امروز پنج‌شنبه 15 شهریور 1403

Thursday 05 September 2024

تور گرجستان، عروس قفقاز


1401/07/27
کد خبر : 28258
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 16 نفر

تور گرجستان، یکی از پر طرفدارترین تور های گردشگری خارجی میان ایرانی هاست و هر ساله افراد زیادی از ایرانیان گرجستان را به عنوان مقصد خود برای تفریح انتخاب می کنند تا تعطیلات را در آن سپری کنند. گرجستان می تواند مقصد مناسبی برای سفر باشد زیرا به ایران نزدیک است و به راحتی بدون نیاز به ویزا و تنها با یک بلیط می توان به آن سفر کرد. در نتیجه نیازی به عوض کردن پرواز ندارید و در مسیر رسیدن به کشور مقصد خسته نمی شوید. همچنین، همین نزدیکی باعث می شود که هزینه ی کمتری را بابت هواپیما، قطار و اتوبوس بپردازید. از دیگر دلایلی که باعث محبوبیت تور گرجستان میان ایرانی ها شده است، ارزان بودن خدمات، خورد و خوراک، اقامت و ... است. همچنین برای سفر به گرجستان، نیازی به دریافت ویزا و وقت سفارت هم ندارید بنابراین در این قسمت نیز از هزینه های سفر کاسته می شود.


تور گرجستان
تور گرجستان

تفلیس، پایتخت گرجستان

شاید لقب عروس قفقاز را شنیده باشید، تفلیس پایتخت گرجستان، شهری است که به این نام لقب گرفته است. مردم تفلیس به زبان گرجی تفلیسی و یا حتی عربی صحبت می کنند. هوای این شهر همیشه صاف و پاکیزه است و عموما هوایی کوهستانی دارد. دمای این شهر در حالات عادی 13 درجه می باشد اما روز های گرم تر 25 درجه را هم تجربه می کند. در زمستان ها 9- دمای هوای این شهر بوده که تقریبا بسیار سرد است. ممکن است در بازه زمانی 25 روزه در تابستان، دمای هوا به 30 درجه نیز برسد. پس اگر قصد سفر تفریحی با تور سیاحتی گرجستان تفلیس را دارید، از پیش، هوای این شهر را مورد بررسی قرار دهید. یکی از زیبا ترین شهر های گرجستان تفلیس است که از نظر آب و هوا، جاذبه های گردشگری و فرهنگ در بین سایر شهر های گرجستان حرفی برای گفتن دارد.


تور گرجستان
تفلیس در شب

جاذبه های دیدنی تفلیس

• فونیکولار تفلیس

راه آهن معروف فونیکولار تفلیس در سال 1905 افتتاح شد. ایستگاه اصلی که در بالای فلات متاتسمیندا ساخته شده و مشرف به تفلیس است. این ایستگاه مناظر فوق العاده ای از پایتخت را ارائه می دهد. اگرچه عملیات اولیه با ترس مواجه شد، اما بعداً به یک روش حمل و نقل قابل اعتماد و واقعی تبدیل شد.  به ویژه پس از افتتاح یک پارک موضوعی به نام Mtatsminda Park در بالای آن بسیار مورد استقبال قرار گرفت. فونیکولار تفلیس با کالسکه‌های مدرن و شیک، بسیار مورد توجه توریست ها قرار میگیرد. مسافران می گویند که این راه آهن مناظر فوق العاده ای را ارائه می دهد. یک رستوران سنتی گرجستانی در بالای Mtatsminda برخی از بهترین غذاهای محلی را در اطراف سرو می کند. با خرید یک تور گرجستان می توانید از این غذاهای خوش مزه لذت ببرید.

• قلعه ناریکالا

قلعه باستانی ناریکالا که زمانی ارگ ایرانی بود، بر خط افق تفلیس مسلط است. این قلعه که در قرن چهارم تأسیس شد، در قرن‌های هفتم، شانزدهم و هفدهم گسترش یافت، قبل از اینکه بخش زیادی از آن در انفجاری در سال 1827 ویران شود. منظره قلعه یکی از بهترین منظره‌های پایتخت گرجستان است.

• شهر قدیمی تفلیس (Dzveli Tbilisi)

شهر قدیمی تفلیس علیرغم بازسازی های بی شمار در طول قرن ها، به نوعی، جذابیت زیبای خود را حفظ کرده است. خیابان‌های سنگ‌ فرش منطقه، مکان‌های دیدنی باستانی و بالکن‌های زیبا، با ترکیبی رنگارنگ از سبک‌های شرقی و غربی، علاقه‌مندان به معماری، تاریخ و فرهنگ را از سراسر جهان به خود جذب می‌کنند.

• پارک متاتسمیندا

پارک Mtatsminda زمانی سومین مرکز تفریحی پر بازدید در اتحاد جماهیر شوروی بود. امروزه، این پارک فضایی مناسب برای خانواده ها است. این پارک با داشتن چرخ فلک‌، سرسره‌های آبی، ترن هوایی به مقصدی محبوب برای مسافران و افراد محلی تبدیل شده است.

هتل های تور گرجستان تفلیس

از نظر افرادی که طی چند سال اخیر به تفلیس سفر کرده اند، هتل هایی که در ادامه نام می بریم از بهترین هتل های تفلیس می باشند:
1. هتل هالیدی این
2. هتل رومز تفلیس
3. بوتیک هتل شماره 12
4. هتل بریتیش هاوس
5. هتل ریور ساید
6. هتل ماریوت
7. بوتیک هتل اولد تفلیس
8. هتل رادیسون بلو ایوریا
9. هتل لایت هاوس اولد سیتی
10. هتل مرکیور تفلیس اولد تاون
اگر قصد رفتن به تفلیس گرجستان را دارید و بودجه ی کمتری را در نظر گرفته اید، پیشنهاد تامارا (هلدینگ گردشگری) به شما این است که سفر زمینی با وسیله ی شخصی خود را امتحان کنید و در ادامه تنها یک تور گرجستان برای بازدید از این شهر تهیه کنید.
 


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28258
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید