امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

تور لحظه آخری چیست و چگونه میتوانیم ان را تهیه کنیم؟


1401/07/27
کد خبر : 27676
دسته بندی : اجتماعی
تعداد بازدید : 22 نفر
یکی از بهترین گزینه هایی که برای یک تعطیلات ارزان با شرایط خوب می توان داشت، خرید تور لحظه آخر است. شاید تا بحال این واژه را خیلی شنیده باشید اما دقیقا ندانید که فایده این تور چیست و چه فرقی با یک تور معمولی دارد در واقع آژانس های مسافرتی و آژانس هایی که برگزار کننده تورهای داخلی و خارجی هستند، به خاطر تکمیل نشدن صندلی های هواپیما یا خالی ماندن اتاق های تعدادی از هتل ها، در لحظات آخر تصمیم می گیرند تور را با قیمت بسیار ارزانی به فروش برسانند تا بتوانند ظرفیت های خالی را تکمیل کنند که این کاهش نرخ می‌تواند شامل بلیط هواپیما یا کل پکیج مسافرتی باشد. در واقع طرف برنده ی تور لحظه آخری مسافر است چون توانسته با قیمت بسیار پایینی که گاهی تا ۷۰ درصد پایین تر از قیمت اصلی تور هم می آید، آن را خریداری کند. اما برای خرید تور چه کنیم؟

تور لحظه آخری چیست

زرنگ باشید!

همانطور که در بالا گفته شد تورهای لحظه آخری به دلیل مزیت ویژه ای که دارد، متقاضی های زیادی هم دارد بنابراین در مسافرت‌ های لحظه آخری جای هیچ اتلاف وقتی نیست. پس بهتر است من من کردن را کنار بگذارید و سریعا دست به کار شوید! گذشته از تمام اینها، اگر تور لحظه آخری بخرید می توانید با هیجان دقیقه نودی به یک ساحل زیبا، یک مسافرت عاشقانه، یک تور دریایی در کروز و یا حتی تعطیلات در یک کشور اروپایی بروید.

از مقاصد این نوع تورها باخبر باشید

حتی اگر مبلغ بسیار کمی هم برای یکی از تورهای لحظه آخر بپردازید، باید مقصد سفرتان را بشناسید. در هر صورت دارید هزینه می کنید و ممکن است همان هزینه ی کم هم برای مقصدی باشد که دوست ندارید. مثلا اگر انتظارتان از این سفر دقیقه نودی این است که با یک نقشه، راه بیفتید و سفرتان را برای آشنایی و بازدید از عجایب شهر یا کشور مقصد شروع کنید، پس بهتر است به جای این تورها، دنبال تور‌های کمپینگ ارزان‌ قیمت در جنگل‌‌ هایی با مناظر زیبا باشید که ممکن است یک آبشار دیدنی و یا یک چشمه آب گرم باشد و فعالیت‌ های ماجراجویانه و مورد علاقه تان را در خود داشته باشد.

می خواهید بیشتر در هزینه ها صرفه جویی کنید؟ بخوانید

شاید دوست داشته باشید در سفر با تور لحظه آخری، حتی بیشتر از این هزینه هایتان را کم کنید که خیلی هم خوب است.
اگرچه سفر‌های لحظه‌ آخری می‌ تواند تا حد زیادی هزینه‌های سفر را کم کند اما اگر بودجه ای که در اختیار دارید خیلی محدود است، بهتر است در طول سفرتان هم هزینه‌ ها را تا حد ممکن کم کنید. چطور؟ کافی است در طول سفر از کارهایی که باعث پول خرج کردن های اضافه می شود، دوری کنید. مثلا تا جایی که ممکن باشد به رستوران نروید و به جای آن مواد غذایی با قیمت مناسب را از سوپرمارکت‌ ها و یا مغازه‌های کوچک محلی تهیه کنید. اگر قصد خرید سوغاتی دارید، خریدتان را از فروشگاه‌ های دور از مراکز توریستی انجام دهید.

تور لحظه اخری را چگونه بگیریم

داستان تور لحظه آخری چیست؟

آژانس‌های مسافرتی اغلب به میزان متعارفی بلیط برای مقصدی معین و در زمانی معین تهیه می‌کنند. در صورتی که با فرارسیدن موعد سفر، تعداد مسافرین به حد نصاب نرسد، شرکت مجبور است با صندلی‌های خالی و بلیط‌هایی که فروش نرفته است برنامه را با هواپیمایی که چارتر کرده‌، به سرانجام برساند.

اما چندی است حربه جالبی اجرا می‌شود. این آژانس‌ها بلیط‌های باقی‌مانده را با تخفیف‌هایی (بین 10 تا 50 درصد بسته به خارجی یا داخلی بودند سفر)، به فروش می‌رسانند. این اقدام اگرچه از نظر مالی برای مشتریان مقرون به صرفه است ولی از نظر برنامه‌ریزی و ساعت پرواز هیچ حق انتخابی برایش باقی نمی‌گذارد.

البته باید این را هم در نظر بگیریم که تورهای لحظه‌ آخری یا برای کشورهایی است که ویزا نمی‌خواهند و یا برای شهرهایی هستند که تایم طلایی سفر به آنجا گذشته است.

این تورها از نظر فنی هیچ تفاوتی با تورهای استاندارد ندارد. طبق قانون هیچ امکاناتی نباید برای خریدار محدود شده باشد. به طوری که پیش آمده در یک هواپیما شما در کنار کسی نشسته باشید که دارای بلیط 900 هزار تومانی باشد ولی بلیط شما 500 هزار تومانی است.

چه ایرادی دارد؟

شاید بزرگ‌ترین ایراد کار آنجا است که برای رفتن به چنین سفرهایی تقریباً باید آماده بود. شاید پرواز یک روز دیگر باشد و شاید چند ساعت دیگر. از آنجایی که زمان خریداری بلیط از OK‌ کردن تا فسخ کردن بیش از استاندارد گذشته است، بنا بر این در صورت خریداری به هیچ عنوان مبلغ مسترد نخواهد شد.

هم‌چنین در نظر داشته باشید که برای مسافرت‌های دسته جمعی و خانوادگی، چیدمان صندلی‌ها به انتخاب شما نیست.

از آنجایی که اطلاع‌رسانی این تورها به صورت پیامکی و اینترنتی است، سودجویان با راه‌اندازی پیغام‌های جعلی، سایت‌های تقلبی و پیامک‌‌های انبوه مبالغ هنگفتی را به جیب می‌زنند.

راه حل چیست؟

-عجله نکنید. ندانم کاری می‌تواند ما به تفاوت این 50 درصد تخفیف را طوری برایتان زنده کند انگار اصلاً تحفیفی وجود نداشته است.

-جستجو کنید. در همین زمان اندک هم می‌تواند اطلاعات خوبی به دست آورد. با افرادی که قبلاً از این تورها استفاده کرده‌اند، صحبت کنید. راه و چاه را بپرسید.

-پول را مستقیم واریز کنید. در تورهای لحظه‌ آخری هیچ‌کس واسطه‌گری نمی‌کند. مبلغ بلیط از سوی آژانس تعیین می‌شود. بوده‌اند افرادی که یک بلیط 1 میلیون تومانی را با 30 درصد تخفیف از یک ناآشنا خریده‌اند در حالی که تخفیف اصلی بلیط 60 درصد بوده است.

-پرواز را چک کنید. ساعت حرکت، فرودگاه مقصد، صندلی‌ها و نحوه سرویس داخل هواپیما می‌تواند کیفیت یک مسافرت هرچند کوتاه را تغییر دهد.

تورهای لحظه آخری را چگونه تهیه کنیم

مفهوم تورهای لحظه آخری چیست؟

برای درک بهتر مفهوم اینکه تور لحظه آخری را چگونه بگیریم ابتدا شما را با مفهوم بلیط چارتر آشنا کنیم ، چارتر بلیط اگر بخواهیم با زبان ساده بگوییم به رزرو بلیط های یک پرواز خاص توسط یک آژانس هواپیمایی گفته می شود که با توجه به موارد مهمی اعم از : مقصد پرواز، فصل سال ، اندازه هواپیما و میزان مشتریان ثابت هر آژانس متغیر می باشد و اینکه حالا فرض کنید که یک آژانس هواپیمایی بلیط های پروازهای یک سال آینده خود را به دلیل هزینه تمام شده کمتر به تعداد بالا به هنگام خرید در اصطلاح بصورت عمده خریداری می کند که این کار آسانی نیست و آن آژانس با تکیه بر پیش بینی های کارشناسانه و تجربیات بالا و قبلی خود اینکار را انجام می دهد که بر فرض در یکی از همین پروازها ، به هر دلیلی مثلا بد بودن آب و هوا، بروز مشکلات غیر قابل پیش بینی ، شرایط نا مطلوب شهر و کشور مقصد و هزاران دلیل موجه بلیط های این پرواز که هزینه آن هم از قبل پرداخت شده فروش نرفته است و عملا صندلی های پرواز شما در هواپیما خالی است در چنین مواقعی مدیر آژانس هواپیمایی چه تدبیری می اندیشید؟!

اینجاست که بهترین راه حل را استفاده از موضوع " تور لحظه آخری " می بینند که آژانس های مسافرتی معتبر بعنوان چارتر کننده سالهاست که توانسته تورهای لحظه آخری را به خدمات و قیمت های منحصر به فردی به مسافرانش ارائه دهد و از همه مهمتر تجربه بالای این مجموعه است که باعث شده در میان رقیبان خود سری از سرها بیرون آورد .

در ضمن توجه داشته باشید که این تورها با توجه به مسائل مختلف از جمله مسافت پرواز، قیمت اولیه بلیط ، نوع هواپیما و مسائل دیگه ممکن است از 10 تا 60 درصد تخفیف را در بر گیرند و لازم به ذکر است که در پروازهای خارجی این ویژگی فقط مخصوص کشورهایی است که برای ورود به خاک آن ها نیاز به اخذ روادید نداریم که از مهمترین آنها میتوان به ترکیه، مالزی و گرجستان اشاره کنیم و در آخر مهم است بدانید که جدا از مزایای این نوع تورها که در بالا به آن پرداختیم از معایب این نوع پروازها هم بگوییم و آن این است که در این تورها شما با مسئله عدم برنامه ریزی دقیق از قبل را دارید و اینکه اگر کسی قصد سفر با این روش را داشته باشد باید هر روز و هر ساعت آمادگی پرواز به هر مقصدی که انتخاب کرده را داشته باشد و اینکه از سوی دیگر به دلیل زمان کوتاهی که برای تصمیم گیری در این گونه سفرها دارید باید حواستان باشد چرا که سود جویان با سوء استفاده از شرایط  موجود اقدام به کلاه برداری از شما می کنند و ریسک خرید و استفاده از تور لحظه آخری را برای شما بالا می برند ، اینجاست که مهمترین موضوع انتخاب آژانس هواپیمایی مطرح می شود

منبع : http://gashtnet.com


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27676
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید