امروز چهارشنبه 14 شهریور 1403

Wednesday 04 September 2024

تفاوت سئو سایت شرکتی با فروشگاهی در چیست؟


1401/07/27
کد خبر : 27287
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 16 نفر

مردم امروز هوشمندانه دست به خرید می‌زنند، به گونه‌ای که آمارها نشان می‌دهند 81% از خریداران قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می‌دهند. این بدان معنی است که مالکان کسب و کارها در هر حیطه‌ای که فعالیت کنند، باز هم به فعالیت در فضای آنلاین نیاز دارند.
یکی از بهترین ابزارهای حضور در دنیای آنلاین، داشتن یک وب سایت شرکتی معتبر است. شما هر اندازه هم که در فعالیت خود موفق باشید، تا زمانی که یک وب سایت معتبر نداشته باشید، نمی‌توانید واقعاً توجه خریداران و مشتریان را به خود جلب کنید و بی‌تعارف بگویم بدون داشتن یک وب سایت خوب، چیزی کم دارید.
اما تنها داشتن یک وب سایت کافی نیست، زیرا مشتریان بعد از جستجو در فضای وب همواره بر روی اولین وب سایت‌هایی که موتورهای جستجو به نمایش می‌گذارند، کلیک می‌کنند. در واقع می‌توان گفت که اگر وب سایت شما نتواند رتبه‌های بالایی در موتورهای جستجوی گوگل به دست بیاورد، عملاً بلااستفاده باقی می‌ماند و تاثیری مثبت بر روی کسب و کار شما ندارد. عاملی که در این جا نقشی کلیدی بازی می‌کند، سئو سایت است.
امروزه همه فعالان اقتصادی در فضای فیزیکی فعالیت نمی‌کنند و فعالیت برخی از آنها مانند وب سایت‌های فروشگاهی، عملاً فقط به فضای مجازی محدود می‌شود.
سایت برای این گونه فعالان اقتصادی تنها وسیله‌ای برای تبلیغ فعالیت خود نیست، بلکه پایه و بنیان فعالیت اقتصادی آنها را تشکیل می‌دهد. اگر شما هم مالک یک وب سایت فروشگاهی هستید، به خوبی می‌دانید که داشتن رتبه‌‎های بالا در موتورهای جستجو تا چه اندازه بر کسب و کار و درآمد شما تاثیر دارد. در اصل تنها راه موفقیت برای این دسته کسب و کارها، استفاده از استراتژی‌های سئو وب سایت‌های فروشگاهی است.
اما آیا سئو سایت شرکتی با سئو سایت فروشگاهی یکی است؟ چه تفاوتی بین سئو سایت شرکتی با فروشگاهی وجود دارد؟ اگر شما هم دغدغه‌هایی در این زمینه دارید، پیشنهاد می‌کنم چند لحظه‌ای با ما همراه باشید تا شما را با سئو وب سایت‌های شرکتی و فروشگاهی و تفاوت سئو سایت شرکتی با فروشگاهی آشنا کنیم.

سئو سایت شرکتی چیست؟

 سئو سایت شرکتی


سئو سایت شرکتی شامل مجموعه‌ای از رویکردهای استراتژیک در مقیاس کلان برای بهینه‌سازی حضور یک شرکت تجاری در نتایج موتورهای جستجوگر است. در سئو سایت شرکتی، سعی می‌شود که اهداف تجاری شرکت شما با فرصت‌های گسترده‌تر در بازار هماهنگ شوند. هدف از سئو سایت شرکتی ارتقای شهرت برند شما در فضای آنلاین است، لذا باعث می‌شود که تاثیر وب سایت شرکت شما در استراتژی بازاریابی‌تان به حداکثر برسد.
در سئو سایت شرکتی بر روی کلمات کلیدی با رقابت بالا تمرکز می‌شود. در سئو سایت شرکتی ضمن تبعیت از اصول پایه سئو، از استراتژی‌های زمان محور فراوانی هم بهره گرفته می‌شود که گاهاً ترکیب وب سایت شما را تغییر می‌دهند.
اما باید توجه داشته باشید که سئو سایت شرکتی، کاری است که به راحتی و در مدتی کوتاه انجام نمی‌شود. پس اگر به دنبال حضور فعال در فضای آنلاین هستید، باید سئو سایت شرکتی خود را به یک شرکت متخصص مانند وب‌تب بسپارید.

سئو سایت فروشگاهی چیست؟

 سئو سایت شرکتی


معمولاً زمانی مصرف‌کنندگان به دنبال خرید آنلاین می‌روند که قصد خرید یک محصول خاص را داشته باشند. برای برخی از مصرف‌کنندگان یک سایز خاص محصول یا ویژگی‌های منحصر به فرد آن مهم است، در حالی که برخی دیگر ممکن است به دنبال محصولات برند خاصی باشند. هدف سئو سایت فروشگاهی دستیابی به تمام مشتریان است، فارغ از معیارهایی که برای جستجوی محصول دارند.
بهینه‌سازی سایت‌های فروشگاهی برای موتورهای جستجو بسیار چالش‌برانگیز است. زیرا لازمه آن بهینه‌سازی صدها و یا هزاران محصول در دسته‌های مختلف است. از این رو سئو سایت فروشگاهی فرآیند زمانبر و مستمری است و تنها با اعتماد به یک شرکت معتبر مانند وب‌تب امکان‌پذیر است. برای اطلاعات بیشتر درباره سئو فروشگاهی به صفحه https://webtab.org/seo-site/store-site/ ‎   مراجعه کنید.

تفاوت سئو سایت شرکتی با فروشگاهی

تفاوت بین سئو سایت شرکتی با فروشگاهی، به تفاوت بین ساختار آنها و کاربرد آنها برمی‌گردد. هدف از یک سایت شرکتی معرف خدمات یک شرکت خاص و بازاریابی برای آن شرکت است. در حالی که هدف از یک سایت فروشگاهی فروش محصولات مختلف به صورت آنلاین به مشتریان است.
در سئو سایت شرکتی، لازم است که شما سایت خود را برای برخی از پررقابت‌ترین کلمات کلیدی بهینه کنید؛ زیرا غالباً تنها وب سایت‌هایی که رتبه‌های بالا در موتورهای جستجو کسب می‌کنند، مورد بازدید کاربران قرار می‌گیرند. در واقع هدف شما از طراحی وب سایت شرکتی، کشاندن کاربران به وب سایت خود و ترغیب آنها به استفاده از خدمات و محصولات شرکت شما است.

 سئو سایت شرکتی یک فعالیت مستمر ا

ست و نیاز به به‌روزرسانی منظم سایت دارد، چرا که لازم است وب سایت شرکت شما همواره با به‌روز‌ رسانی‌های الگوریتم‌های موتورهای جستجو همگام شود. در غیر این صورت حتی اگر وب سایت شرکت شما بتواند رتبه‌ای مناسب برای برخی کلمات کسب کند، باز هم پس از مدتی جایگاه خود را در نتایج موتورهای جستجوگر از دست خواهد داد.
سئو سایت فروشگاهی نیز همانند سئو سایت شرکتی زمانبر است و نیاز به به‌روز‌ رسانی‌های مستمر دارد. با این تفاوت که تعداد صفحات سایت‌های فروشگاهی بسیار بیشتر است و محصولات آنها دائماً در حال تغییر هستند. لذا به به‌روز‌ رسانی‌های گسترده‌تر و پیچیده‌تر نیاز دارد.
در یک سایت فروشگاهی صدها و بلکه هزاران محصول برای فروش عرضه می‌شود و هر کدام صفحات اختصاصی خاص خود را دارند. اکثر خریداران مستقیماً به این صفحات مراجعه نمی‌کنند؛ در عوض آنها براساس نوع، رنگ، اندازه و محدوده قیمتی یک کالا را جستجو می‌کنند. از این رو لازم است که هر کدام از محصولات یک سایت شرکتی برای هر کدام از این معیارها بهینه شوند، حتی لازم است که عکس این محصولات نیز بهینه شود.
در واقع هدف اصلی سئو سایت فروشگاهی این است که علاوه بر بهینه‌سازی سایت فروشگاهی  برای جستجوی محصولات مختلف، هر کالا نیز براساس معیارهای خاص خود بهینه شود. پس تفاوت سئو سایت شرکتی با فروشگاهی در اصل از این واقعیت ناشی می‌شود که این وب سایت‌ها اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

نکاتی در زمینه پیدا کردن یک شرکت سئو مناسب

حال که با سئو سایت شرکتی و سئو سایت فروشگاهی آشنا شده‌اید و به تفاوت سئو سایت شرکتی با سایت فروشگاهی آگاهی پیدا کرده‌اید، احتمالاً به این نتیجه رسیده‌اید که سئو سایت، حتی بیشتر از طراحی سایت اهمیت دارید. لذا باید همان گونه که در هنگام پیدا کردن یک شرکت برای طراحی سایت، تحقیقات زیادی انجام دادید، در این حالت نیز بهترین و معتبرترین شرکت را برای سئو سایت خود پیدا کنید. نکات زیر به شما در پیدا کردن یک شرکت سئو مناسب کمک می‌کنند.

به دنبال شرکت‌های معتبر و با سابقه باشید.

هدف شما از سئو سایت شرکت خود و یا وب سایت فروشگاهی خود، آزمون و خطا نیست. دنیای امروز دنیای رقابت است و جا ماندن از این رقابت قطعاً گران تمام می‌شود. شما باید سئو سایت خود را به دست شرکتی بسپارید که حداقل دو سه سال در این زمینه فعالیت کرده باشد و دارای رزومه کاری مناسبی باشد. مراجعه به وب سایت این شرکت ها و بررسی رزومه کاری آنها، تا اندازه‌ای این کار را برای شما آسان می‌کند. قطعاً شرکتی که دارای مشتریان معتبر و راضی باشد، بهترین گزینه است.
به دنبال شرکت‌هایی باشید که در زمینه فعالیت شما تجربه کافی دارند.
اینکه شرکت مدنظر شما قبلاً با شرکت‌هایی که حوزه کاری مشابه شما دارند کار کرده باشد، امتیاز بسیار بزرگی به شمار می‌آید. چرا که این شرکت به خوبی با کلید واژه‌های مطرح در حوزه شما آشنا است و راحت‌تر می‌تواند کار را در این زمینه پیش ببرد. به علاوه با مشاهده نتایج فعالیت آنها بر روی وب سایت‌های مشابه، می‌توانید به صحت ادعاهای آنها پی ببرید.

به دنبال شرکت‌هایی باشید که با اهداف کمپین شما همسو باشند.

قطعاً سئو وب سایت شما جزئی از کمپین بازاریابی شما است. به همین دلیل لازم است که سئو سایت و استراتژی‌های آن با کمپین بازاریابی شما همسو باشد. در ضمن باید مطمئن شوید که شرکت سئو می‌تواند استراتژی‌های مدنظر شما را پیاده کند.
سخن آخر
همان طور که متوجه شدید معیارهای مختلفی در انتخاب یک شرکت سئو تاثیر دارند و شرکتی در این میان موفق است که تمام این معیارها را با هم داشته باشد. یکی از بهترین شرکت‌ها در این زمینه شرکت وب‌تب است.
وب‌تب یکی از معتبرترین شرکت‌های فعال در زمینه برندینگ و دیجیتال مارکتینگ است و از سال 97 کار خود را در این حوزه شروع کرده است. این شرکت به لطف بهره‌گیری از وجود یک تیم متخصص متشکل از کارشناسان مجرب، یکی از بهترین مشاوران برندینگ و کسب و کار است. وب‌تب علاوه بر سئو سایت‌های شرکتی و فروشگاهی، در زمینه طراحی وب سایت، تولید محتوا، طراحی اپلیکیشن و غیره نیز فعالیت می‌کند. از این رو شما می‌توانید با طیب خاطر سئو سایت خود را به وب‌تب بسپارید.




لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/27287
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید