی از مزیت های آن فاصله کمی است که تا مرکز شهر دارد ( در هفت کیلومتری شهر قرار گرفته است ) .
در این مجموعه بازی های متنوعی در انتظارتان خواهد بود از انواع سرسره های کوچک و بزرگ گرفته ، تا استخرهای مختلف نظیر استخر موج ، استخر سرگرمی ، استخر اقیانوس و همچنین رودخانه کند ، رودخانه رفتینگ و ... .
با تهیه بلیط ورودی از خدمات و امکانات موجود در این مجموعه بهره مند خواهید شد که شامل استفاده یک روز کامل از استخرهای شنا و انواع بازی های موجود است ، همچنین تراس حمام آفتاب ، برج های پرش از ارتفاع ، پارکینگ ، رختکن و ... در اختیارتان قرار می گیرد .
البته در این شهر پارک های آبی دیگری نیز وجود دارد که همگی مجهز و بسیار منحر بفرد هستند .
 

قلعه کوش آداسی

شهر کوش آداسی دارای تاریخچه ای کهن و هزاران ساله است و هسته اضلی شهر پیش از میلاد مسیح بنیان گذاری شده است . این منطقه همواره تحت فرمانروایی امپراتوری های بزرگی همچون ایرانیان و رومیان اداره می شد . از این رو بازدید از آثار باستانی شهر در الویت برنامه های گردشگران قرار می گیرد .
قلعه تاریخی کوش آداسی یکی از جاذبه های دیدنی و بسیار پر طرفدار در این شهر است که در جزیره کبوتر واقع شده است . جالب است بدانید نام جزیره پیجن (کبوتر) در زمان عثمانیان و به علت مهاجرت و زندگی پرندگان بیشمار در آنجا به آن نسبت داده شده است . برای رسیدن به این جزیره پیاده راهی با طول بیش از سیصد متر در کنار ساحل ساخته شده که با گذر آن به این جزیره خواهید رسید قلعه کوش آداسی در زمان امپراطوری عثمانی بنا شده و در آن زمان وظیفه حفاظت از این منطقه را در برابر حملات دزدان دریایی بر عهده داشت.  تور مارماریس را از آژانسهای معتبر سفر باتو خرید کنید.

معبد باشکوه آرتمیس

معبد باشکوه آرتمیس یکی از باشکوه ترین آثار باستانی اینشهر است که در دنیا به شهرت رسیده و قدمت آن به قبل از میلاد مسیح باز می گردد . باستان شناسان این بنا را یکی از عجایب هفتگانه دنیا نامیده اند و جزو  اولین معبد مرمری در جهان باستان است .
مطاله کنید
همچنین ، این بنا را زیباترین بنای کره خاکی می دانند ، و در مورد آن داستان های مختلفی نقل شده است و بر اساس برخی روایت های تاریخی این بنا در ابتدا توسط کرزوس پادشاه ثروتمند لیدیه ساخته شد و مدتی بعد از آن و پیش از میلاد مسیح توسط هروستراتوس به آتش کشیده شد و این آتش سوزی با تولد اسکندر مقدونی همزمان بود . گفته می شود در آن زمان همه مردم درگیر متولد شدن اسکندر بوده و کسی نتوانست این معبد را آتش نجات دهد .
 همچنین گفته می شود بعدها اسکندر مقدونی قصد داشت که هزینه بازسازی آن را بپردازد ولی حکام و مردم شهر ، کمک وی را رد نمودند . پس از مرگ اسکندر در سال 323 پس از میلاد مسیح این معبد مورد باز سازی قرار گرفت . اما پس از آن در دوره های مختلف بارها و بارها ویران و دوباره باز سازی شد .


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26216
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید