امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

جاذبه های دیدنی اهواز از پل های زیبا تا بازار عبدالحمید


1401/07/27
کد خبر : 28797
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 12 نفر

چندین پل زیبا بر روی کارون ساخته شده است که به یکی از جاذبه های دیدنی این شهر تبدیل شده اند. در ادامه با ما باشید تا برخی از جاذبه های گردشگری اهواز را به شما معرفی کنیم.

رود کارون

کارون بزرگترین رودخانه ایران است که از رشته کوه زاگرس در چهارمحال و بختیاری سرچشمه می گیرد و به خوزستان می رسد. این رود زیبا 950 کیلومتر طول دارد و تنها رودخانه ایران است که در آن امکان کشتیرانی وجود دارد. آب آشامیدنی شهر اهواز از همین رود تأمین می شود. علاوه بر این وجود کارون باعث رونق گردشگری در اهواز شده و سواحل آن به پاتوق خوبی برای گشت و گذار تبدیل شده است.

پل های زیبای اهواز

رود کارون اهواز را به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می کند که بخش غربی بیشتر تجاری و اداری است. این دو بخش به وسیله 10 پل به یکدیگر متصل می گردند که علاوه بر راه ارتباطی جلوه زیبایی به شهر داده اند. در ادامه 4 پل معروف این شهر را به شما معرفی می کنیم:
پل سفید: پل سفید یا پل معلق را می توان نمادی از این شهر دانست. این پل زیبا بخش های قدیمی شهر را به قسمت های جدیدتر وصل می کند. ساخت این پل به سال 1315 باز می گردد و البته بارها مورد بازسازی قرار گرفته است.
پل طبیعت کیانپارس: این پل زیبا که فقط برای عبور و مرور پیاده از آن استفاده می شود یکی از جاذبه های گردشگری اهواز است. پل طبیعت کیانپارس در سال 1392 و به دست مهندسان ایرانی طراحی و ساخته شده است. دو پارک لاله و ساحلی به وسیله این پل به هم وصل می شوند.
پل سیاه: این پل که به دلیل رنگ بدنه آن به این اسم شناخته می شود در سال 1308 ساخته شده است. پل سیاه که به آن پل پیروزی نیز می گویند محل عبور خط آهن تهران- خرمشهر است.
پل نادری: این پل در مرکز شهر قرار دارد و از نظر قدمت چهارمین پل اهواز به حساب می آید.


 پل نادری

بازار عبدالحمید

بازار عبدالحمید با بیش از یک قرن قدمت، قدیمی ترین بازار شهر اهواز است. این بازار که از زمان قاجار به جا مانده است هنوز هم مرکز فروش مایحتاج مردم بسیاری در این شهر است. در حال حاضر فرهنگ عربی در این بازار غالب بوده و بافت سنتی و تنوع محصولات ارائه شده در آن نظر هر بازدیدکننده ای را جلب می کند.

طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه

یکی دیگر از جاذبه های دیدنی اهواز طولانی ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه است که بر روی پل هفتم این شهر طراحی و اجرا شده است. اگر به اهواز رفتید حتماً در برنامه شبانه خود بازدید از این آبشار را قرار دهید. نورپردازی بسیار زیبا جلوه خاصی به این جاذبه دیدنی می بخشد.

بناهای تاریخی و قدیمی اهواز

اهواز نیز مانند بیشتر شهرهای ایران از تاریخ پر باری برخوردار است. متأسفانه در دوران جنگ تحمیلی آسیب هایی به بناهای تاریخی وارد شد و بعد از جنگ هم این بناها مورد بی مهری مسئولان قرار گرفت. اما تعدادی از آن ها هنوز پابرجا بوده و بازدید از آن ها خالی از لطف نیست. بناهایی از جمله:
•    بنای معین التجار که در واقع یک کاروانسرای قجری است
•    خانه دادرس که در زمان قاجار بنا شده و در نزدیکی بازار عبدالحمید است
•    خانه نفیسی که این بنا هم در نزدیکی بازار است
•    خانه ماپار که متعلق به دوران پهلوی اول است
کلام آخر
دیدنی ها و جاذبه های شهر اهواز محدود به این موارد نیست. اهواز شهری زنده است و مردم خونگرم آن مهمان نوازان بسیار خوبی هستند. گشت و گذار در این شهر پرجنب و جوش و خوردن غذاهای خوشمزه در ساحل رود کارون بسیار لذت بخش است.
قیمت بلیط قطار تهران اهواز بر اساس نوع کلاس بلیط درخواستی تعیین می شود. همچنین قیمت ها در تاریخ های مختلف، متفاوت است.
برای کسب اطلاعات راجع به کلاس ها و قیمت ها و همچنین برای خرید بلیط به راحتی می توانید از روش های زیر اقدام نمایید:
•    سایت فدک
•    واحد فروش تلفنی فدک (با شماره تماس ۵۴۸۲۴-۰۲۱)
•    آژانس های مسافرتی سراسر کشور (که بلیط قطار ارائه می دهند)
با خرید بلیط قطار تهران اهواز از طریق سایت فدک و فروش تلفنی فدک، شما در هر ساعت شبانه روز و از هر مکانی امکان رزرو بلیط را داشته و می توانید از خدمات پشتیبانی در طول سفر نیز بهره مند شوید.
منبع: fadaktrains


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28797
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید