امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

جاذبه های دیدنی در جزیره زیبای قشم را از دست ندهید


1401/07/27
کد خبر : 26228
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 17 نفر
قشم یکی از زیباترین جزایر ایران است که با وجود پدیده های زمین شناسی نادر مورد توجه  جهانیان قرار گرفته است . قشم از امتیازات فراوانی برخوردار است و سراسر این جزیره شگفت انگیز پر از جاذبه های تماشایی است و علاوه بر این طبیعت زیبا بازارها و مراکز خرید در تمامی گوشه و کنار این جزیره به چشم می خورد . و این خود دلیلی برای استقبال مسافران برای این سفر است .
این روزها و با شیوع ویروس کرونا و محدود شدن سفر های خارجی ، جزیره قشم بیش از پیش مورد توجه قرار گرفته است و گویی قرار است جایگاه واقعی و شایسته خود را بدست آورد . ما نیز در سایت سفر باتو ، در این راه قدمی برداشته و می خواهیم شما را با بخشی از زیبائی های قشم و تفریحات قشم آشنا کنیم .

جزیره هنگام

در اطراف قشم جزایر زیبایی وجود دارد که هر یک دارای طبیعتی بکر و خیره کننده اند . یکی از زیباترین این جزایر هنگام نام دارد . هنگام در جنوب جزیره قشم واقع شده و کوتاهی مسافت آن تا قشم و مناظر شگفت انگیز اش سبب شده به یکی از جاذبه های پرطرفدار قشم تبدیل شود .
هنگام جزیره ای کوچک اما بی نهایت زیباست و گردشگران با کرایه کردن قایق در مدت زمان کوتاهی خود را به آن رسانده و زیبایی ها و آرامش حاکم بر آن لذت می برند ، در میان راه اگر خوش شانس باشید دسته های دلفین هایی را خواهید دید که در حال شنا و بازی هستند . همچنین بازدید از بازارهای کوچک محلی و خانه هایی روستایی این جزیره بسیار جالب و سرگرم کننده خواهد بود ، و میتوانید از بومیان صنایع دستی و سوغاتی بخرید . شن های طلائی رنگ و براق در کنار آب های فیروزه های و صخره های شگفت انگیز ، زیبایی خاصی به این جزیره بخشیده است .

غار خربس  

ویرانه های به جا مانده از روستای تاریخی خربس ، از دوران ساسانیان به جا مانده است . روستای خربس قرن ها پیش شهری پر رونق و نسبتا پر جمعیت بوده است . اطراف این روستا را تپه های مرجانی در بر گرفته و آثار باستانی متعددی در اطراف آن دیده می شود که ارزش تماشا کردن را دارد .  
و اما غار خربس یکی دیگر از جاذبه های دیدنی در جزیره قشم است که دهانه ای حدودا بیست متری دارد و در دل میان کوهها قرار گرفته است . غار خربس زمانی محل زندگی و پناهگاه انسان ها بوده و جالب اینکه امروزه آثار وجود انسان هایی که هزاران سال پی در این مکان می زیسته اند را میتوان در بر روی دیوارهای غار تماشا کرد .  
بیشتر بخوانید:
سفر به استانبول و کیش با تور

جنگل های حرا

جنگل های شگفت انگیز حرا پدیده زیستی شگفت انگیزی است که توجه همگان را به خود جلب نمود و مشابه آن در کمتر نقطه ای از دنیا به چشم می خورد . جالب است بدانید درختان حرا گونه ای کمیاب و شگفت انگیز از گیاهان است که حدود میلیون سال قدمت دارد . این گیاهان در آب های شور رشد کرده و قادر اند از آب شور تغذیه کنند . درختان حرا در تمام طول سال سبز هستند و ارتفاع آنها  گاهی به سه تا شش متر نیز می رسد . و با جرز و مد آب سر از آب بیرون آورده و دوباره به زیر آب فرو می روند و همین امر مناظری زیبا را پدید می آورد .
جنگل های حرا بیش از بیست و دو هزار کیلومتر وسعت دارند و تحت حفاظت سازمان های محیط زیستی کنترل می شوند .

ژئوپارک قشم

ژئو پارک قشم بخش شگفت انگیز جزیره قشم است که در غرب این جزیره قرار دارد و بسیاری از پدیده های نادر زمین شناسی را در خود جای داده است . در ژئو پارک قشم پدیده های زمین شناسی خیره کننده ای همچون تنگه چاهکو ، تنگه عالی ، بام قشم ، دره تندیس ها و همین طور دهها مورد دیگر را خواهید دید  . برخی از این پدیده ها در فهرست سازمان یونسکو ثبت شده اند .
هتل های پنج ستاره کیش را آنلاین رزرو کنید.

دره ستارگان

دره زیبا و خیال انگیز ستارگان در زمره دیدنی های پرطرفدار جزیره قشم قرار دارد و که پیشنهاد می کنیم بازدید از آن را بیش از این به تعویق نیندازید . این دره با صخره ها و سنگ های عظیمی تزئین شده که هر یک دارای اشکالی زیبا هستند . آرامش و سکوت حاکم بر این منطقه شما را به آغوش می کشد و البته کمی وهم انگیز است . صخره های این منطقه در طی هزاران سال و بر اثر فرسایش مداوم پدید آمده اند اما بومیان بر این باورند که این دره بر اثر برخورد ستاره ها با سطح زمین پدید آمده است و به همین خاطر نام دره را ستارگان گذارده اند . در نهایت باید اضافه کنیم دره ستارگان بخشی از جاذبه های ژئوپارک قشم است و در فهرست سازمان یونسکو به ثبت رسیده است .



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26228
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید