امروز سه‌شنبه 13 شهریور 1403

Tuesday 03 September 2024

توضیحاتی در مورد انواع سرورهای اچ پی


1401/07/27
کد خبر : 27084
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 22 نفر
همانطور که می‌دانیم این برند در عرصه‌های دیگری همچون تولید لپ تاپ ، پرینتر، دستگاه کپی و دیگر موارد سخت افزاری فعالیت دارد. این برند در سال 2015 برند HPE را از خود مشتق کرد تا در زمینه سرور و تجهیزات ذخیره سازی بطور مستقل به کار خود ادامه دهد. هر چند نسل های تا قبل از نسل 9، همگی با برند HP تولید شده‌اند اما از سال 2015 به بعد تمام تولیدات سرور و استوریج این شرکت با نام HPE روانه بازار شده‌اند.


چرا سرورهای اچ پی محبوب شده‌اند؟

شاید اگر تعاریفی مانند انعطاف پذیری در سخت افزار و پیکربندی و همچنین قیمت در مد نظر داشته باشیم و از آنها توضیح دهیم، به نظر کاربر اغراق گویی باشد. اما حقیقت است! در هر نسل سرورهای HP ، از تکنولوژی و فناوری های ارتقا یافته و جدیدتری استفاده می‌شود که همگام با تکنولوژی روز است. برای مثال پردازنده ، رم ، هارد سرور اچ پی و... همگی در نسلهای جدیدتر ارتقا پیدا کرده و سرعت پردازش و ذخیره سازی را بالاتر برده اند.


 انواع سرورهای اچ پی


انعطاف پذیری در سخت افزار یکی از مزایای استفاده از سرور اچ پی است؛ مواردی همچون سیستم مدیریت آسان و مانیتورینگ ، نصب راحتتر نرم افزارها و سیستم عامل ، مدیریت امن و قدرتمند از راه دور و... از دیگر مزایای استفاده از سرور HPE است.

چرا سرورهای اچ پی نسل بندی می‌شوند؟

همانند اکثر کمپانی‌های بزرگ مانند Intel،  AMDو... بهینه سازی و نسل جدید و البته ارتقا یافته سخت افزار می‌تواند انقلابی رقم بزند که سخت افزار مورد استفاده حال حاضر را کم استفاده یا حتی بلا استفاده کند. سرورهای اچ پی برای اینکه از این قافله عقب نمانند، باید همگام با پیشرفت تکنولوژی انواع پردازنده ها ، رم ، هاردها و ... مسیر خود را طی کند. بنابراین هر 3 تا 5 سال نسل جدید خود را با تکنولوژی روز ارتقا می‌دهد. تا اکنون که این مطلب منتشر می‌شود، آخرین نسل این سرورها نسل 10 یا Generation 10 است.


 انواع سرورهای اچ پی


یعنی از نسل 1 تا نسل 10 انواع پیشرفت و ارتقای سخت افزاری را در این سرورها مشاهده کرده ایم. پس دلیل اصلی نسل بندی سرورهای اچ پی ، استفاده از بروزترین ویژگی‌های سخت افزاری در نسل جدیدتر است.

از سرورهای HP چه استفاده‌هایی می‌شود؟

این سوال خیلی کلی است! در واقع تمام سرورهای برندهای مختلف می‌توانند استفاده‌های یکسانی داشته باشند. کاربری‌هایی همچون : مجازی سازی ، سرور اپلیکیشن ، هاستینگ وبسایت ، ایمیل و فایل و دیگر موارد. اما می‌توان از سری ML سرورهای اچ پی برای استفاده‌های خانگی نیز استفاده نمود. سری DL و BL و Synergy نیز استفاده‌های قدرتمندتری در دیتاسنتر دارند.
از کجا می‌توان سرور اچ پی و قطعات آنرا خریداری کرد؟
شرکت‌های بسیاری در کشور وجود دارند که ارائه‌دهنده خدمات فروش سرور و قطعات سخت افزاری آن هستند. شرکت رسام سرور (rasamserver.com) علاوه بر ارائه مشاوره خرید سرور اچ پی برای کسب و کار شما، سعی در ارائه بهترین قیمت این برند براساس استانداردهای خود برند HPE را دارد. همچنین اگر سرور HP دارید، و می‌خواهید هارد سرور اچ پی اورجینال خریداری کنید، حتماً با این شرکت تماس حاصل فرمایید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27084
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید