امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

توضیحاتی در مورد خرید سرور فیزیکی


1401/07/27
کد خبر : 28174
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 15 نفر

 سرور علاوه به سرویس دهی به تعداد زیادی پردازش همزمان و رفع نیاز کاربران تحت آن شبکه، اطلاعات آنها را نیز همچون یک کامپیوتر بزرگ، ذخیره سازی می‌کند. اگر آنرا یک کامپیوتر با قدرت پردازش بالا در نظر بگیریم، همانند یک کامپیوتر رومیزی دارای سخت افزاری همچون: پاور، مادربرد، پردازنده، هارد و... بوده که البته متفاوت‎‌تر و قدرتمندتر از سیستم‎‌های شخصی عمل می‌کند. این مطلب بطور خلاصه به سرورهای پر استفاده موجود بازار ایران می‌پردازد.

چه برند سازنده سروری در ایران پرطرفدار است؟

البته پاسخ به این سوال می‌تواند در مقیاسی بزرگتر در حد بین‌الملل باشد: چه برند سروری در جهان محبوب‌تر است؟ پاسخ به این سوال با توجه به آمارها و رتبه‌بندی‌ها در اختیار غول‌های فناوری است که نام‌هایی همچون HP و DELL در آنها بالاترین رتبه را دارند. اما در کشورمان ایران، سرور اچ پی بسیار پرفروش و پرمصرفتر از برند DELL است. سرورهای HP که با نام تجاری HPE شناخته می‌شوند نه تنها در ایران بلکه در کشورهای دیگر، همیشه جایگاه اول یا دوم در فروش و محبوبیت را دارند.


خرید سرور فیزیکی

انواع سرور HP

اگر بخواهیم انواع سرور HP را نام ببریم، می توان به سری DL ، ML ، BL و SL اشاره کرد. سری سرورهای DL و BL معمولاً درون رک سرور و در دیتاسنتر استفاده می‌شوند و سری ML که در بازار به سرورهای ایستاده این برند اشاره دارند را می‌توان خارج از رک سرور استفاده نمود. سری ML شباهتی زیادی به کیس‌های کامپیوتری دارند اما قاعدتاً سخت افزاری سروری بر روی آنها سوار است. در میان سری‌های نامبرده، خانواده DL بسیار پرفروشتر بوده که دو مدل DL360 و DL380 محبوبیت بسیار بالایی دارند.

چگونه سرور فیزیکی بخریم؟

خرید سرور فیزیکی باید با نیازسنجی دقیق کسب و کار انجام گیرد. معمولاً متخصصین آی تی و شبکه، باید بهترین نیازسنجی را انجام داده و بر اساس آن سخت افزار مورد نیاز را اعلام نمایند. با این حال شرکتی مانند رسام سرور، با مشاوره رایگان، شما را در امر خرید سرور راهنمایی و آگاه می‌سازند. اینکه چقدر فضای ذخیره سازی نیاز دارید، چه نسلی از سرور برای شما کافی است، چه پردازنده و رمی برای پردازش شما کافی است یا پاور سرور HP شما چه باشد، بستگی به تعداد کاربران و میزان استفاده آنها دارد. برای کسب راهنمایی به وبسایت rasamserver.com مراجعه کنید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28174
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید