امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های دیدنی در شهرهای توریستی بانکوک و پاتایا و کشور مالزی


1401/07/27
کد خبر : 25962
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 21 نفر
سفر به شهرهای بانکوک ، پاتایا و پوکت در تور تایلند  به نسبت دیگر شهر های توریستی شرق آسیا کم هزینه تر بوده و شما را با طبیعتی شگفت انگیز و خیره کننده آشنا می کند . سفر به این شهرها بقدری جذاب است که آوازه آن در کل دنیا پیچیده و سالانه میلیون ها گردشگر هزاران کیلومتر را برای تماشای اینهمه زیبایی و داشتن تعطیلاتی بیاد مانده طی می کنند . وجود صد ها جاذبه تفریحی و دیدنی در این شهرها مجالی برای تعلل نمی دهد و به خصوص در دهه های اخیر شاهد افزایش روز افزون این آمارها هستیم .  زیر ساختهای گردشگری در شهرهای توریستی کشور تایلند پیشرفت چشمگیری داشته و امکانات رفاهی و تفریحی متعددی در آنها پدید آمده که حال آن درآمد خیره کننده این کشور از صنعت توریسم و گردشگری است .
در ادامه این مطلب قصد داریم تا شما خوانندگان گرامی را با برخی از جاذبه های دیدنی شهرهای بانکوک و پاتایا  آشنا نماییم ، پس با ما همراه شوید .

مرکز خرید سیام پاراگون در بانکوک

بر اساس مطلب سایت سفر باتو ، سیام پاراگون یکی از بزرگترین و البته پرطرفدارترین مراکز خرید شهر بانکوک است که با دارا بودن فروشگاههای متنوع و همچنین امکانات رفاهی و تفریحی متعدد به یکی از بهترین ها تبدیل شده و وسعتآن بقدری زیاد است که آن را شهر همانند یک شهر کوچک می دانند . در این مجموعه برندهای بزرگ دنیا نمایندگی دارند و همگی کالاهای مد روز دنیا را عرضه می کنند .
همچنین بزرگترین آکواریوم جنوب شرق آسیا در همین مجموعه ساخته شده و البته این تنها امتیاز این مرکز خرید نیست . وجود سالن های سینمای چند منظوره و نمایشگاه ماشین های لوکس لامبورگینی و فراری از دیگر جاذبه های مرکز خرید سیام است .

بازار چاتوچاک در بانکوک

 بازار سنتی چاتوک  حدود چهار هزار متر مربع وسعت دارد و با وجود هشت هزار مغازه محل مناسبی برای گشت و گذار و خرید است همچنین شما را با فرهنگ و تمدن مردمان این شهر آشنا می کند . این بازار یکی از شلوغ ترین مراکز خرید شهر بانکوک است و تنها در روزهای شنبه و یکشنبه هر هفته بر پا می گردد و البته شلوغی و ازدحام آن برای همه گردشگران خوشایند نیست . روزانه دویست هزار نفر از این بازار دیدن می کنند پس اگر از شلوغی و همهمه هراسی ندارید یک روز خود را به گشت و گذار در این بازار اختصاص دهید .

موزه ملی مالزی

موزه ملی مالزی «موزه نگارا» یکی از دیدنی ترین موزه های کشور مالزی است که از چهار گالری با موضوعات مختلف تشکیل شده است .  دو گالری آن در طبقه همکف و دو گالری دیگر آن در طبقه اول قرار دارد . حین بازدید از این موزه شاهد آثار منحصر بفردی از دوران مختلف همچون پارینه‌ سنگی ،  عصر ‌آهن و عصر برنز خواهید بود که در نوع خود بی نظیر هستند .

برج کی ال کوالالامپور

برج مخابراتی کی ال که از دیگر سازه های سر به فلک کشیده و زیبای شهر کوالالامپور است که شباهت بسیاری به برج میلاد در تهران دارد . این بنا در نزدیکی برج‌های دوقلوی پتروناس قرار دارد و یکی دیگر  از مکان های دیدنی شهر کوالالامپور است . این بنا دارای چهارصد و بیست و یک متر ارتفاع است ، و چهارمین برج بلند دنیا بشمار می آید . گردشگران امکان بالا رفتن از آن و تماشای چشم ‌انداز بی ‌نظیری شهر را در تمامی ساعات شبانه خواهد داشت   .
بوکیت بینتانگ (Bukit Bintang)
بوکیت بینتانگ یکی از معروف‌ ترین خیابان‌ های شهر کوالالامپور  در تور مالزی است که به سبب وجود هتل‌های فراوان، رستوران‌های بین‌المللی و مراکز خرید متنوع به یکی از پاتوق های گردشگران تبدیل شده است . کافه و رستوران های این خیابان تا پاسی از شب باز هستند و اغلب مملو از گردشگر اند و با تاریک شدن هوا بر جنب و جوش و جذابیت آن افزوده می شود .

بازار مرکزی شهر کوالالامپور

بازار مرکزی شهر کوالالامپور یکی از جذابیتترین بازارهای این شهر است و در میان اهالی شهر و همین طور گردشگران از اهمیت بالایی برخوردار است . این بازار مکان مناسبی برای گشت و گذار و خرید سوغاتی و همچنین آشنایی با فرهنگ و آداب و رسوم مردمان این کشور است .
بیشتر بخوانید: غذاهای خیابانی مقاصد محبوب گردشگری
همچنین در این بازار انواع میوه و سبزیجات و مواد غذایی نیز عرضه می گردد که امتحان کردن برخی خالی از لطف نخواهد بود .
غارهای باتو  (Batu Caves)
غارهای باتو یکی از اماکن مقدس و مذهبی هندوها است و سالانه جمعیت بسیاری برای عبادت و بازدید از آن به این شهر سفر می کنند . برای بازدید از این غار می بایست از پله ‌های بسیاری بالا بروید و البته در طول این مسیر شاهد چشم انداز زیبایی از طبیعت اطراف خواهید بود . در طول این مسیر گاه دسته های میمون های بازیگوش به استقبال تان می آیند و برخی گردشگران با موزه یا بادام زمینی از آنها پذیرایی می کنند  .

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/25962
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید