امروز دوشنبه 12 شهریور 1403

Monday 02 September 2024

تکنولوژی‌های حفاظتی ارزان در سال 1400


1401/07/27
کد خبر : 26180
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

نگران بودن در مورد امنیت منازل یا محیط اداری و اموال درون آن‌ها هیچگاه کم نمی‌شود. حتی ممکن است باتوجه به وضعیت حاضر حس نیاز به امنیت بیشتر در شما تقویت شده باشد. امنیت هر مکانی از دو جنبه بسیار مهم است. که یکی از آن ها امنیت روانی و دیگری امنیت جانی و مالی می باشد. افزایش امنیت خانه و مراکز و سایر اماکن مسئله‌ای است که بیشتر به صاحب خانه یا رئیس آن مکان بر می‌گردد و قبل از هرگونه دستبرد و تجاوز به حریم شخصی باید کاری کرد. با روش‌های حفاظتی قیمت مناسب و ارزانی می‌توان به راحتی امنیت و آرامش را برقرار کرد. در حال حاضر برای جلوگیری از این امر، استفاده از تکنولوژی های حفاظتی که در حال حاضر وجود دارند، توصیه می‌شود.
استفاده از سیستم‌های حفاظتی و ضد سرقت برای بالا بردن امنیت خانه و سازمان ها بسیار حائز اهمیت می باشد. از جمله تکنولوژی‌های حفاظتی برای هر مکان می‌توان به دوربین مداربسته، آیفون تصویری، حسگرها و ... اشاره نمود. یکی از اصلی‌ترین ابزارهای حفاظتی برای هر مکان دوربین‌های مداربسته می‌باشند. با توجه به نوع انتقال تصویر در دسته‌های وایرلس IP, AHD و آنالوگ می‌باشند.
اما گاهی اوقات می‌خواهید در محل کار و خانه خود احساس امنیت و آرامش داشته باشید، ممکن است در طول روز تعداد زیادی افراد از جلوی درب منزل شما یا محل کارتان گذر کنند برای شناسایی آن‌ها نیازی نیست که به جلوی درب بروید. لذا آیفون تصویری نقش مهمی در امنیت محل کار و منزل شما دارد. گاهی اوقات احتمال دارد که سارقین در پشت درب باشند و شما ناخواسته درب را باز می‌کنید. اما با استفاده از آیفون تصویری به راحتی مطلع شوید چه کسی پشت درب است و پس از آن درب را باز کنید.       

 
 


اهمیت افزایش امنیت اماکن

به اخبار سرقت‌های انجام‌شده نگاهی می‌اندازید. نگران امنیت خانه و شرکت خود می‌شوید. در حال حاضر با توجه به شرایط اقتصادی کشور و افزایش سرقت‌ها، امنیت اهمیت بیشتری پیدا کرده است. در اکثر کشورها استفاده کردن از سیستم‌های امنیتی و حفاظتی یک امر حیاتی می‌باشد. که حتما باید به آن توجه کنند؛ روش‌های زیادی وجود دارد که با استفاده از آن می‌توان امنیت اماکن را افزایش داد. در بین جامعه یک سری محافظت‌هایی دیده می‌شود که با استفاده از آن‌ها می‌توانید از افزایش سرقت جلوگیری نمایید.
 برای مثال استفاده از دوربین‌های مداربسته، آیفون تصویری، هوشمند سازی ساختمان و دزدگیر ها  و غیره. گاهی اوقات شما در محل کارتان حضور ندارید و وجود امکاناتی همچون کنترل از راه دور و نظارت بر دستگاه‌ها موجب کاهش و جلوگیری از سرقت می‌شود. در واقع سیستم‌های امنیتی در کارخانه‌ها، ساختمان‌ها، طلافروشی‌ها، صرافی‌ها، بانک‌ها، فرودگاه‌ها، سازمان‌ها و فروشگاه‌ها به کار برده می‌شوند تا با پایین آوردن احتمال بروز جرم و جنایت امنیت اماکن و جامعه را به بالاترین سطح ممکن برساند.
تجهیزات امنیتی انواع گوناگونی دارند که برخی از مهم‌ترین آن‌ها همچون تجهیزات امنیتی تصویری، دزدگیرها، سیستم اعلام حریق، گیت‌های امنیتی می‌باشند. اگر شما و مکان مورد نظر از امنیت کافی برخوردار نباشید و راهکاری برای مقابله با عواملی که امنیت شما را به خطر می‌اندازند، ندارید مسلماً شما آسیب خواهید دید و خسارت‌های جبران ناپذیری را به دنبال خواهد داشت. با توجه به قوی‌تر شدن تهدیدها شما ناگزیر به کمک گرفتن از تجهیزات امنیتی مدرن و کارآمد خواهید بود. که در این مطلب شما را با این انواع روش‌های امنیتی آشنا می‌کنیم و به شما می‌گوییم که کدام برتراند.



 

تکنولوژ‌ی‌های لازم برای بهترین امنیت

استفاده از دزدگیر اماکن: مهم ترین عامل و رایج ترین روشی برای افزایش امنیت استفاده می شود، استفاده از دزدگیر اماکن می‌باشد. استفاده از دزدگیر اماکن دارای اولویت و اطمینان بالاتری نسبت به سایر سیستم‌های امنیتی می‌باشد که البته این امنیت بالا مستلزم به نصب صحیح، انتخاب دزدگیر اماکن مناسب و استفاده مناسب و صحیح از آن است. یکی از مدرن ترین نوع دزدگیر های اماکن سری سیم کارتی آنها می‌باشد.
استفاده از جک پارکینگی: شاید در نگاه اول جک پارکینگی را به عنوان یک روش حفاظتی در امکان مد نظر خود قرار ندهید. اما باید بدانید اولین راهی که سارقان برای ورود به منازل شما امتحان می‌کنند، ورود از طریق درب ساختمان شما می‌باشد. پس توصیه می‌شود در ابتدا برای جلوگیری از ورود سارقان به منزل امنیت درب منزل خود را بالا ببرید که این مسئله در ساختمان‌‌هایی که جنوبی هستند اهمیت بالاتری دارند.
استفاده از آیفون تصویری: با استفاده از آیفون تصویری می‌توانید قبل از این که درب را برای هر کسی باز کنید بررسی کنید چه کسی پشت درب است. این مورد موجب می شود که شما درب را برای دزدان و سارقان باز نکنید و یا اگر خود را مخفی کند شما به این مسئله مشکوک شوید. البته برخی آیفون‌های تصویری دارای حافظه هستند. به محض فشردن دکمه آیفون از چهره ‌ای که پشت درب است عکس برداری کرده و در حافظه ذخیره می‌کنند.
استفاده از دوربین مدار بسته: یکی اصلی‌ترین و مهمترین تجهیزات حفاظتی دوربین های مداربسته می‌باشند. این دوربین‌ها بر اساس نوع انتقال تصویر به دسته‌های AHD, IP آنالوگ تقسیم‌بندی شده‌اند. البته باید بدانید که دوربین مداربسته بیشتر نقش نظارت‌کننده را بر عهده دارد.   

کدام تکنولوژی‌ها به صرفه‌تر هستند؟

برندهای مختلفی در زمینه طراحی و تولید تکنولوژی‌های حفاظتی فعالیت می‌کنند. در رابطه با بهترین برند آیفون تصویری باید به سوزوکی و کوماکس اشاره کنیم و بهترین برندهای داخلی سیماران و تابا می‌باشند که در بازار ایران بسیار محبوب می‌باشند. لذا کیفیت و عملکرد آن‌ها بسیار مناسب می‌باشد. این شرکت در سال 1350 تاسیس شد. پس از دریافت پروانه تولید از وزارت صنایع اقدام به تولید محصولات الکترونیکی نمود. مدتی بعد شرکت سیماران با اخذ نمایندگی چندین برند مختلف از کشورهای اروپایی و آسیایی فعالیت خود را گسترش داد. فروشگاه اینترنتی سیماران مارکت نمایندگی فروش معتبر محصولات این برند است. گذر کنترل نیز خدمات فروش محصولات این برند را ارائه می‌دهد.


 


دوربین‌های مداربسته در برندهایی خارجی همچون داهوا، هایک ویژن، یونی ویو، هایلوک و ... دیده می شوند که اما فراموش نکنید که دوربین مداربسته ایرانی، مثل هر محصول دیگری که توسط شرکت های داخلی تولید می شود، در صورتی که از کیفیت، قیمت و خدمات پس از فروش مناسبی برخوردار باشد؛ می تواند پاسخگوی نیازهای داخلی باشد و حتی جایگزین مناسبی برای برندهای خارجی باشد. دوربین مداربسته برند داخلی سیماران توسط شرکت سیماران تولید می‌شود.
بهترین برند جک پارکینگی موجود در بازار در میان محصولات خارجی می‌توان از برند‌های Comunello ,BFT ,Faac ، زومر و غیره را نام برد که از بهترین جک درب اتوماتیک خارجی می‌باشند. برندهای برتر ایرانی سیماران و میلان ، بتا ، تابا ، یوتاب و ... می‌باشند.
برندهای دزدگیر اماکن موجود در بازار ایران فایروال، سیماران، پارادوکس و ... می‌باشند. از برترین تکنولوژی برای حفظ امنیت در بین تمام تکنولوژی های حفاظتی موجود استفاده از دزدگیرهای اماکن می‌باشد. اهمیت بالای این دزدگیرها در اماکن مختلف باعث شده است که این تجهیز توسط شرکت‌های مختلف تولید شود و مورد استقبال همگان قرار بگیرد.     



لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/26180
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید