امروز چهارشنبه 25 مهر 1403

Wednesday 16 October 2024

تزریق بوتاکس برای درمان چه مشکلاتی مناسب است؟


1403/07/23
کد خبر : 2409236
دسته بندی : رپورتاژ
تعداد بازدید : 69 نفر

بوتاکس (سم بوتولینوم) که در ابتدا برای درمان مشکلات زیبایی به کار می‌رفت، به دلیل خواص درمانی خود در زمینه‌های مختلف پزشکی نیز مورد استفاده قرار می‌گیرد. بوتاکس (Botulinum toxin) یک نوع سم است که از آن در درمان عوارض گوناگون مربوط به زیبایی استفاده می شود. سم بوتولینوم، تهیه‌کننده‌های غیرسمی، مواد نگهدارنده (در برخی از فرمول‌ها)، تشکیل دهنده بوتاکس به شماره می‌آیند که بنا به ویژگی‌های گوناگون هر یک از این مواد، ویژگی‌های درمانی خواهد داشت. در این مقاله به بررسی برخی از ویژگی های درمانی بوتاکس می پردازیم.

تزریق بوتاکس برای درمان میگرن

میگرن از بیماری هایی است که بسیاری از افراد را درگیر کرده است. برخی از بیماران که به میگرن های شدید مبتلا هستند زیر نظر پزشک به درمان های طولانی ادامه می دهند. اما اخیرا تحقیقات نشان می دهد که تزریق بوتاکس می تواند بسیاری از مشکلات ناشی از میگرن را برطرف کند. به گونه ای که تزریق بوتاکس با مسدود کردن سیگنال‌های عصبی به عضلات و بافت‌های اطراف، به کاهش انقباضات و التهاب در نواحی مختلف سر و گردن کمک می‌کند. کاهش فعالیت عصب‌ها: بوتاکس با مهار فعالیت عصب‌هایی که باعث ایجاد درد می‌شوند، به کاهش شدت و دفعات حملات میگرنی کمک می‌کند. درمان با بوتاکس با کاهش التهاب در نواحی خاص، می‌تواند به بهبود وضعیت میگرن کمک کند.

چگونه از درمان با بوتاکس برای کاهش میگرن استفاده می شود؟

پیش از هر اقدامی ابتدا، بیمار باید ضمن مشاوره با یک پزشک متخصص درباره استفاده از بوتاکس اطمینان حاصل کند. پزشک میزان دور مورد نیاز بیمار را مشخص می کند تا تزریق با استانداردهای سلامت تطابق داشته باشد. در مرحله بعد لازم است محل تزریق بوتاکس مشخص شود. معمولاً بوتاکس در نواحی خاصی از سر و گردن مانند پیشانی، نواحی بالای ابروها، نواحی اطراف چشم، پشت گردن و شانه‌ها تزریق خواهد شد. کاهش دفعات حملات میگرن بعد از تزریق بوتاکس و شدت حملات میگرنی از مزایای تزریق بوتاکس به شمار می رود.

گفتنی است بعد از درمان با بوتاکس بوتاکس بیماران نیاز کمتری به مصرف داروهای مسکن و پیشگیری از میگرن خواهند داشت. لازم به ذکر است بیشتر عوارض جانبی، مانند تورم، درد در محل تزریق، یا سردرد، موقتی و خفیف هستند. البته در برخی موارد، ممکن است عوارض نادری مانند ضعف عضلانی یا مشکلات بینایی پیش بیاید، اما این موارد بسیار نادر هستند.

تزریق بوتاکس برای زیر بغل

نحوه عملکرد درمان با بوتاکس برای زیر بغل به گونه ای است که پس از تزریق بوتاکس به غدد عرق ریز پیام فرستاده می شود. این پیام از فعالیت این غدد جلوگیری می کند. به گونه ای که پس از تزریق بوتاکس شاهد کاهش محسوس عرق زیر بغل خواهیم بود. در این زمینه نیز روش تزریق به گونه ای است که ابتدا پزشک پس از معاینه و بررسی تاریخچه پزشکی بیمار، میزان دوز بوتاکس را برای تزریق در زیر بغل مشخص می کند. در صورت آماده بودن بیمار ناحیه زیر بغل باید تمیز شده و ممکن است از بی‌حس‌کننده موضعی استفاده شود تا از درد هنگام تزریق بکاهد.

بوتاکس به صورت چندین نقطه در ناحیه زیر بغل تزریق می‌شود. این کار معمولاً یک فرایند سریع و ساده است و ممکن است تنها چند دقیقه طول بکشد. پس از تزریق، بیمار می‌تواند بلافاصله به فعالیت‌های روزمره خود بازگردد. باید گفت اثرات تزریق بوتاکس معمولاً بین 4 تا 12 ماه طول می‌کشد. برای حفظ نتایج، بیماران معمولاً نیاز به تزریق‌های مکرر دارند.

تزریق بوتاکس کف دست

عرق کردن کف دست حالتی طبیعی است که بسیاری از افراد به آن دچارند. اکثر مردم متوجه می شوند که کف دست هایشان در موقعیت های مختلفی مانند انجام تمرینات بدنی شدید، گذراندن وقت در یک محیط بسیار گرم یا قرار گرفتن در موقعیت های استرس زا مانند سخنرانی عرق می کند. تعریق بیش از حد ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که شما پشت میز خود نشسته اید و مشغول انجام کار هستید و فعالیت خاصی انجام نمی دهید.

درمان با بوتاکس یکی از بهترین گزینه‌ها برای درمان عرق کف دست است و اگر سایر روش‌های درمانی نتوانسته‌اند نتایج دلخواه را به همراه داشته باشند، جایگزین بسیار خوبی است. بوتاکس که به نام سم بوتاکس برای درمان طیف وسیعی از شرایط پزشکی، از جمله عرق کف دست، گسترش یافته است. بوتاکس با جلوگیری از آزاد شدن استیل کولین عمل می کند و فعالیت غدد عرق را در محل کف دست قطع خواهد کرد. اثرات تزریق بوتاکس بسته به ناحیه تحت درمان می تواند از 4 تا 6 ماه طول بکشد . درمان با بوتاکس تعریق را 80 تا 90 درصد کاهش خواهد داد. جای تعجب نیست که چرا تزریق بوتاکس به طور گسترده توسط متخصصان پوست و متخصصان مراقبت های بهداشتی با تجربه برای درمان تعریق کف دست توصیه می شود.

تزریق بوتاکس برای افتادگی پلک

گاهی اوقات، پلک ها ممکن است شل و افتاده شوند. در موارد شدیدتر، افتادگی پلک ممکن است منجر به مشکلات بینایی، نگرانی‌های زیبایی یا شرایط سلامتی شود. پلک بالایی شما به ماهیچه ای متصل است که به نگه داشتن آن در جای خود و حرکت بالا و پایین آن کمک می کند تا چشم شما را بپوشاند یا باز کند. یک عضله کوچکتر و حمایت کننده به این روند کمک می کند. علاوه بر این، عضله زیر پوست ابروی شما برای بالا بردن پلک های شما از بالا فعالیت می کنند. ضعف یا آسیب در هر یک یا هر سه ماهیچه یا تاندون آنها می تواند باعث افتادگی پلک شما شود. افتادگی در هر نقطه از بدن به عنوان پتوز شناخته می شود که از کلمه یونانی به معنای "سقوط" گرفته شده است. در پلک شما، بلفاروپتوز از کلمه یونانی به معنای "پلک" نامیده می شود. درمان با بوتاکس می تواند با از کار انداختن این عضلات، افتادگی را از بین خواهد برد.

نکات درمانی مهم با تزریق بوتاکس

درمان با بوتاکس یک روش غیرجراحی پرطرفدار است که به منظور کاهش چین و چروک‌ها، درمان هایپرهیدروزیس (تعریق بیش از حد) و بهبود ظاهر نواحی مختلف صورت و بدن استفاده می‌شود. اما قبل از استفاده از بوتاکس لازم است به نکات بسیار مهمی توجه کنید تا نتایج دلخواهتان به دست آید:

انتخاب پزشک متخصص

بوتاکس یک عمل پزشکی است که فقط باید توسط متخصصان واجد شرایط و با تجربه انجام شود. تحقیق و انتخاب یک با تجربه برای اطمینان از درمان ایمن و موثر ضروری است. به دنبال پزشکانی باشید که دارای مجوز و گواهی برای انجام بوتاکس هستند. نظرات را بخوانید و از منابع قابل اعتماد توصیه هایی بخواهید. صرف زمان برای انتخاب ارائه دهنده مناسب به اطمینان از تجربه مثبت و رضایت بخش بوتاکس کمک می کند. وقتی صحبت از تجربه به میان می آید، دکتر علی صادقی به آن پرداخته است.

مشاوره اولیه برای درمان با بوتاکس

مشاوره به شما امکان می دهد تا نتایج و نگرانی های مورد نظر خود و همچنین سابقه پزشکی خود را با جراح زیبایی خود در میان بگذارید. در طول مشاوره، جراح شما ارزیابی خواهد کرد که آیا بوتاکس درمان مناسبی برای شما است یا خیر. آنها همچنین دوز مناسب و مناطقی که باید درمان شوند را تعیین می کنند. این افراد می توانند اطلاعاتی در مورد این روش، خطرات بالقوه یا عوارض جانبی ارائه دهند و به هر سوالی که فرد ممکن است داشته باشد پاسخ دهند. با انجام مشاوره قبل از بوتاکس، تصمیمی آگاهانه گرفته و بهترین درمان ممکن را برای نیازهای خاص خود دریافت می کنید. شما باید بتوانید پاسخ های مربوط به این سوالات را که از جراح خود خواهید پرسید:

عوارض جانبی و خطرات احتمالی درمان چیست؟

درمان معمولا چقدر طول می کشد و چه زمانی نتایج را می بینم؟

آیا دستورالعمل یا محدودیت خاصی برای مراقبت پس از آن وجود دارد؟

آیا می توانید عکس قبل و بعد از مشتریان قبلی که تحت درمان مشابه قرار گرفته اند را ارائه دهید؟

آماده‌سازی قبل از تزریق برای درمان با بوتاکس

تزریق بوتاکس می تواند عوارض جانبی موقتی مانند قرمزی، تورم یا کبودی در محل تزریق داشته باشد. قرار ملاقات خود را حداقل دو هفته قبل از هر رویداد مهم یا مناسبت های خاص برنامه ریزی کنید تا عوارض جانبی احتمالی کاهش یابد. قبل از عمل از مصرف داروها یا مکمل های رقیق کننده خون خودداری کنید، زیرا می توانند خطر کبودی را افزایش دهند. برنامه ریزی برنامه ریزی قبل از تزریق بوتاکس به شما این اطمینان را می دهد که می توانید به درستی آماده شوید و برای هر گونه خرابی لازم در نظر بگیرید. اگر قبلا این روش را انجام داده اید، در اینجا کارهایی که نباید بعد از بوتاکس انجام دهید آمده است.

آماده سازی صورت قبل از تزریق بوتاکس

قبل از درمان بوتاکس به اندازه خود درمان مهم است. در اینجا چند قدم برای اطمینان از دریافت بهترین نتایج از درمان بوتاکس از طریق آماده سازی صورت آورده شده است:

صورت خود را تمیز کنید: در روز درمان، حتماً قبل از رسیدن به مطب، صورت خود را کاملاً تمیز کنید. از یک پاک کننده ملایم برای پاک کردن هرگونه آلودگی، چربی یا آرایش از روی پوست خود استفاده کنید. قبل از انجام درمان استفاده از هر گونه مرطوب کننده یا محصول مراقبت از پوست روی صورت ممنوع است.

کرم بی حس کننده یا کمپرس سرد: برخی از افراد ممکن است قبل از درمان از کرم بی حس کننده یا کیسه یخ استفاده کنند تا هر گونه ناراحتی را به حداقل برسانند. این را می توان در طول مشاوره با ارائه دهنده مطرح درمان با بوتاکس کرد. اگر از کرم بی حس کننده استفاده می کنید، آن را حدود 30 دقیقه قبل از قرار ملاقات برنامه ریزی شده روی ناحیه درمان بمالید.

گالری تصاویر

لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/2409236
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید