امروز جمعه 16 شهریور 1403

Friday 06 September 2024

تریدینگ ویو چیست؟ آشنایی با ابزار رسم نمودار


1401/07/27
کد خبر : 28768
دسته بندی : فن آوری
تعداد بازدید : 10 نفر

تریدینگ ویو یک پلتفرم نمودارسازی و غربالگری عالی برای طیف گسترده‌ای از محصولات مالی نظیر سهام، شاخص‌ها و ارز دیجیتال است که ابزارهای متنوعی برای سرمایه گذاران فراهم کرده است. برخی از برجسته‌ترین ویژگی‌های TradingView شامل اپلیکیشن موبایل، معیارهای غربالگری گسترده و موارد بسیار دیگر است.


 تریدینگ ویو

معرفی تریدینگ ویو

ابزار تریدینگ ویو یکی از بهترین پلتفرم‌های چارتینگ و رسم نمودار است. این وبسایت علاوه بر ابزارهای تحقیقاتی، ابزارهای آموزشی متنوعی را نیز ارائه کرده است. شما می‌توانید از این پلتفرم برای مشاهده اخبار مربوط به هر دارایی، مطالعه مقالات، تماشای داده‌های بازار و لایو استریم تریدرهای حرفه‌ای جهت بهبود مهارت‌های خود استفاده کنید. در تریدینگ ویو همچنین حساب پیپر تریدینگ یا همان معامله کاغذی وجود دارد که قابلیت کسب تجربه از ابزارهای متنوع آن را فراهم کرده است.
با اینکه شاید محتوای TradingView برای تازه‌واردان طاقت‌فرسا باشد، اما این پلتفرم همچنان یکی از بزرگترین مراکز تحقیقات برجسته به‌شمار می‌شود. از جمله مزایا و معایب تریدینگ ویو عبارتند از:
●    گستره چشم‌نوازی از ابزارهای تحقیقاتی
●    غربالگری جامع انواع دارایی‌ها
●    دسترسی به حساب‌های رایگان
●    منابع آموزشی جذاب
●    پشتیبانی مشتری نسبتا ضعیف
●    برنامه‌های پریمیوم تقریبا گران
●    سازماندهی ضعیف برخی از قسمت‌های وب سایت

کاربردهای TradingView

اگر شما از آن دسته سرمایه گذارانی هستید که دسترسی به داده‌های کافی برایتان دشوار است، تریدینگ ویو محلی برای به حقیقت پیوستن رویاهای شماست. این پلتفرم با دارا بودن اندیکاتورهای بسیار متنوع، ارائه چشم‌اندازهای معاملاتی و قابلیت‌های دیگر، می‌تواند جایی برای یادگیری مطالب جدید باشد.
از جمله مهمترین ویژگی‌های TradingView شامل موارد زیر است:
●    ابزارهای غربالگری جامع: یافتن فرصت سرمایه گذاری بعدی با استفاده از غربالگرهای جامع این پلتفرم آسان است. شما می‌توانید با استفاده از فیلترهای مختلف از جمله مارکت کپ، قیمت، صرافی، حجم معاملات، بخش و حتی رتبه‌بندی تخصصی، به مرتب‌سازی دارایی‌های بپردازید. در این قسمت، ده‌ها ابزار غربالگری دیگر نیز برای هر دوی بازار سهام و رمز ارزها در دسترس است.
●    تحلیل‌های سفارشی: اگر شما به‌عنوان یک تریدر دارای تجربه برنامه‌نویسی هستید، می‌توانید از ویژگی‌های اسکریپت این پلتفرم برای شخصی‌سازی بیشتر و بهبود تحلیل تکنیکال و نمودارسازی خود استفاده کنید. تریدینگ ویو دارای یک زبان‌برنامه نویسی به نام "Pine Script" است که از آن می‌توان برای ساخت سیستم‌های هشداردهی و اندیکاتورهای شخصی استفاده کرد. شما همچنین می‌توانید از کتابخانه اسکریپت جامع این پلتفرم بهره‌برده و به دانلود اسکریپت‌های ساخته‌شده توسط دیگر کاربران بپردازید. اکثر اسکریپت‌های موجود متن باز بوده و قابلیت استفاده آزاد را برای کاربران فراهم کرده‌اند. در حال حاضر بیش از 100,000 اسکریپت در این وبسایت موجود است که بر اساس دسته‌بندی‌های مختلفی نظیر حجم معاملات، میانگین‌های متحرک، اسیلاتور و موارد دیگر می‌توان آن‌ها را مرتب کرد.
●    گستره ابزارهای رسم: صرف‌نظر از نوع برنامه عضویت در تریدینگ ویو، شما به بیش از 50 ابزار رسم هوشمند دسترسی خواهید داشت. از نگارش یادداشت‌های شخصی به صورت مستقیم روی نمودارها گرفته تا اشکال هندسی و رسم خودکار الگوها، این وب سایت قابلیت تنظیم طیف وسیعی از معیارهای غربالگری را فراهم کرده است.


  تریدینگ ویو


تریدینگ ویو یک پلتفرم تحقیقاتی جامع است که طیف گسترده‌ای از منابع اطلاعاتی، چشم‌اندازها و ویژگی‌های لازم برای تریدرها و سرمایه گذاران را ارائه کرده است. با اینکه شاید استفاده از ابزارهای متنوع TradingView برای تازه‌کاران دشوار باشد، اما افراد باتجربه‌تر با بهره‌گیری از آن‌ها قادر به تبدیل یک وضعیت نامطلوب به یک حالت کارا هستند.
برنامه های عضویت تریدینگ ویو
این پلتفرم در حال حاضر دارای یک برنامه عضویت رایگان و 3 برنامه پولی است:
●    بیسیک (Basic): در این برنامه شما در استفاده از اکثر ابزارها محدودیت خواهید داشت. مثلا، در این حالت امکان مشاهده تنها یک چارت در هر زمان و تنظیم تنها یک هشدار وجود دارد. با این حال، آغاز کار با استفاده از یک حساب رایگان باعث درک بهتر ابزارها و کاربرد آن‌ها برای شما خواهد شد.
●    پرو (Pro): حساب پرو دارای طیف وسیع‌تری از ابزارها، امکان تعیین 10 هشدار و بدون تبلیغات است. اکانت‌های پرو در حال حاضر 14.95 دلار ماهانه قیمت دارند.
●    پرو پلاس (+Pro): حساب‌های پرو پلاس حاوی ویژگی‌های اکانت پرو به‌علاوه قابلیت‌های اضافی نظیر تنظیم اندیکاتورها و امکان گرفتن خروجی از داده‌های چارت‌هاست. این حساب‌ها ماهانه 29.95 دلار قیمت دارند.
●    پریمیوم (Premium): با خرید برنامه‌های پریمیوم دسترسی به تمام امکانات تریدینگ ویو فعال می‌شود. این برنامه‌ها شامل تمامی ابزارها در حساب پرو پلاس به‌علاوه توانایی تنظیم 400 هشدار و موارد دیگر هستند. این حساب‌ها ماهانه 59.96 دلار قیمت دارند.
این پلتفرم دارای بیش از 10 میلیون تریدر و سرمایه گذار فعال است. ویژگی‌های شبکه‌سازی قوی تریدینگ ویو فرصت برقراری ارتباط و یادگیری از دیگر کاربران سراسر جهان را فراهم کرده است. البته باید در استفاده از نظرات و تحلیل‌های منتشرشده توسط دیگران در این پلتفرم مراقب و هشیار باشید. شایان ذکر است که حتی بدون ثبت نام در این وب سایت می‌توانید به تماشای چارت‌ها بپردازید.


لینک کوتاه :
https://aftabir.com/article/show/28768
PRINT
شبکه های اجتماعی :
PDF
نظرات

مشاهده بیشتر

با معرفی کسب و کار خود در آفتاب در فضای آنلاین آفتابی شوید
همین حالا تماس بگیرید