امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های دیدنی در شهر ازمیر ترکیه


1401/07/27
کد خبر : 26215
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر

ازمیر در غرب کشور ترکیه واقع شده و یکی از قطب های اقتصادی و بارزگانی در منطقه بوده و با دارا بودن بندرگاه ، سالانه مبادلات تجاری بسیاری در این شهر انجام می پذیرد . این شهر جمعیتی بالغ بر چهار میلیون نفر را در خود جای داده است و با تاریخی سه هزار ساله دارای فرهنگ و تمدنی دیرینه است .
این شهر در امتداد دریای اژه واقع شده از این رو دارای سواحلی زیبا ، آب وهوایی لطیف و امکانات رفاهی و تفریحی متنوع است .  همچنین باید افزود هزینه های سفر و اقامت در آن به نسبت سایر شهرهای توریستی این کشور پایین است و وجود فرودگاه در اینشهر سبب سهولت بیشتر شده است  . ازمیر شهری آرام است و با وجود جاذبه های دیدنی فراوان از شلوغی و هیاهوی گرشگران در امان بوده است .
 
همچنین باید افزود سالانه نمایشگاه ها ، همایش های تجاری ، علمی و ... مختلفی در این شهر برگزار می شود و همین امر تعداد سفرهای انجام پذیرفته در آن را دو چندان نموده است . باید افزود شهر ازمیر از نظر علمی نیز پیشرو بوده و دانشگاه صنعتی ازمیر از شهرتی جهانی برخوردار است .
 سواحل جنوبی ازمیر در تور ازمیر سفر باتو  ، دارای چشم اندازی بسیار زیباست و محل مناسبی برای تفریح و خوشگذرانی  گردشگران است . در امتداد این ساحل هتل ها و اقامتگاههای متنوعی به چشم می خورد که بهتر است پیش از انتخاب محل اقامت خود برخی از آن ها بررسی کنید .
 ماسه های طلائی رنگ، آبهای فیروزه ای ، سکوت و آرامش و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی متنوع ، از مشخصه های این منطقه هستند .  
در ادامه این مطلب به شرح برخی از جاذبه های این شهر توریستی می پردازیم . پس با ما همراه شوید :
موزه آرگو
شهر ازمیر دارای تاریخی سه هزار ساله بوده و از این رو بازدید از موزه آگورا بسیار جذاب و تماشایی خواهد بود . گفتنی است این موزه بر روی ویرانه های یک بازار تاریخی ساخته شده که در جریان وقوع زلزله ای مهیب به طور کامل تخریب شده بود اما وباره بازسازی گردید .
بازار سنتی کمرالتی  
اغلب گردشگران خوش ذوق بازدید از شهر زیبای ازمیر را با گشت و گذار در بازار سنتی این شهر آغاز نموده و حین تماشای اجناس متنوع این بازار ، با آداب و رسوم و فرهنگ مردمان این شهر آشنا می شوند . بازار کمرالتی مکانی سر پوشیده است که چندین خیابان را در بر گرفته و از دکه ها و حجره های متعددی تشکیل شده است .
تنوع کالا در این بازار بقدری بالاست که گردشگران بندرت از آن دست خالی بیرون می آیند و بی آنکه متوجه باشید ساعت ها زمان را به گشت و گذار در این بازار مشغول بوده اید . از انواع پوشاک تا انواع لوازم خانگی و دکوری ، صنایع دستی و مواد خوراکی را در این بازار خواهید یافت که برخی برای سوغات مناسب هستند .  
روزانه صدها نفر از این بازار دیدن می کنند و در فصل تابستان تعداد بازدید کنندگان بسیار بیشتربوده و حتی به هزاران نفر خواهد رسید . گشت و گذار در این بازار بسیار جذاب و سرگرم کننده بوده و عطر ها و رنگ ها شما را مجذوب می کند . همچنین در اطراف این بازار رستوران ها و غذا خوری های مختلفی وجود دارد که مکان مناسبی برای رفع خستگی و گرسنگی اند  .
کاخ بیرگی کاکیراگا
همانطور که گفتیم شهر ازمیر تاریخی چند هزار ساله دارد و تعجبی ندارد اگر حین گشت و گذار در این شهر با آثار تاریخی ارزشمندی برخورد کنید . کاخ باشکوه و زیبای بیرگی کاکیراگا  یکی از جاذبه های گردشگری شهر ازمیر است قدمتی بیش از سیصد سال دارد و از دوران حکومت عثمانیان به یادگار مانده است . محوطه پیرامون این کاخ را باغی سرسبز و زیبا احاطه نموده که گشت و گذار در آن رویایی و بسیار جذاب خواهد بود .  
مسجد تاریخی حیصار
پیشنهاد می کنیم بازدید از بنای تاریخی و بسیار زیبای مسجد حیصار را در الویت برنامه های خود قرار دهید . این بنا بیش از پانصد سال قدمت دارد و حاصل هنرنمایی معماران بزرگ عثمانی است. تور بدروم را در سایت آنلاین ببینید.
مرکز خرید اگه پارک  
شهر ازمیر دارای مراکز خرید مدرن و متنوعی است که همگی دارای نمایندگی های برندهای محبوب ترک و اروپایی هستند . اما از میان همه این مراکز خرید اگه پارک از شهرت بیشتری برخوردار بوده و به خصوص برای تهیه پوشاک ایده ال است . اغلب کالاهای عرضه شده در این مجموعه بسیار شیک و مطابق مد روز است و در کنار آن وجود امکانات رفاهی متنوع همه چیز را برای رفاه حال شما مهیا نموده است .



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26215
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید